האחיות כרקוקלי (טלי ולירון) הוציאו השבוע סינגל חדש מאלבום הבכורה עליו עובדות נמרצות. "מי אם לא אני" הוא שיתוף פעולה נוסף של האחיות עם היוצרת זוכת פרס אקו"ם שחף וולמן שכתבה את הטקסט ללחנן של האחיות ועיבודו והפקתו המוסיקלית של דור דניאל.

מה ששבה את ליבי מהאזנה ראשונה לשיר הן ההרמוניות הווקאליות המדויקות להפליא (או שלא להפליא, כי בכל זאת הן לא מהיום בשטח) בין טלי ללירון, הלחן המשלב פופ RNB עם נגיעות אוריינטליות ( ישראליות במלוא אותנטיותה) והטקסט המעולה הנותן את הביטוי לעוצמה הנשית הראויה למלוא ההערכה ולא נופל לבנאליות שגרתית, כל אלה רקמו מנה גדושה של נשמה ורגש לכדי יצירה נעימה לאוזן המביאה משב רוח מרענן ושונה לסצינת הפופ הלוקאלית. מצפה לאלבום.

אחרי מספר שירים מדשדשים שהותירו את ימי תהילת שיא הקריירה המוסיקלית שלו די מאחור (קריירה שנשמרה בעיקר בשל היותו שופט "הכוכב הבא"), משחרר הראל סקעת סינגל חדש מאלבום חדש – "בוקר טוב מותק" ( מילים, לחן, עיבוד והפקה מוסיקלית: הנרי) המנסה לשנות כיוון ולתפוס לעצמו גל חזרה לצמרת עם שיר דאנס א-סימטרי ולא כל כך שגרתי עם גימיק ( "בוקר טוב מותק, פקחתי את העיניים, מדדתי דופק, הכל בסדר בינתיים") לא בדיוק משכנע ומונוטוני מדי המעורר את הגעגוע להראל סקעת שידע להמציא עצמו מחדש אך בטוב טעם מבלי לפגוע ברף הגבוה שהציב לעצמו. מאכזב.

יש ניצנים הלוקח להם לפרוח לאיטם עד שיהפכו לורד יפהפה מפיץ אור וניחוח משכר, זה מה שאני מרגיש בהאזנה לשירו החדש והשלישי במספר של היוצר והזמר סהר חגי – "אם אני רוצה" (מילים: סהר חגי, לחן, עיבוד והפקה מוסיקלית: ניצן קייקוב) המגיש שיר הטפת מוסר השכל אינדיבידואלית שלמעשה מטיפה מוסר לחברה שלנו הנתונה לחסדיה של המודרניזציה הנורמטיבית: טקסט איכותי שכל אחד יכול לקחת ממנו נקודת הזדהות, לחן ועיבוד מיוחדים של קייקוב וביצוע חרישי אך מלטף של חגי שתמיד מצליח להפתיע.

"אהבה במקום מזומנים" הוא שם הסינגל החדש של אלי אליאב המנסה להגיש שיר רגאטון ים תיכוני שכתב והלחין אורן אורבך ועיבד והפיק מוסיקלית כפיר סימן טוב. לאליאב יש קול טוב אך עדיין לא מגובש הנשמע כמו מנסה להיות ליאור נרקיס הבא (מבחינה ווקאלית) אולם אני לא מאמין לו כשהוא שר, אלא זה נשמע כמו עוד שיר המנסה ללא הצלחה לרכב על גל שירי הרגאטון שכבר הפך חרוש ומאוס בתעשייה הים תיכונית, גל הכולל טקסטים בנאליים, לחנים מונוטוניים והשיר הזה ספציפי נשמע כמו מחזור גרוע של "לכי תספרי לכולם" (של מאור דניאל).

29 הערות

להשאיר תגובה