גיא אמריו לא חיכה להפגנה הבאה שתגן על זכויותיהם של בעלי החיים כדי להביע את דאגתו ותמיכתו לנושא וחשב בעצמו על רעיון שבו הוא יוכל לעזור לבעלי החיים שהוא כל כך אוהב. אז אם תראו את העיר מקועקעת, זה בגללו.

אמריו (41) תושב ת"א בעל חנות הקעקועים "אנדרגראונד" הנמצאת ברחוב שנקין בעיר, מספר שמאז ותמיד הוא היה מקורב לבעלי חיים, אך בארבע שנים האחרונות התקרב יותר לנושא אימוץ בעלי חיים. "אני דואג להיות עם אצבע על הדופק לגבי כלבים וחתולים שנמצאים בכלובים", הוא אומר. "נמאס לי לראות אדישות של אנשים ולא לעשות כלום, אז החלטתי לנצל את הכוח שיש לי עם העסק שלי ולעזור כמה שאני יכול".

אמר ועשה, "לפני חצי שנה התחלתי לעשות לאנשים שפעילים בנושא בעלי החיים קעקועים בחינם, מהמחשבה שפעילי בעלי חיים כל היום בוכים בפייסבוק כמה קשה להם ורציתי לשמח אותם. העלתי פוסט בו כתבתי שלכל מי שפעיל בנושא בעלי החיים מגיע משהו טוב ממני ושיבוא לעשות קעקוע במתנה, עשיתי גלריה של קעקועים קטנים בין היתר של כלב וחתול ונתתי לאנשים לבחור ממנה איזה קעקוע שהם רוצים.

אמריו מספר שבחודש האחרון הוא יצר לכ-60-70 אנשים שפעילים בתחום קעקועים במתנה. "עשיתי קעקועים חינם להמון פעילים, כל פעיל בעלי החיים שהוא חזק בתחום ואני מכיר אותו בא ועשה קעקוע מתנה ממני. דיברתי עם החבר'ה שעובדים איתי על הרעיון והם אמרו לי שהם איתי".

איך היית בטוח באמת שכל מי שמבקש קעקוע בחינם פעיל בתחום?

"אין ספק שבהתחלה אנשים תפסו על זה טרמפ, אנשים שאימצו פעם חתול החליטו שהם פעילים ורצו לעשות קעקוע חינם, אבל אני בודק בפייסבוק, אני עושה מן אודישן כזה".

unnamed (5)

כאמור אמריו לא עצר פה והחליט שהוא יעודד עוד ועוד אנשים לתרום, אך בעצם הוא זה שתורם את הכסף ובו זמנית נותן ללקוחות שלו את הזדמנות להשפיע ולהיות חלק.

"לאחרונה עלתה בי המחשבה למה לא לעשות משהו יותר גדול מלתת לפעילים קעקועים חינם, למה לא לערב את כולם ושכולם יתרמו. אז עשיתי גלריה ממש גדולה שמונה בסביבות ה-100 קעקועים והעלתי לפייסבוק פוסט נוסף בו כתבתי שבכל קעקוע שלקוחות שלי עושים מהגלריה הזאת, אני אתרום 50 שקלים מהתשלום על הקעקוע לעמותה לבעלי חיים. את העמותה אני בוחר, מדובר בעיקר על עמותות קטנות שהן פחות מוכרות ואין להם כסף והם עושות הכל מזמנן הפרטי, המיזם הזה ממש תפס תאוצה מפה לאוזן ובחודש האחרון זה מה שאנחנו עושים מהבוקר עד הלילה."

איך זה עובד מבחינה לוגיסטית?

"בסוף היום אני מחשב את הפדיון הסופי, כמה בדיוק נכנס לי ומזה אני מפריש לעמותה שאני בוחר. לדוגמה, לפני כמה ימים הייתה אצלי בחנות נציגה של "אילת אנימלס", שזה בעצם תנו לחיות לחיות לשעבר של אילת. אנחנו יודעים שבאילת יש מקרים מזעזעים של התעללות בבעלי חיים, זה קורה שם בלי סוף. העמותה הזאת היא קטנה ומסכנה ואני משתדל כל שבוע לתרום להם. הנציגה שלהם הייתה אצלי, עשתה קעקוע וקיבלה כסף לעמותה. גם הנציגים של תנו לחיות היו אצלי וקיבלו קעקוע וכמובן גם להם תרמתי כסף למרות שתנו לחיות לחיות זאת עמותה די עשירה, אבל אני משתדל לתרום לכולם".

מאין מגיע הצורך שלך לעזור לבעלי החיים?

"גדלתי מגיל קטן עם כלבים ובעלי חיים בבית וההורים שלי השרישו בי את האהבה הזאת. בנוסף בארבע שנים האחרונות התחברתי לעמותה שקוראים לה "למען הכלבים של בת – אל", זאת עמותה קטנה ועם הזמן שבליתי בעמותה נחשפתי למצב הקשה, אנשים פשוט נוטשים וזורקים חיות. היו דברים שהיו חדשים עבורי, למשל אנשים שלא מאמצים כלבים שחורים. לאט לאט נשאבתי לזה עד שזה כבר הפך לחלק ממני.

אני לא יכול להתנדב כי אני צריך לעבוד ומה שאני יכול לעשות בנושא זה לעזור ולפנק את האנשים שמתנדבים ועוזרים ולפחות לתרום מהכסף שלי".

8 הערות

להשאיר תגובה