יפעת פאר מכפר סבא עם אמא לעילי, ילד על הרצף האוטיסטי שבגיל עשר שאל אותה 'מה יהיה איתי בעתיד?" פאר יצאה במסע לחיפוש תשובות ומתוך זה נולדה התערוכה 'לחבק את האוטיזם' שכוללת 12 דיוקנאות של הורים לילדים על הרצף "יש עדיין בורות וחוסר מודעות בקרב גילאי בתי הספר לילדים עם אוטיזם". 

יפעת פאר מהעיר כפר סבא עוסקת בצילום והנחיית סדנאות, אמא לחמישה בניהם עילי, ילד שאובחן בגיל עשר כלוקה באוטיזם "הוא שאל אותי 'אמא מה יהיה איתי בעתיד?'. השאלות של עילי היוו טריגר למסע אישי צילומי שערכה פאר שבסופו נוצרה התערוכה 'לחבק את האוטיזם' שכוללת דיוקנאות של הורים וגם ילדים על הרצף האוטיסטי. 

יצאת למסע בעקבות השאלות של בנך ואילו תשובות גילית בדרך ? 

"בראש ובראשונה שאותם אנשים רגישים צריכים מאוד את התמיכה של הסביבה. חיבוק חם ואוהב והם צריכים שיבינו אותם. שיתייחסו אליהם כשווים". 

פאר פנתה לאנשים דרך הרשתות החברתיות וגם דרך אנשים שהיא מכירה צילמה אותם והוסיפה את הסיפור האישי שלהם כזו היא למשל נעמה אקסלורד תירוש מקיבוץ שפיים שתמונה של בעלה אורן ושני ילדיה מככבים בתערוכה "יש לי שלושה ילדים ששניים מתוכם אובחנו כילדים עם אוטיזם וכך גם בעלי אורן". 

איך את מתמודדת עם משפחה שברובה סובלת מהמגבלה הזו ? 

"זהו פרוייקט חיים. אלא הם חיי ואני לא יודעת משהו אחר. אני אוהבת אותם והם שלי לפני שהם עם אוטיזם. בחרתי לחיות עם אורן לפני שידעתי שקוראים לקשיים שלו אוטיזם. ובחרתי לקבל אותו ולהכיל אותו ולאהוב אותו הרבה לפני שידעתי לנקוב בשם של הקשיים שלו והאבחנה רק עזרה לי". 

לסיום מבקשת פאר להדגיש שעם כל ההתקדמות שנעשתה בשנים האחרונות בעניין קבלת השונה עדיין בחלקים של הציבור ובמיוחד בקרב הילדים והנערים ישנה עדיין בורות שלא לדבר על להג ורדיפה של אותם אנשים.

תגובות

להשאיר תגובה