הטריבונה על שם בלה דיאמנט ז״ל: מלחמת ״חרבות ברזל״

כחלק מפעילויות התרומה והסיוע למען תושבי הדרום, פקטורי 54 משיקה מהדורה מיוחדת של מחברות בשיתוף עם האמן הרן כסלו חבר קיבוץ בארי. המחברות הודפסו בבית הדפוס של בארי ויימכרו בחנויות ובאתר פקטורי 54. רווחים ממכירתן ייתרמו לשיקומו של הקיבוץ.

מיכל דליות נכנסה לתחום פיתוח משחקים ויזמות, יחד עם חברת קליק טוי ויחד יצרו משחק קופסא בשם "יחד ננצח", שנועד לסייע לילדים ומבוגרים לעבד את החוויות והתחושות הקשות כתוצאה מהמלחמה ומהימים הקשים שפקדו אותנו ולחלוק אותן עם חברים ומשפחה בצורה של משחק אסטרטגיה שיתופי ומהנה לכל המשפחה מגיל 5+.את "יחד ננצח" ניתן לרכוש באתר "קליק טוי", רשת חנויות "בוטיק הצעצועים" ובחנויות נבחרות בפריסה ארצית טלפון: 1-700-555-829

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השדרה הראשית בכניסה לסביון התקשטה בילדי ותושבי היישוב שעמדו עם פרחים ודגלי ישראל כדי לשמח חתן וכלה ולחגוג בשמחתם של עדן סבג (28)  ואוהד קדוש (30), זוג אדריכלים, תושבי העיר אופקים, שחלמו על חתונה אלגנטית.איש העסקים רוני אינסאז, מבעלי רשת סקופ, ששמע את הסיפור של הזוג החליט לתרום את ביתו ולחגוג לזוג הצעיר חתונה מושקעת המיועדת ל 200  בני משפחה, חברים וכ 40 חברים לוחמים מהפלוגה.

בשל מלחמת "חרבות ברזל' שהובילה למחסור חסר תקדים בעובדים בחקלאות, בקיבוצים ובמושבים בדרום הארץ,  בין היתר בגלל היעדר עובדים זרים ועובדים פלסטינים והמשקים נותרו ללא ידיים עובדות, החליטו בכירי ועובדי רשת קפה גרג וביגה לסייע לחקלאים בחממות, בשדות  ובמטעים  בעוטף עזה.בסופ"ש  האחרון  יצאה משלחת של כ 40 מנהלי ועובדי גרג  וביגה,  בראשם  גלעד אלמוג – מבעלי קפה גרג וביגה, לקטיף פלפלים  ותפוזים, במסגרת זו הצילו ל כ 50 טון של תוצרת חקלאית.  כמו כן שתלו במשק חג'ג במושב גילת שדות שום.

לרגל שבוע האוכל האיטלקי המתקיים זו השנה השמינית ברציפות בישראל ובעולם, נציבות הסחר האיטלקית בישראל, תקדם את קטגוריית הגבינות האיטלקיות.במסגרת הפעילות יתקיים שיתוף פעולה עם זוכה "מאסטר שף",השף האיטלקי מסימיליאנו די מתאו שיערוך למשפיענים, בלוגרים, מובילי דעת קהל,ואנשי תקשורת בישראל, סדנה מיוחדת ואקסקלוסיבית עם דגש על מגוון גבינות איטלקיות.

בכירי ועובדי רשת קפה ביגה, הגיעו למלון לאונרדו בת״א בו מתארחים עשרות משפחות של מפונים מנתיב העשרה שבעוטף עזה,כמו כן למלון בראון בת״א בו מתארחים מפונים מקרית שמונה ומשדרות, במטרה להעביר את זמנם של הילדים בסדנת שף להכנת סופגניות, כפית וטעימה.האירוע כלל עשרות ילדים מגילאי 3 עד 10 אשר נהנו מחגיגת חנוכה, סדנת סופגניות מעוצבות עם השף הראשי של ביגה: איתי שפיגל,  כולל הכנת  מילויים שונים וקישוטים בסוף הפעילות כל ילד יצא עם סופגניות וקאפקייס שקישטו, עבורו ועבור משפחתו, בנוסף לשקית מתנה ושובר לארוחת ילדים וערכה להכנת שוקו של רשת ביגה.

קים אור אזולאי הגיגה השבוע לבית החולים ספרא לילדים בתל השומר ופגשה את ילדי עמותת להושיט יד התומכת בילדים חולי סרטן וילדים בעלי נכויות מורכבות, ופגשה את איילה בת 9 אשר נמצאת במעקבים אחרי שנתיים של טיפולים מסיביים ולחימה במחלת הסרטן בפעם השנייה.במהלך ביקורה קים חילקה מתנות לילדי המחלקה האונקולוגית ודאגה לשמח את כל הילדים.

מחלבות גד מחזירים את פרוייקט סיקרט דינר הנחשק במהדורת חרבות ברזל על מנת להודות לכוחות הביטחון והבריאות. במסגרת הארוחות, מעניקה מחלבות גד חוויה קולינארית ייחודית לכוחות בטחון והרפואה בערב בלתי נשכח עם השפים והאמנים המובילים בישראל. אמש, הגיעו מחלבות גד לחניכת משכן המשטרה החדש בשדרות אחרי שהמבנה הקודם הוחרב בשבת השחורה ב7 באוקטובר, אל הארוחה הגיעו מפקד תחנת המשטרה וצוות השוטרים, עמיר אהרון מנכל מחלבות גד,השף אייל שני שהגיע בהתנדבות לבשל ארוחה מופלאה, יחד עם להקת כנסיית השכל שריגשה את כולם.

כוכבת הילדים נעמה סופר על החליטה דווקא בימים אלה שההצגה חייבת להימשך ותעלה בחנוכה הקרוב עם המופע 'נעמה סופר על – מחזירים את האור' לצד חני נחמיאס, עומרי רוטברד, עידן שמעוני ועוד. מופע שהוא כולו חגיגה של אחדות ישראלית וציונות עם מיטב השירים עליהם גדלנו.
עורכי דין ביניהם עורכת הדין שגית ארגמן הוט פרסמו פוסט להכוונה וליווי משפטי לתושבי הדרום ללא עלות לא האמינו לכמות הטלפונים ופניות שהגיעו אליהם מאז פרסום הפוסט. החמ"ל מגייסים עוד עורכי דין לתחומים נוספים. הרבה מהפניות מגיעות מהורים גרושים מהדרום,קיים בלבול גדול וקושי רב לקיים את הסכמי הגירושין במיוחד בנושא זמני השהייה עם הילדים. מבין הפניות הרבות שהגיעו עלו שאלות של מה קורה במצב בו לאחד ההורים יש ממד ולשני אין? האם להורה שאין ממד לא יהיו זמני שהייה עם הילדים במזן המלחמה?-  ליצירת קשר 050-777-9033 משרד שגית ארגמן.

עמותת שניר, יזמו פעילות משותפת עם ילדי שכונת כפר סבא הירוקה בעיר כפר סבא. כדי לצייר למען החיילים, את הציור הכי ארוך במידות של 110 מטר על 90 ס"מ גובה. ועליו כתבו הילדים "תודה לחיילים והחיילות ששומרים עלינו". את הציור הארוך, העניקו בכירי עמותת שניר לצוות מילואימניקים מחטיבת חי"ר כפיר שיצאו ליום גיבוש של כמה שעות באזור המרכז, כדי להתרענן בין משימה למשימה. 

הזמר פבלו רוזנברג הלהיב את 1,700 המפליגים באוניה "קראון איריס" של מנו ספנות בשתי הופעות רצופות שנתן במוצאי שבת. פבלו שהופיע במסגרת הפלגת "רוקדים על הגל" שהפיקו ירון כרמל ואלמוג בן עמי, העלה לבמה את בנו מיכאל שהוכיח כי לא נפל רחוק מאביו ביכולותיו המוזיקאליות וזכה לתשואות רמות. צילום: בריס ליפקין.

בשיתוף פעולה ראשון מסוגו, יצאו בימים אלו המטה הרפואי של משפחות החטופים ועמותת "חברים לרפואה" בקריאה נרגשת ל"צלב האדום" ולפדרציה הבינלאומית לסוכרת, לפעול כדי לספק באופן מיידי תרופות וטיפול רפואי מציל חיים לחטופים חולי סוכרת הנמצאים כרגע בשבי בעזה.

בהמשך לתכנית הסיוע שקבוצת שופרסל גיבשה למען חקלאי ישראל. שגרירי קבוצת שופרסל, עינב בובליל , עומר מילר, שני אלון וקובי אדרי התגייסו לסייע לחקלאים והגיעו למשק אפרתי בזכרון יעקב לקטיף אבוקדו ואירוז תפוזים בבית האריזה.

צוות ישראל של חברת Finnegan הבינ״ל, נענה לקריאה של חקלאים ישראלים שנזקקו לעזרה בקטיף יבול האשכוליות שלהם. צוות פניגן הצטרף למאות נוספים מחברות היי-טק ברחבי ישראל ויחד סייע למשק דיין.

השף דור זגורי (פרנה בשוק) השף צ'רלי פדידה (שף פרטי ויועץ קולינרי) והשף ארז זכור (שף מלון אלכסנדר) ערכו סדנת בישול מפנקת וייחודית למאמות ממשפחות מפונים מצפון/דרום הארץ.  המאמות הבשלניות נהנו מנוכחות ובישול לצד השפים ואף סייעו להן בסדנאות הבישול שכללו: סדנת סלטים, סדנת קוסקוס אמיתי עם ירקות ובשר, סדנת קוסקוס מתוק עם בשר מפורק ופירות יבשים, סדנת פלאפל עם כל התוספות וקינוחי ספינג'ים, מופלטות ועוד.לאור הצלחת הסדנא,תתקיים סדנא נוספת עם משפחות נוספות שהמטבח הוא בדמן.

השבוע משיק מוקד ערב"ה (מוקד טכנולוגי של חברות ההייטק בישראל בשיתוף מערך הדיגיטל הלאומי) מיזם חדשני ליצירת מאגר עדויות דיגיטלי שנועד לשמר את אירועי השבעה באוקטובר כזיכרון לאומי ולצד זאת, לסייע בידי משטרת ישראל לעשות עבודתה נאמנה במסגרת הליכים פליליים כנגד פעילי הטרור.המערכת הינה פרי שיתוף פעולה חסר תקדים בין חברות ההייטק בישראל, בתיאום עם יחידת להב 433 ובתמיכת הספרייה הלאומית וייחודו בכך שמתן העדות נעשה בצורה דיגיטלית ונגישה מכל מקום ובכל זמן. במאמצי החיבורים בין השותפים השונים ליצירת המערכת, סייעה חה"כ אורית פרקש הכהן, אשר פעילותה מול חברות ההייטק וכן מול יחידת להב 433 תרמה לעליית המיזם.המערכת, שפותחה ע"יחברת ריברסייד בהתנדבות, מאפשרת הקלטה עצמית באיכות גבוהה מהטלפון הנייד או המחשב באופן נגיש ונח. לאחר תהליך ההקלטה והשמירה של העדות, יבוצע תמלול באמצעות טכנולוגית "Voice to text" של חברת גוגל. כמו כן, המערכת מאפשרת לעדים לצרף קבצים ותמונות לחיזוק העדות, אם יחפצו בכך.

חברת ערד טקסטיל קיבלה מידע כי לחיילים בסוללת התותחנים שנמצאים בצפון יש חוסר במגבות וכריות והם נרתמו מיד למשימה. החברה העבירה מאות מוצרים להנהלת הקניון והם הובילו את המוצרים היישר ללוחמים בשטח.

בעקבות המלחמה, תכשיטי תנאור שמכילים צ׳יפ עם כל התנ"ך הפכו לסמל של החשיבות באחדות העם. חברת תנאור התגייסה במתן תרומות בציוד, אוכל והתנדבות בבתי חולים. מעבר לכך, נתרמו על ידי תנאור אלפי תכשיטים שהוענקו לחיילים ולמפקדים שנמצאים בלב הלחימה על מנת שיענדו איתם את התנ"ך ותהיה עליהם תחושה של שמירה והשגחה.מו כן, נתרמו תכשיטים לניצולי העוטף שביקשו למצוא קצת שפיות בכל הטירוף וביקשו לחזק את עצמם ואת הקרובים לה. 
בשבוע שעבר, דיירים מבית האבות "עידן הזהב" בירושלים של רשת "עמל ומעבר", הכינו בהתנדבות וביוזמתם חבילות של כריכים ומכתבים לחיילים.היוזמה הגיעה מאחת הדיירות בבית האבות, ישי זאודי, בסיוע מהנכד שלה אשר מעביר בהתנדבות חבילות מזון לחיילים ומפונים מאז תחילת המלחמה.הדיירים הכינו מגוון של כריכים וצירפו אליהם מכתבים שכתבו, וביום ראשון החבילות הועברו לחיילים, בעיקר לפלוגות שיושבות כרגע באזור ירושלים.

מאז תחילת הלחימה רשת מגה ספורט תרמה רבות לתושבי העוטף ולחיילי צבא הגנה לישראל, ועכשיו החליטו גם לתת לאימהות של החיילים, שנמצאות בבית במתח רב ודאגה, וקצת לסייע להפיג את הלחץ. בשעות הקשות שלנו, כשהלב מכווץ והגוף מתוח – פעילות גופנית יכולה להרגיע את הנפש. במסגרת פעילות עבור הקהילה, רשת מגה ספורט ורדיו לב המדינה יצאו בשיתוף פעולה רחב לב: במסגרת הפעילות יאותרו אימהות לחיילים המשרתים בחזית אשר תקבלנה ערכות כושר המתאימות לפעילות יוגה ופילאטיס, וחברת תפוז משלוחים תסייע בהעברת המשלוחים לאמהות.

כללית סמייל, נרתמת למאמץ המלחמתי ומעניקה בימים אלה, למפוני הדרום הנמצאים בימים אלה ב ״מלון רמדה״ בירושלים טיפולי עששת, ייעוץ והדרכה.עשרות אנשי צוות מטעם ״כללית סמייל״ שכוללים מומחים ברפואת שיניים בילדים ועובדות מנהל, הגיעו ביום שישי ל״מלון רמדה״ במטרה לבדוק, לעזור, להדריך ולתמוך בעשרות ילדים המפונים מביתם. במסגרת הביקור של משלחת אנשי כללית ״סמייל״  הילדים קיבלו טיפול וייעוץ ברפואת שיניים כולל הדרכה לצחצוח נכון, טיפים לשמירה נכונה על השיניים ומענה לשאלות,ללא כל עלות.

עובדות ועובדי מפעל החלל של התעשייה האווירית, בשיתוף SpaceIL, קהילת הורייזון, קרן רמון ועמותת רקיע, קיימו פעילויות חינוכיות לקהילות מפונות מהדרום ברחבי הארץ, המתארחות בין היתר בבתי מלון ברמת רחל ובהרצליה.מתנדבות ומתנדבי התעשייה האווירית ביקשו לארח ולקיים פעילויות חוויתיות בתחום החלל לקהילת המפונים, על מנת לעורר השראה בקרב ילדים ובנות ובני נוער ורצון ללמוד ולהעמיק בתחומי החלל, המדע והטכנולוגיה, היזמות והחדשנות.במסגרת הפרויקט שנערך בחסות סוכנות החלל הישראלית שצפוי להימשך בתקופה הקרובה, מתקיימות פעילויות הפגתיות, חוויתיות ולימודיות לקהילות המפונים בארץ על ידי מתנדבים מכלל הגופים המשתתפים. המתנדבים מעבירים הרצאות ופעילויות בנושאי חלל, ביניהם –  מערכת השמש והכוכבים, אסטרונאוטים, לוויינים, ניסויים וחקר החלל.

ד"ר מורית בארי, מנכ"לית בית חולים אלי"ן והילה בורל, מנהלת מחלקת פל"א (פתרונות לילדים מבית אלי"ן), מזמינות משפחות לילדים עם מוגבלות, שפונו מבתיהם וחווים כעת אתגרים בתפקוד ובטיפול בילדיהם בסביבתם החדשה,לפנות למרכז פל"א, המסייע במתן פתרונות טכנולוגים ובניית מוצרים בהתאמה אישית בכדי לאפשר תפקוד עצמאי מיטבי.

בת אל מידני, תושבת שדרות, יזמה ערב שכל כולו למען ועבור מפוני שדרות והחליטה לקיים ערב עבור 50 זוגות שפונו לירושלים בעקבות המלחמה.האירוע התקיים ביום שלישי האחרון בבית "נפש בנפש" שבירושלים, שנידב את המקום לטובת המאורע וכלל ארוחת ערב מפנקת של מסעדת המוציא של השף אבי לוי, כחלק מקרן מענקים קהילתיים שהארגון הקים לסיוע לקהילות מקומיות בזמן המלחמה. בנוסף, אנשים רבים התנדבו לסייע ללא עלות להצלחת האירוע: שינוע של ציוד, חומרי דפוס, צלם מגנטים, עיצוב פנים, מתנות למשתתפים, שתייה ועוד.

ֿבמנהטן התקיים אירוע תרומה גדול לנפגעי ה 7.10. נטלי היסטר אוסטד ומלאני ברונפמן ישראליות פילנתרופיות משלנו על קו ניו יורק ישראל ארגנו וארחו אירוע תרומה מכובד ומרגש במנהטן בין האומנים שהופיעו עומר אדם וליאור סושרד לצד אורחים ישראלים שהגיעו ביניהם: חיים אתגר, גלעד ארדן, ליאור רז, ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס, אדווה דדון, ידין גלמן, אסי עזר, רותם סלע ואורחים נוספים. שעזרו בגיוס של כ- 10 מיליון דולר שייתרם ישירות למשפחות הנפגעים.

חבורת מוזיקאים מניו יורק  החליטו לאסוף כספים ,על מנת  לרכוש לחיילים, לפצעים ולתושבי העוטף כלי נגינה שישמחו ויעטפו אותם ברגעים שקשהורגעים שרוצים להעלות את מצב הרוח. חנות מיוזיק סנטר בראשון לציון  ביחד עם הרכב מוזיקלי בשם phenpmen now הרימו את הכפפה וכולם כאחד נרתמו לאיתור חיילים או תושבים  שנזקקים ורוצים כלי נגינה כדי להעלות את מצב הרוח.עמותת יד ביד נרתמה עם הבתים החמים אותם היא מנהלת והילדים ציירו ציורים עליזים במיוחד, המצורפים לכי הנגינה שנשלחים לחזית או לתושבי העוטף, בבתי המלונות.

עסקים  ביישובי העוטף חוו את הרע מכל  מאז ה-7.10 , אם power, קרן להעצמה מנטלית וכלכלית בארצות הברית ,אשר בראשה עומדת הישראלית חיה רוזנצוויג, ששמה לה למטרה את נושא העצמת הנשים הרימה מיזם ייחודי . במסגרת המיזם הקרן יוצרת חיבורים  בין אנשי עסקים בארצות הברית אשר תורמים לעסקים בארץ. עד כה נאספו אלפי דולרים לטובת עסקים בארץ.אנשי העסקים בארצות הברית יכולים לבחור מתוך רשימה את העסקים בארץ בהם הם רוצים לתמוך והקרן מבצעת בעבורם את החיבור.

תגובות

להשאיר תגובה