בפסטיבל תל אביב לשירה שנפתח השבוע בבית אריאלה התארחו העיתונאי ירון לונדון שהציג את ספר השירה הראשון שקיבל בגיל שבע מידיו של משה שלונסקי. המשורר מאיר ויזלטיר שחגג השנה שמונים סיפר איך השירה האנגלית גרמה לו להיות משורר ועד כמה הוא לא אוהב פסטיבלים של שירה. המשורר והעורך עודד כרמלי מייסד הפסטיבל מסביר כי "בפסטיבל שלנו לא משחקים משחקים והוא מיועד לקהל חובב שירה ומי יודע אולי מפה תצא יונה וולך הבאה".  

פסטיבל תל אביב לשירה שחוגג השנה חמש שנים הוא נווה מדבר פואטי שמציעה העיר הגדולה. לא בכל יום אפשר לפגוש ועוד בחינם את המיטב שבמשוררים "שמפגינים שיאים של אסתטיקה" כפי שאומר עודד כרמלי מייסד הפסטיבל. 

בערב הפתיחה בספריית בית אריאלה המחודשת הצטוו המשוררים לספר על השיר הראשון שהם זוכרים. ירון לונדון שלף ספר צהבהב של המשורר משה שלונסקי שנתן לו אותו במתנה כשהיה בן שבע "המילים והחרוזים של 'מיקי מיהו' גרמו לי לרצות לחרוז". לונדון סיפר איך בביתו המשכיל "לא דברו עברית אלא עבדו את פולחן השפה העברית". 

המשוררת העולה שני פוקר סיפרה איך דווקא הפזמונים שהיא שמעה בילדותה גרמו לה לאהוב שירה וסיפרה איך בכיתה ד' קראה את הספר 'העורבים' של אבירמה גולן "עשיתי זאת מפני שאימי קראה אותו ולי היה דחף כזה לקפוץ לעולם המבוגרים".

מאיר ויזלטיר שחגג השנה שמונים והוציא אף ספר נוסף סיפר איך רק בגיל 15 הוא גילה את מכמני השירה והספרות האנגלית וזה פתח לו צוהר לעולם הזה של השירה "בגיל תשע החלטתי שאני רוצה להיות סופר. כמובן שלא גיליתי לאף אחד אף זה מה שרציתי". 

עודד כרמלי מייסד הפסטיבל סיפר בראיון עמו על "אני חושב שמה שמייחד את הפסטיבל הוא שאנחנו לא משחקים משחקים. אנחנו לא באים להגיש שום דבר. הקהל שלנו אינו ילדים. אני מאמין שאפשר לתת את שיא האוונגרד ואת שיא התחכום ואת השיאים האסתטיים של האדם ופשוט לתת לאנשים לחוות את זה והם יהנו. אין שום דבר רע בלשמוע רבע שעה את מאיר ויזלטיר או הרצאה של מנחם פרי או לשמוע עשרה משוררים בערב אחד. ואנשים רוצים את זה ויש בזה התעלות רוח". 

ד"ר אורי אליס מנהל הספריה סיפר על חודש ההשקה של הספרייה שעברה מקצה שיפורים נרחב בשנים האחרונות בהשקעה עצומה של 72 מיליון שקל "זה בהחלט מעיד על מחויבותה של העירייה לעניין הספרות והספריות בעיר". בית אריאלה שהיא מוסד תרבותי תל אביבי הפכה בעקבות השיפוץ לספריית היי טק מרשימה ומעוצבת לעילא "המקום ייהפך למרכז תרבותי וספרותי שוקק חיים ואירועים" סיפר אליס והזכיר את אוצרות הספרות ששמורים בכספות הספרייה "יש לנו פה את ספריית גנזים כמו גם כתבים של איינשטיין וטשרניחובסקי".  

 

תגובות

להשאיר תגובה