אריק אבר, מחלוצי הספוקן וורד בארץ וממייסדי ״פואטרי סלאם ישראל״ משיק סינגל ראשון שעוסק בשאלת השאלות: מי אני?. שאלה סבוכה במיוחד עבור שואל שעלה לארץ מרוסיה בגיל 8 ועבר מסע בנבכי הישראליות. שלוק ראשון מאלבום הבכורה של אריק אבר כחלק מהלייבל החדש ״בדיבור״ של תיאטרון האינקובטור בו חתומים גם ג׳ימבו ג׳יי, פדרו גראס וכשרונות נוספים

אז אריק, איך נוצר שיתוף עם האינקובטור?

"בשנת 2012 אריק עשת, מנכ"ל האינקובטור" הציע לארח את ערב הפואטרי סלאם הראשון בתאטרון שלו, הלכנו על זה ומאז אנחנו עובדים זה לצד זה על כל מיני פרוייקטים, אחד מהם הוא "בדיבור", לייבל חדש של ספוקן-וורד מוסיקלי שבו חברים גם פדרו גראס וג'ימבו ג'יי ובמסגרתו האלבום שלי ייראה אור"

מתי נכתב השיר הראשון שלך? מאיפה זה בא?חוויה אישית?

"קשה לי לשים את האצבע על מתי נכתב השיר הראשון, אז אספר מתי ביצעתי את הספוקן וורד הראשון שלי, זה היה בבית הספר לתאטרון חזותי בירושלים בו למדתי תקופה קצרה,  באחד השיעורים ביצעתי טקסט שכתבתי. בסיומו ניגש אלי סטודנט מדנמרק (שהיה שם בחילופי סטודנטים) ואמר לי "זה היה ספוקן-וורד טוב" אמרתי לו "מה?" הוא אמר "ספוקן-וורד". וכך התחיל סיפור האהבה הזה. עם הספוקן-וורד. לא עם הסטודנט"

האם אתה כותב על נושאים האישיים שלך?

"רַק עַל עַצְמִי לְסַפֵּר יָדַעְתִּי כתבה רחל. התשובה היא כן, בהחלט, השירים שאני כותב מבוססים על חיי, התנסויותיי והדיאולוג שלי עם המציאות. אני מתקשה מאוד להמציא עלילות דמיוניות, אני מקווה להשתפר בזה יום אחד".

למה עכשיו סינגלים ואלבום?

"מתחילת הדרך היה לי רצון לשים את המילים שלי על מוסיקה, וגם עשיתי את זה בשלל הזדמנויות, זה התחיל ב2006 כשפגשתי את הפסנתרן קובי בן-עזרא. יצרנו והופענו יחד תקופה ארוכה, ככה, לאט לאט, מופע אחר מופע, שיר אחר שיר דייקתי את הרצון וכנראה שהגיע הזמן. לפני כשנה וחצי פגשתי את המפיק נעם הלפר, הוא נסך בי בטחון ועורר בי השראה והחלטנו לצאת למסע בג'ונגל המוסיקלי והוורבלי לעבר האלבום"

עם מי היית רוצה לבצע דואט?

"באלבום המתקרב הגשמתי שני חלומות, אירוח של רונה קינן ושל אביב גדג'. בעתיד, אשמח מאוד לעשות שיתופי פעולה עם שלומי שבן ויהונתן גפן"

 

 

 

 

תגובות

להשאיר תגובה