לקובי אברהם יזם ומוציא לאור הייתה ילדה עם בעיות בלימודים והיה לו קושי לארגן לה מורים פרטיים לכל המקצועות ושנים הוא חלם כיצד הוא עוזר למשפחות עם בעיות מסוג שכזה. לפני שבע שנים בעקבות מותו של הפרינט הוא הגשים את חלומו "שיעורי עזר און ליין לכל המשפחה בכל המקצועות במחיר של שני שיעורים פרטיים" ופתח את חברת  MyHelp  "המטרה היא לצמצם פערים ולהנגיש את השיעורים לכל משפחה". לבנו של הזמר אריק סיני השיטה כבר הוכיחה את עצמה

בשעות הערב כשאזור התעשייה הישן של ראשון לציון הופך למנומנם משהו, הפעילות במשרדי חברת MyHelp שמספקת שיעורי עזר פרטיים און ליין  לאלפי תלמידים רק הולכת וגוברת. שם מהמשרדים הבוהקים שטופי אורות הניאון והמוחות הקודחים מתרחשת בשנים האחרונות מהפכה חינוכית בזעיר אנפין "הרעיון מאוד פשוט" מסביר לי באופן נלהב קובי אברהם מי שבעשר אצבעותיו הגה והקים את המיזם "לפני המיזם הזה הייתה לי חברה להוצאה לאור בשם 'תרבות הספר' אותה ניהלתי במשך 28 שנים". אם אתם כבר חציתם את שנות השלושים אז בטח ספרים כמו בריטניקה וקאסוטו אומרים לכם משהו "בזמנו לא היה בית בישראל ללא הספרים הללו". אומר אברהם שהוא עצמו חובב המילה הכתובה וכבר הוציא תחת ידו ספר ילדים

'ההכרח הוא אבי ההמצאה' אמר פעם ככל הנראה אפלטון ובהקשר שלנו אברהם נזכר איך נולד הרעיון שעומד מאחורי חברת  MyHelp"כשבתי הייתה בת עשר" נזכר "היא הייתה מה שקרוי היום בז'רגון המקצועי 'לקויית למידה' עם בעיות קשב ובאמת חיפשתי לה מורים פרטיים כדי שבתי תיעזר בהם". בתו הייתה צריכה תמיכה ועזרה פחות או יותר בכל המקצועות וזה הפך לנטל כלכלי לא פשוט עבורו "המשכורות שלי ושל אשתי לא הספיקו וגם ראיתי איך משרד החינוך לא מסוגל להתמודד עם מצבים כאלו". מתוך כל הקושי והתמודדות צץ בראשו של אברהם רעיון "חשבתי לעצמי אילו רק היה מקום אחד שמרכז מורים מכל המקצועות שנותנים שיעורי עזר כמו שיש לך שידור טלויזיה ואתה בוחר ערוץ לפי טעמך".

הרעיון ישב במוחו וחיכה להזדמנות שהגיעה לפני שבע שנים תוצר של נסיבות חברתיות וטכנולוגיות : "עם התפתחות הרשתות החברתיות, שיפור האינטרנט ונסיקה של הסמארטפונים הכריזו על מותו של ה'פרינט' ואני הבנתי שזו יכולה גם להיות הזדמנות בשבילי". ובאמת הרעיון החל קורם עור וגידים או יותר נכון מסכי מחשב וכבלים "עזבתי את התחום והגשמתי את החלום שלי".

למיזם של אברהם יש ערך חינוכי וצמצום פערים "זהו כלי שמשרת את הפריפריה ומשפחות שצריכות תמיכה". החברה של אברהם מספקת במחיר של שני שיעורי כזר של מורים פרטיים בחודש מנוי חופשי לכל בני הבית בכל מקצוע שנלמד "הדגש שלי הוא במיוחד על ילדי יסודי וחטיבה שלהם בוא נודה אין ממש פתרון כי ילד בכיתה ד' שמתקשה בשיעור מולדת או חשבון הורים לא ימהרו לשכור לו מורה פרטי בתחום".

בין עשרות המורים שעומדים על צגי המחשב בהם רואים את התלמיד ומנהלים שיחה ערה עם הסברים על החומר הנלמד פגשתי את סופרת רבי המכר אורלי וינר קראוס "בעבר הייתי מורה לספרות במשך תקופה קצרה" היא מספרת בהפסקת הקפה "הגעתי כמורה לספרות וראיתי שיש עוד מקצועות שהם קצת יותר פופולריים ועשיתי השלמות במתן שיעורי עזר באנגלית "זה התחיל כמשהו מהצד והשלמה לכתיבה שלי ומאוד התחברתי ואני מגלה פה לא מעט עניין וגם גיליתי דברים על עצמי כמו שאני יכולה להיות טובה בעוד תחומים ויש סיפוק עצום מלעזור לילדים". וינר קראוס נזכרת איך עזרה לילד לעבור את הבחינה האחרונה "הוא הצליח להוציא מאה בבחינה וזה מאוד ריגש אותי". ווינר קראוס מספרת לי כבדרך אגב שהיא כתבה עד היום 17 ספרים "בחלק מהספרים שכתבתי הדברים הפכו לנבואה שמגשימה עצמה והנה באחד הספרים האחרונים אחת הגיבורות שלי הייתה מורה".

כיום כ 4000 תלמידים נהנים משירותי חברת  MyHelpומשפרים ציונים "הבעייה היחידה שלא הצלחנו לפתור" מודה אברהם "זה שהתלמיד לא יכול להריח את הבצל אבל כל היתר קיים: ראייה, שמיעה ואפילו כימיה בין מורים לתלמידים משהו שחשוב לנו מאוד".

כשאני משוחח על המיזם עם אברהם ניכר כי הוא מאוד לוקח את העניין ברצינות ומדבר מנהמת לבו כמי שחווה את הקושי ורוצה לתת הזדמנות להורים "החלום שלי" הוא אומר "שילד שהרגיש חוסר בטחון וישב מאחור בכיתה יעבור לקדמת הכיתה וזה כי יודע שיש לו גב".

איך זה עובד בפועל ? הורה משלם משהו כמו 329 ₪ לחודש ובכל פעם הילד נכנס למערכת ומזמין שיעור שהוא רוצה לחזק – המערכת שולחת לו הודעה מתי השיעור שלו מתחיל – זמן ההמתנה הממוצע לוקח בין תשעים דקות לשעתיים. ניתן לקבל שיעורי עזר החל מהשעה שתיים בצהרים לתלמידי יסודי ולחטיבות ותיכון החל מהשעה שלוש וחצי עד שמונה וחצי בערב כל יום כולל בחופש בגדול "אז החברה תורמת מעצמה גם בשעות הבוקר ללא תוספת תשלום סוג של קייטנת לימוד".

ההתקנה פשוטה ומצריכה מהירות גלישה של 30 מגה לפחות "לילד שלי ים" מספר לי הזמר אריק סיני " חברת MyHelp היו העץ שבזכותו הוא טיפס בציונים והם עזרו לו ללא לאות".

תגובות

להשאיר תגובה