האם החילוניות היא רק עניין של נוחיות ? האם לדתיים יש ערכים ולחילונים יש רק נסיעות בשבת וקלאמרי בצלחת ? פרופ' אביעד קליינברג היסטוריון וחוקר דת החליט לחבר את הספר 'מדריך לחילוני' שהוא בעצם גם מדריך לאפיקורס. כך בשפה קולחת הוא מפריך כמה מהמיתוסים המכוננים של הדת ובדרך גם מציע רוחניות חילונית שנישאת על רוח האדם וההומניזם 

מכירים את זה שאתם נתקלים בבחור דתי או חרדי ולעיתים השיחה גולשת אל מחוזות התוכחה והאמונה ויש רגע שבו כבר אין לכם מה להשיב למרות שאתם בטוחים שיש תשובה על כך אבל למי יש זמן ואנרגיה להתחיל לחפש . כי הרי כדי להשיב נכוחה על שאלות של אנשי הלכה צריך להיות היסטוריון, חוקר דת, לוגיקן, ארכיאולוג ומומחה בפילוסופיה. אז הנה פרופ' אביעד קליינברג פתר לכם את הבעייה. קליינברג ראש בית הספר להיסטוריה באוני' ת"א חוקר נצרות ודת חיבר ספר קולח שנוגע פחות או יותר בכל הטיעונים המרכזיים של 'דע מה שתשיב לאפיקורס' עליו מתחנכים בוגרי מערכת החינוך הדתית והחרדית שיונקים מילדותם טיעונים כדי לבסס את אמונתם.

הספר בוחן את מושג 'האמת' בעידן בו האמת מותקפת לא רק על ידי חוגים רליגיוזים אלא גם על ידי חוגים ריאקציונרים כמו טרמפ או אפילו חסידי הפוסט מודרניזם. ועוד פרקים מרתקים על המוסר החילוני, על נס ההתגלות בהר סיני, על זהות יהודית ולמה יש רוע בעולם ועוד ועוד רק כדי להוכיח לנו שהעגלה החילונית לא רק שאינה ריקה אלא היא עולה על העגלה הדתית מכיוון שהעגלה החילונית שהיא באופן מובהק פלורליסטית יותר כוללת בתוכה גם כתבים דתיים וכתבים שאינם כך. 

תגובות

להשאיר תגובה