שלושה אחים שקשורים לעולם הרפואה הקימו 'חדר הגשמת משאלות' ראשון מסוגו לקשישים בבי"ח תל השומר : "ההורים שלנו התאשפזו פה ולכן חשוב לנו שאותם אנשים לא יהיו 'שקופים"

מיכלה שינברגר מאושפזת במחלקה השיקומית גריאטרית בשיבא. באחד מימי השבוע הופרעה שגרת הבדיקות של שינברגר שמתניידת באמצעות כיסא גלגלים. צוות האחיות ובני המשפחה קשרו בלונים צבעוניים לכיסא והוליכו אותה לכל אורך המסדרון האפרורי שם בקצה נפתחה הדלת והאחיות הובילו אותה אל תוך 'חדר המתנות' החדש שהוקם לראשונה שם (ואולי גם בעולם) עבור המאושפזים בני גיל הזהב. שינברגר נכנסה מופתעת ושמחה אל החדר שמלא במדפים עם מבחר פריטים חדשים מספרים ועד קוסמטיקה כשעל אחד הקירות כתובים מילות השיר 'מתנות קטנות'. 

מאחורי היוזמה המיוחדת עומדים שלושה אחים בני משפחה אחת: פרופ' נועם ירום מנהל היחידה לרפאות הפה בבית החולים, חגית שפיגל מנהלנית בבית החולים לילדים ספרא וירום אביחי מתנדב במד"א ועובד עיריית גבעתיים "החדר נמצא באגף הגריאטרי ומיועד לחולים שמאושפזים תקופה ארוכה או שיום הולדתם חל במהלך האשפוז. כל מטופל מלווה ע"י מתנדבים לבחור מתנה ממגוון גדול של מתנות שנמצאות בחדר" מספרת שפיגל

החדר הוקם לזכרם של גילה ויוסי ירום ז"ל, הוריהם של האחים "חשבנו שזאת תהיה דרך נפלאה להמשיך את מורשת הנתינה של הורינו" סיפרה שפיגל

חדרי מתנות קיימים מזה שנים רבות בבתי חולים בארץ ובעולם, החידוש העיקרי הוא שאלו קיימים בעיקר עבור ילדים "דווקא האוכלוסייה הזו המבוגרת פחות זוכה ליחס" מספר ירום אביחי "זו אוכלוסייה שפחות זוכה לתשומת לב ולכן חשבנו שזהו המקום המתאים. מה גם שהורינו גם התאשפזו פה ולכן זה עוד סוג של סגירת מעגל עבורנו". 

שפיגל מוסיפה עוד היבט "בכל פעם שהורינו נסעו לטיולים בארץ ובחו"ל, היה חשוב להם לחזור עם מתנות יפות ומדויקות. כל מתנה הותאמה בדיוק לכל ילד ונכד, גם אם הדבר הצריך מהם חיפושים ממושכים.

חדר המתנות שהקמנו בעזרת הנהלת בית החולים, מאפשר לנו להמשיך בדרכם. להעביר הלאה את ערך הנתינה – במשפחה, בקהילה ובכלל בחברה – באמצעות הענקת רגעים של שמחה ואור למטופלי בית החולים". 

 

תגובות

להשאיר תגובה