לא משנה באיזה גיל אתם… תגשימו חלומות. גם את הקטנים שבהם

אנשים נוטים לדחות את החלומות שלהם. לאחרי הלימודים, אחרי הצבא וככה השנים חולפות, החלומות מצטברים ולא ממומשים. אני מאמין בלהגשים חלומות. קטנים כגדולים. היה לי חלום להפיק קליפ רומנטי בפירנצה וונציה. שמי לירן שטרית, סטודנט לקולנוע במנשר השיר שצילמתי שם הוא שיר שמדבר על אהבה וגעגוע. שיר פשוט, מושפע מהמוזיקה הספרדית והיוונית ומדבר על רומנטיקה פשוטה ולא מתאמצת של בחור המחזר אחרי אהובתו. הקליפ משלב גם אהבה אחרת שלי – סרטים. יצא לי כבר להיות שותף כבמאי ותסריטאי במספר סרטים וביניהם: "חשודים", העבר הבלתי נשכח "לא צפוי" ועוד.

הנסיעה לאיטליה, להגשים את החלום, לעומת זאת, לא הייתה פשוטה בכלל. נסענו בצוות מצומצם מאוד, אני כשחקן, במאי ומפיק, צלם ושחקנית.
נחתנו בפירנצה בשעות הבוקר ונתקבלנו ע"י גשם שוטף שלא השאיר לנו הרבה אפשרויות אלא למהר להגיע למלון ולחכות שם. לשמחתנו, המשך היום נרגע אם כי מזג האוויר הקודר המשיך ללוות אותנו לכל אורך היום. לאורך כל יום הצילומים הסתובבנו עם מטריות ב"הכן" כולל הצלם שצילם הכל עם מטריה מוכנה בהישג יד.

תחילת הצילומים היו מביכים. העוברים והשבים הסתכלו עלינו, ניגשו ושאלו מה אנחנו מצלמים ואפילו התעניינו אם מדובר בצילומי חתונה? ככל שחלפו השעות, השתחררנו, נרגענו והצילומים נהיו אבעיים יותר, כבר לא חשנו בקיומה של המצלמה בסביבתנו…

ביום הלפני האחרון תכננתי צילומים בוונציה. שם תכננתי לצלם את רוב השוטים הרומנטיים שבקליפ – מגדל הפעמון בסאן מרקו, חוף הים בלידו, סאן ג'ורג'ו ולקינוח אפילו צילום בגונדולה. סיימנו בשעה 19:00 ושמנו פעמינו לתחנת הרכבת, כדי לחזור לוונציה, רק כדי לשמוע שאין יותר רכבות להיום.

ניסינו למצוא פתרון ופנינו לתחנת מוניות סמוכה שעדכנה אותנו שמחיר הנסיעה לפירנצה הוא כ – 800 יורו. השכרת רכב עלתה סכום דומה. החלטנו להישאר ללון בוונציה ולמחרת בבוקר לחזור לפירנצה. לסיכומו של דבר, אני חושב שלמרות כל הבלת"מים שהיו בהפקת צילומי הקליפ לא פגמו כהוא זה בהגשמת החלום. בסופו של דבר יש לי ביד קליפ, שאני גאה בו. זה חלום ילדות ישן שהגשמתי.

הכותב הוא לירן שטרית. במאי ותסריטאי

תגובות

להשאיר תגובה