פודטראק – כל מה שרציתם לדעת ופחדתם לשאול

בתקופה האחרונה יש פריחה לביקוש לפודטראקס ברחבי ישראל.אז כיצד להקים את הפוטרק שלך? להלן טיפים מאת שחר קרן – יועץ להקמת עסקי מזון.

שלב ראשון
ניגשים לרשות מקומית בו תרצו להפעיל את הטראק ( מחלקת רישוי עסקים או מחלקת הנדסה, תלוי באיזה רשות ) ושואלים אם יש התכנות כללית להצבה של טראק בתחומי הרשות. במקרה ורוצים להציב בתוך ישוב שהוא חלק ממועצה מקומית, נדרש אישור כפול גם מהמועצה המקומית וגם מוועד המושב. תופתעו לגלות מי תומך בעסקים ומי מוצא תירוצים ומערים קשיים. אחרי שקיבלתם תשובה חיובית עקרונית מתחילים לתכנן.

שלב שני
חושבים על קונספט. המבורגר, קפה, שניצל או פיצה. מה שחשוב שהוא יהיה מהודק ומצומצם כי מגבלת המקום בטראק ותקנות בריאות הציבור, די מצמצמים את המגוון, אותו נוכל להציע ללקוח.

שלב שלישי
מחליטים אם הפודטראק יהיה נייד ונגרר בגודל קטן 2/3 או גדול 2/5 מטר, או נייח ומחובר לקרקע.
קובעים מיקום או אזור פעילות בהתאם לקונספט שבחרנו.

שלב רביעי
בונים תפריט, קובעים איזה מנות נגיש ללקוחות, תוך הקפדה על בניית תפריט מהודק וחכם תוך התחשבות עם מגבלות המקום של המטבח ותקנות משרד הבריאות שמתיר רק לחמם ולהגיש ולא נניח לבשל או לייצר אוכל במקום.

שלב חמישי
בונים גאנט שעות ראשוני של ימי ושעות הפעילות של הטראק. חשוב להתאים את הגאנט לקהל היעד ואופי המקום והתפריט המוצע. נניח טראק של פיצה כדאי שיעבוד בערב בסמוך לקהל של צעירים ומשפחות.

שלב שישי
מתכננים היטב את ההוצאות והעלויות של ההקמה כולל הציוד, המלאי, אנשי מקצוע שצריך להעזר בהם, עלויות של אגרות וכמובן כמה שקלים לחודשים הראשונים של הפעילות של העסק.

שלב שביעי
מוצאים את התכנון אל הפועל, אחרי שבדקנו שוב ושוב את התכנון שלנו והאם הוא מסתנכרן עם המציאות שחזקה יותר מכל תכנון.

לסיכום
הקמה של פודטראק נראת מבחוץ כמו משהו טיפה יותר קל ופחות מסובך מהקמה של עסק מזון רגיל, אך מדובר בעסק מורכב וקשה יותר היות ויש צורך אמיתי להיות כמה שיותר מדויק עם מגבלות המקום הקטן והתקנות המקשות של משרד הבריאות ושאר הרשויות.

תגובות

להשאיר תגובה