״חג הפסח שובר שיאים חדשים שלא הכרנו מעולם״

שנת 2024 נפתחה בצל מלחמת "חרבות ברזל" והתייקרויות נוספות. נזקי המלחמה למגזרים השונים, בשילוב עם סביבת ריבית גבוהה, מקשים מאוד על ההתנהלות הפיננסית של משקי הבית בישראל, ובתוכם גם משקי הבית של לוחמי מילואים ושל מפונים רבים מהדרום ומהצפון.

מצב קשה זה מביא עוד ועוד משפחות לפנות בבקשה לעזרה לא רק בסלי מזון אלא גם בסיוע בתשלומי חשמל, ארנונה, מים, דמי שכירות ועוד. משפחות רבות שהיו במעמד הביניים נאלצות כעת לבקש עזרה מעמותות ומגופים שיכולים לסייע להן. 

לדברי ניר שמול יו"ר עמותת שניר: "עמותת שניר הקימה מרלו"ג ענק בקניון הזהב בראשון לציון בסיועם של משפחת גינדי ויוסי לגזיאל מנכ"ל הקניון שהם שותפים מלאים של העמותה לפעילות חשובה זו. הכוונה היא לארוז בו עד 2000 סלי מזון למשפחות במצוקה כלכלית קשה, למפונים ובעיקר אלה שלא גרים בבתי מלון ולא עובדים ונכנסו גם הם למצוקה כלכלית, לחיילים בודדים וליחידות צה"ל שונות. 

האריזה תתבצע על ידי כ – 350 מתנדבים ממקומות עבודה ומתנדבי עמותת שניר שיתגייסו לטובת הכנת סלי חג וחלוקתם." 

בעבר עלות סל מזון בסיסי שסופק על ידי העמותה עלה כ- 200 ₪  והוא כלל מוצרים יבשים, מצות ועוד. כיום, עלות הסל עלתה בכ- 10% לעומת המחירים מהשנה החולפת וסל מזון שכזה יעלה כיום בין 300-250 ₪ למשפחה בודדת כסל בסיסי.

לדברי שמול: "ישנה עלייה של % 700 בכמות המשפחות שפונות לעמותה בבקשה לקבלת סלי מזון לחג. העמותה נערכת לחלוקה של 2,000 סלי מזון לחלוקה לקראת חג הפסח." 

אם עד עתה העמותה סייעה בממוצע ל 1,200 משפחות באספקת סלי מזון מלאים בכל חג, כיום הדרישה עומדת על כ-2,000 משפחות שמבקשות עזרה מהעמותה ומשפחות ברוכות ילדים מקבלות יותר מסל מזון אחד.

משפחות רבות מספרות להנהלת העמותה כי, כי הכספים שהן מקבלות באמצעות הקצבאות החודשיות לא מספיקים כיום למחייה שוטפת. מלחמת חרבות ברזל העמיקה עוד יותר את הקשיים הכלכליים ומחירי המזון שלא מפסיקים לעלות, מביאים לפתחנו משפחות רבות שבעבר לא ראינו אותן ככאלו שפונות לעמותה כדי לבקש עזרה.

בתחילת מלחמת חרבות ברזל הקימה עמותת שניר שבע קבוצות וואטס אפ ייעודיות בנוסף לקבוצות הקיימות של "המלאכים של שניר", שפועלות גם כיום במסגרת זו. כל קבוצה מטפלת בנושא אחר, כמו: קבוצה שמטפלת בתחום בריאות הנפש ובטראומה באמצעות אנשי מקצוע מתנדבים, קבוצה לאיסוף מוצרים לתינוקות, קבוצה לשינוע ציוד, קבוצת סיוע וחבילות לחיילים שנקראו לצו 8 , וקבוצות לגיוס מתנדבים מאזורים שונים בארץ. 

עוד ציין שמול: "כעמותה שפועלת כבר 14 שנה ומסייעת לאלפי משפחות בכל שנה בעזרה כמעט בכל תחום אפשרי, מעולם לא נתקלנו בכמות כזו של פונים לפני חג פסח הקרב. זו הסיבה שאנחנו נערכים בכמות מוגברת של מתנדבים כדי לסייע לכמה שיותר משפחות לעבור את החג בשמחה ככל האפשר". 

 

לסיוע ולהעברת תרומות – https://www.snir-il.org/donation

תגובות

להשאיר תגובה