מתרעננים בחגים?הנה 8 דיברות לבחירת מנתח פלסטי

ד"ר עמוס לויאב, מומחה בכיר בכירורגיה פלסטית ומנהל רשת מרפאות כללית אסתטיקה  משתף מהם 8 הדיברות בדרך לבחירת המנתח הפלסטי.

מתעניינים לשדרג את המראה? "אנחנו חווים עלייה משמעותית בכמות הפונים לניתוחים פלסטיים בכל הארץ, וזה מתחבר למגמה כלל עולמית" מסביר ד"ר לויאב. "אנשים חיים יותר, ורוצים להרגיש טוב יותר עם עצמם אז הם פונים לעולם האסתטיקה, בעיני זה מבורך".

מה תוכל לייעץ למטופלים רגע לפני שהם נכנסים "מתחת לסכין"?
חשוב להבין כי עולם הניתוחים האסתטיים לא מספיק מפוקח על-ידי המדינה וישנם מומחים מטעם עצמם שמציעים טיפולים וניתוחים שונים ומשונים. אנחנו אספנו 8 עצות שיכולות לעשות סדר בתחום ואנחנו ממליצים לפעול על פיהן:

  1. לא מחליטים על ניתוח ללא פגישה עם רופא מומחה בתחום

הגעתם למסקנה שאפשר לפתור את הבעיה שלכם רק באמצעות ניתוח פלסטי? גשו לפגישת ייעוץ מקדימה עם רופא מנתח בתחום. הוא יוכל להמליץ מניסיונו מהו הניתוח המתאים ומהן התוצאות הריאיליות ביותר. יש לוודא כי המנתח הוא מומחה בכירורגיה פלסטית, והעדיפו מומחה החבר ב"איגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית" עם תעודה המעידה על תחום ההתמחות שלו.

הפגישה צריכה להיות הזדמנות בעבורכם "לבחון את המנתח", להתרשם מהמקצועיות שלו ומהדרך שהוא מתאר את התהליך כולו – על הסיכונים הכרוכים בניתוח, דרך ההחלמה והקשיים הצפויים לכם עד להשגת המראה המשופר והרצוי. לא כדאי לבחור באיש מקצוע שנראה לכם לא אמין או אחד שממליץ לכם על הליך שאתם לא מאמינים שאתם צריכים לעבור.

  1. השתמשו בשיקול הדעת שלכם

אם למשל אתם נתקלים ברופא שמביע יותר התלהבות מכם לעשות את הניתוח, זה עלול להעד על גישה בעייתית, במקרה כזה כדאי לבדוק מיהו המנתח שמולכם ולהקשיב גם לתחושת הבטן וגם לראש. "אני יכול להעיד כי אצלנו במרפאות כללית אסתטיקה הרופאים שלנו דוחים כמעט שליש מהפונים לניתוח פלסטי שכן התלונה או הפגם שהמטופלים רצו לתקן נחשב קטן מדי ולא בטוח שניתוח יביא להם את התוצאה לה הם מצפים".

  1. בדקו מהו תחום המומחיות

"כדאי להבין כי אין דבר כזה 'פלסטיקאי', אנחנו ממליצים לברר היטב היכן למד המנתח שמולכם ואיפה הוא עבר התמחות ובאיזה תחום. בנוסף בקשו לדעת כמה ניתוחים הוא כבר ביצע בתחום הזה. כך תוכלו להסיק שאצל מומחה בניתוחי פנים לא כדאי לעבור ניתוחי חזה.

  1. חפשו המלצות בעלות ערך

היזהרו לא ללכת שולל אחרי פרסומות ונסו לבחון את הנתונים עד כמה שניתן. ברחבי הארץ וברחבי הרשת יש כל מיני מכונים שמציעים את "הרופא שלהם". אנחנו ממליצים להגיע למומחה בעל שם עליו אפשר לקבל המלצות ממנותחים שהיו אצלו בעבר וגם בעזרת קבלת חוות דעת שנייה מרופאים אחרים.

  1. חפשו אמת בפרסום ואמת בצילומים

כל מי שעוסק בעולם הניתוחים, בין אם זה בתחום האסתטיקה או אפילו בכירורגיה כללית יודע שאין הצלחה של 100% לאורך שנים. בניתוחים קיימים סיכונים ולעיתים (גם אם לעיתים רחוקות) התוצאה של הניתוח לא תואמת לכוונה המקורית. לכן, כאשר מגיעים לרופא מסוים לא כדאי "להסתנוור" מהתמונות שמוצגות באלבומי ההצלחות שכן אף אחד לא יראה לכם את הניתוחים שלא הצליחו. במקום זאת בקשו לקבל תמונה מלאה יותר ולקבל תמונות של הצלקות שצפויות לכם לאחר הניתוח.

  1. הקפידו על תיאום ציפיות

הדרך הטובה ביותר להיות שלמים עם הניתוח שאתם מתכוונים לעבור היא לערוך תיאום ציפיות מדויק עם הרופא המנתח. אתם תגדירו את טווח הציפיות שלכם מהניתוח והוא בתגובה יצטרך להסביר לכם עד כמה הן ריאליות ויכולות להתממש במציאות, וגם איזה מחיר גופני זה ידרוש מכם.

  1. לכל דבר יש מחיר

עולם הניתוחים הפלסטיים מציע טווח רחב מאוד של מחירים. התעריף של הליך הוא פועל יוצא של רמת המורכבות שלו, המוסד הרפואי שבו הוא מתבצע, הניסיון והמוניטין של המנתח עצמו ולא פחות חשוב – טיב החומרים והאביזרים שבהם הוא משתמש. היזהרו כשאתם נתקלים בהצעת מחיר נמוכה מאוד, אך זכרו כי גם מחיר גבוה אינו בהכרח ערובה להצלחה.

  1. בררו מי מפקח על הטיפול

אחרי שביררתם שמנתח שמולכם הוא חבר ב"איגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית" בדקו גם מי הארגון שמפקח על הפעילות של המוסד שבו הוא עובד. כך תוכלו להיות בטוחים שהרופא משתמש בחומרים איכותיים ותוכלו לדעת שיש לכם גב רפואי אם משהו חלילה ישתבש לאורך הדרך.

בהצלחה!

תגובות

להשאיר תגובה