מרכז יה"ל ראשל"צ  מציין 10 שנים של סיוע למשפחות מתמודדים בכנס אונליין עם ד"ר פטרישיה דיגן, שהתמודדה עם  סכיזופרניה בעבר  והפכה לחלוצה בתחום מחקר בריאות הנפש . הכנס יסתיים בהופעה של להקת שלווה. יום ה', ה-4 במרץ, בין השעות 15:30 – 20:00. בשידור חי דרך הזום.

בכנס העשור להקמת יה"ל ראשון לציון שיערך בחודש הבא, יצוינו ציוני הדרך של הסניף הראשון במרכזי יה"ל  שהפך  עם השנים למרכזים בפריסה ארצית.  הכנס יכלול הרצאות, הופעות, הקרנות סרטי וידאו בסגנון "סליחה על השאלה" של משפחות המתמודדים ועוד.

יישאו דברים: אשר בהרב, יושב ראש העמותה, מנכ"לית העמותה איילה ראלי, ד"ר טל ברגמן ראש האגף לבריאות הנפש,  רונית דודאי הממונה על  השיקום הארצי  במשרד הבריאות ,שרון רוטשילד, מנהלת בכירה תחום משפחות במשרד הבריאות, רותי בן שטרית רכזת סל שיקום מחוזית משרד הבריאות  , רותי בן שטרית רכזת סל שיקום מחוזית משרד הבריאות  ,תמי קויפמן, ממקימי המרכז ורותם בר שלום, מנהלת מקצועית ארצית של מרכזי יה"ל ורז קינסטליך ראש עיריית ראשל"צ. הכנס יתארח בסניף ראשון לציון של העמותה, מרכז יה"ל שמנהלתו, רונית בוזלי תסכם את עשור הפעילות.

גולת הכותרת של הכנס  תהיה ההרצאה של ד"ר פטרישיה דיגן, שבגיל 18 אובחנה עם סכיזופרניה  כרונית ונאמר לה ע"י הפסיכיאטר שהיא  תוכל לקיים חיים סבירים באמצעות תרופות, ובכך חתם את גורלה  וחוסר האמונה בעצמה וביכולותיה למספר שנים לא מבוטל.  כיום היא ד"ר לפסיכולוגיה ואחת מחלוצות תחום ההחלמה בבריאות הנפש והוגת מודל ההחלמה. ד"ר דיגן, לוחמת בינלאומית לזכויות מתמודדי נפש,מטרתה לייצר תקווה ומשמעות בחיי מתמודד הנפש ואף יצרה תוכניות מתקדמות להעלאת מודעות ותמיכה בהחלמה וריפוי אישי.

את הכנס תחתום הופעה של להקת שלווה, שמאחוריה הופעות ברחבי הארץ והעולם, המיוחד ללהקה היא שכל שמונת חבריה סובלים מלקויות שונות, נושא המוכר היטב לאנשי עמותת איכות בשיקום ודבר היוצר סינרגיה מושלמת תוכן האירוע.

עמותת איכות בשיקום מפעילה 4 מרכזי משפחות ברחבי הארץ (ראשל"צ, חדרה, כפר סבא ואשדוד) ולכל מרכז שלוחה בעיר נוספת. המרכזים ממומנים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות. המרכז שם דגש על מקומה המרכזי של המשפחה בתהליך השיקום, בעבודה משותפת ושיתופית הכוללת את המתמודד, המשפחה וגורמי הטיפול והשיקום, ברוח גישת ההחלמה בבריאות הנפש.

בבסיס תפיסת מרכזי יה"ל, האמונה ביכולתה של המשפחה לבסס את חייה – לשקם את רצף החיים האישיים והמשפחתיים לצד ההתמודדות עם המחלה, למצוא חוסן, משמעות והגשמה.

המרכז מספק סביבה מכבדת, זמינה ומחבקת לבני המשפחה ופועל תוך התחדשות ויצירתיות ושותפות בתהליכי שינוי והתפתחות במרחב הטיפול והשיקום הפסיכיאטרי.

מרכזי יה"ל פועלים להוביל ולקדם שינוי מערכתי וחברתי בנוגע לבני המשפחה ולסטיגמה החברתית המוטלת על מתמודדים עם הפרעה/מחלה נפשית ועל בני משפחותיהם.

לשירות המרכז זכאים בני משפחה – הורים, בני זוג, בנים ובנות, אחים ואחיות של אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית וכן מי שנחשב "אדם משמעותי אחר" עבור המתמודד.

במרכז מתקיים דיאלוג מלא פתיחות והקשבה לצרכי המשפחה. כמו כן ניתנים מענים לצרכים ולציפיות של משפחות ממגזרים ותרבויות שונות כגון: דוברי רוסית, יוצאי אתיופיה, המגזר החרדי, אוכלוסיות מוחלשות והמגזר הערבי.

להתקשרות עם מרכז יה"ל מענה טלפוני ארצי- 03-9559596

תגובות

להשאיר תגובה