ביה"ס למחול "הקבוצה" בפרויקט הדסטארט למימון קבוצת מחול לנשים בגילאי 63-80 המתגוררות בשכונת התקווה והסביבה

"הפרויקט הזה הציל אותי כשנתן לי סיבה לצאת מהבית, להכיר נשים בגילי ולקבל יחס חם מהמורות לריקוד. קיבלתי הרגשה של בית ושהדברים נעשו מכל הלב", אומרת אביבה בת ה-72.

בעמותת "הקבוצה" המפעילה בית ספר למחול בלב שכונת התקווה בתל אביב נרתמו ופתחו חוג ריקוד חינמי עבור נשים המתגוררות בשכונת התקווה ומטופלות ברווחה.

הפרויקט נולד בתקופת הסגר הראשון של הקורונה במטרה להפיג את הבדידות והניתוק החברתי המזוהה עם הגיל השלישי וליצור חוסן גופני ונפשי באמצעות מחול.

בבית הספר גייסו תרומות ויצרו את הפרויקט "לרקוד ולצאת מהבדידות", הכולל שיעורי פילטיס ומחול, במפגש חברתי ובכיבוד בריא שהוגש, בימי שלישי בשעות הבוקר. בשל היעדר משאבים, לפרויקט זכו להיכנס 15 משתתפות בלבד מתוך 40 נשים שנכללו ברשימה של המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית תל אביב. מי שמרכזת את הפרויקט בעמותה היא שיר שימשוני, עובדת סוציאלית במקצועה וסטודנטית הלומדת במסלול המלא ללימודי מחול.

הפרויקט נמשך 3.5 חודשים ועומד להסתיים, אולם בשל הביקוש וההתעניינות הגוברת החליט בית הספר לצאת בפרויקט גיוס בהד סטארט לגיוס 32,000 ₪ עבור שתי קבוצות. כל מי שיתמוך בפרויקט יקבל בתמורה לתמיכתו תשורה לסדנאות מחול, שיאצו, פילטיס ועוד, אותם יעבירו המורים של הקבוצה. כמו כן, ישנן תשורות כמו חולצה ותיק של הקבוצה.

אביבה דוידיאן, בת 72: "הפרויקט הזה הציל אותי כשנתן לי סיבה לצאת מהבית, להכיר נשים בגילי ולקבל יחס חם מהמורות לריקוד. קיבלתי הרגשה של בית ושהדברים נעשו מכל הלב. אני ויתר הנשים חיכינו לימי שלישי בקוצר רוח כדי להיפגש ולשחרר את הגוף. אני מקווה שיצליחו לפתוח קבוצות נוספות עבור אנשים בגילי שממעטים לצאת מהבית".

שרה אופק, בת 81: "אני רוקדת מגיל 10 ובעבר רקדתי בלהקת ענבל, בלהקת ג'אז וגם בלהקת פלמנקו בספרד. המחול עושה לי טוב בלב ובנשמה. במסגרת הפרויקט התחברתי עם חלק מהנשים, שגרות לידי ומדי פעם אנחנו יושבות בגן  שבשכונה. אני מאוד רוצה להשתתף בקורס בלט קלאסי של "הקבוצה". אני צופה בבלט קלאסי ומתמוגגת".

מכי חכם נאמן, יוזמת ומנהלת הפרויקט, מנכ"לית "הקבוצה": "במהלך הסגר הראשון של הקורונה, ראינו עלייה בעדויות מדאיגות של מבוגרים בגיל השלישי שחווים בדידות בשל הניתוק החברתי. לאחר חשיבה משותפת עם מורי בית הספר החלטנו להרים פרויקט חברתי של קבוצת מחול לנשות השכונה הסמוכה. המפגש שהתקיים יום בשבוע גרם לאותן נשים לצפות לו במהלך כל השבוע והכניס להן משמעות רבה ליומיום. המחול יצר חיבור בין הנשים מעבר לשיעורים, הן מדברות בטלפון ונפגשות אחר הצהריים. אנחנו רוצים להמשיך את הפעילות ולהרחיבה לקבוצות נוספות, ולשם כך זקוקות לגיוס כספי".

"הקבוצה"- ביה"ס למחול קונטקט ואימפרוביזציה, מלכ"ר שנוסד בשנת 2001. המיועד לכל מי שחולם לרקוד בכל גיל, מוקם בשכונת התקווה בתל אביב ופועל כמקום תומך עם אווירה אישית, יצירתית ומפרה, בית הספר הוקם במטרה להוות דלת כניסה אל עולם המחול ולשמש מרחב מקצועי עבור כל מי שרוצה לפתח את יכולותיו כרקדן וכיוצר במחול. תכנית הלימודים מתמקדת בתחומי המחול העכשווי, בלט, אימפרוביזציה וקונטקט וכוללת מסלולי לימוד שונים המותאמים לרמות שונות. צוות המורים מורכב כולו ממיטב הרקדנים והיוצרים בארץ, אשר רכשו השכלה וניסיון מקצועי רב בארץ ובעולם.

לפרויקט הדסטראט- https://headstart.co.il/project/62328

לאתר בית הספר- https://hakvutza.org.il/

תגובות

להשאיר תגובה