נדיה קומנצ'י שקיבלה בפעם הראשונה בתולדות האולימפיאדה את הציון 10 והפכה לאגדה חיה, הגיעה להזניק את מרוץ הנשים של סופר-פארם LIFE RUN שהוזנק בשלישי מנמל תל אביב. גלי ברגר, ראש מערך תקשורת ותוכן בסופר-פארם: "Life RUN הוא אירוע שפונה לכל הנשים, בכל הגילים, ובכל רמות הכושר. בחרנו בקומונצ'י להגיע למרוץ השנה כסמל למצוינות ספורטיבית, בזכות פועלה למען זכויות נשים ולמען פועלה הרב בקידום ספורט בקרב מעוטי יכולת ובעלי מוגבלויות התפתחותית". קומונצ'י נחשבת לאחת הספורטאיות הגדולות של המאה ה-20 ואחת המתעמלות הגדולות בכל הזמנים. קומונצ'י בת ה- 58 היא המתעמלת האולימפית הידועה מנבחרת רומניה, שזכתה ב-9 מדליות, מתוכן 5 מדליות זהב, והראשונה שזכתה באולימפיאדה בציון מושלם של 10 בהתעמלות. כשהייתה בת 13 בלבד, זכתה קומונצ'י באליפות אירופה בנורבגיה ב-5 מדליו, וכשהייתה בת 15 כבר זכתה במדליית זהב באולימפיאדת זהב באולימפיאדה במונטריאול עם ציון מושלם של 10. כיום, קומונצ'י פעילה בתחומים שונים בעולם הספורט והצדקה. היא סגנית יו"ר של חבר המנהלים של הספיישל אולימפיקס הבינלאומי (אולימפיאדה לבעלי מוגבלויות שכלית התפתחותית). כמו כן, מכהנת בתפקיד נשיאת הכבוד של הוועד האולימפי הרומני, שגרירת הספורט של רומניה ונשיאת כבוד של התאחדות ההתעמלות הרומנית, וגם קיבלה 2 פרסי "המסדר האולימפי" מהוועד האולימפי הבינלאומי. בתמונה מימין: אסתר שחמורוב-רוט, נדיה קומנצ'י, יעל ארד, נטע ריבקין וגלי ברגר, ראש מערך תקשורת ותוכן סופר-פארם.

המגישה אופרה ווינפרי בעלת מעל 16 מיליון עוקבים באינסטגרם, העלתה תמונה בה היא מלווה את התלמידות שלה למציאת שמלת הכלה המושלמת לכבוד חתונתה של אחת מהן. התמונה צולמה בחנות בסאקס פיפת' אבניו בברלי הילס של המעצבת הישראלית ברטה עם שמלה מתוך קולקציית סתיו-חורף 2020.

בחופשת הפסח האחרונה יצאו כ-150 חיילים בודדים לביקור משפחותיהם ברחבי העולם, במסגרת פרויקט "מתגעגעים הביתה" של "יחד למען החייל" אותו מממנים ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF), ותורמים נוספים, ביניהם גם ניה דניאל, בת לאב יהודי ואם לא יהודייה, שהגיעה לארץ לראשונה לפני כמה שנים. והמפגש עם חיילי צה"ל, גרם לה לרצות לחזור ולעלות. אביה ביקש ממנה לרכוש השכלה לפני עלייתה, והיא סיימה תואר ראשון במנהל עסקים. לאחר הלימודים, ניה הגיעה לישראל אך ממש בסמוך למועד הגיוס, אביה נפטר והיא חזרה הביתה לתמוך באמה. למרות הקושי, האם עודדה אותה וביקשה שתחזור לישראל בכדי להגשים את חלומה, וכיום היא משרתת כבר 8 חודשים ומאושרת לחיות בארץ.

חברת איקאה בחרה השבוע את חמשת השפים המובילים, לשיתף לראשונה פעולה בקמפיין חדש למטבחי החברה. בישלו לראשונה על הסט יחדיו עבור איקאה: יונתן רושפלד, אייל שני, רותי ברודו, ישראל אהרוני וארז קומורובסקי. רותי ברודו התוודתה על הסט כי התאהבה בתחום של הריאלטי. אצל רושפלד המצב הפוך, והוא דווקא  התוודה כי מיצה את חלק הריאלטי בחייו.

גם השנה התגייס בנק מרכנתיל למיזם "מחשב לכל ילד", ובאמצעות תרומת הבנק ירכשו השנה מחשבים לילדים, בשווי כולל של כ-600 אלף ש"ח. עד כה תרם בנק מרכנתיל לעמותה זו 1,500 מחשבים. בטקס שהתקיים בבנק בנוכחות שוקי בורשטיין המנכ"ל, אריה סקופ יו"ר "מחשב לכל ילד", אורלי תמיר מנכ"לית העמותה ועמי ברגמן ממייסדי העמותה וחבר הנהלה בעמותה, חתם הבנק הסכם לרכישת מחשבים לילדים ובני נוער בכל רחבי הארץ, בדגש על ישובי הפריפרייה. שוקי בורשטיין מנכ"ל הבנק: "אנו חוגגים השנה 100 שנים להקמתו – אלה 100 שנים בהם אנו משלבים עשייה בנקאית עם עשייה קהילתית חברתית". בתמונה מימין: עמי ברגמן ממייסדי העמותה, אריה סקופ יו"ר העמותה, אורלי תמיר מנכ"לית העמותה,ושוקי בורשטיין מנכ"ל בנק מרכנתיל.

יהודה אורן מונה בימים אלה גם כמנכ"ל עופר קניותר נס-ציונה, השייך לקבוצת קניוני עופר. אורן ישמש בתפקיד החדש במקביל להיותו מזה 15 שנה, מנכ"ל עופר רחובות. במסגרת תפקידו יהיה אורן אחראי על פיתוח וקידום הקניון, הגדלת שטחי המסחר, ניהול חוזים והתקשרויות, שיווק, פרסום ועוד.

אסף שלו מנכ"ל רשת מלונות רימונים מקבוצת הכשרת היישוב, הודיע על בקשתו לסיים את תפקידו. הודעה זו באה בהמשך לדיווח על מכירת מלונות הכשרת היישוב לרשת מלונות דן. שלו ניהל את הרשת בשלוש השנים האחרונות, והוביל שינויים רבים במיתוג החברה, מערך השיווק הדיגיטלי ותפיסת השירות, פעולות אלו אפשרו למצב את הרשת בצורה מיטבית אשר התאימה למלונות דן.

בכירי חברת לוריאל ישראל חגגו את חשיפת המותג שעשה עלייה מארה"ב: סרווה. אורחת הכבוד: סנדרין מישארד,  דוקטור לתקשורת ואחריות חברתית בלוריאל העולמית, שהגיעה במיוחד לישראל. האירוע נערך ב"בית על הים" ביפו, אשר עוצב ברוח המותג  ואליו הוזמנו כ-350 רוקחים מרחבי הארץ שנהנו ממינגלינג על טהרת הבריאות, חשיפת המוצרים והרצאה של ד"ר רון יניב מומחה לרפואת עור ורפואה אסתטית.

ד"ר להבית אקרמן נבחרה על ידי ענקית הלייזר Alma Laser (אלמא לייזרס), להשיק באסיה את השיטה החדשנית בתחום האנטי אייג'ינג. במסגרת זו ניערך סבב ב–3 מוקדים: בטאיוון, הונג קונג והפיליפינים, אשר נפרש על פני שלושה ימים. לאירועים הגיע גם דורון גלזר מבעלי חברת אלמה, שהצטרף ל-300 רופאי עור בכירים מאסיה, המתמחים בתחום הלייזר. ביום האחרון למסע העבירה ד"ר אקרמן סדנא לבלוגריות ומובילות דעת קהל ברשתות החברתיות מהפיליפינים, עליהן הדגימה את השיטה החדשנית לטיפול בעור.

רוני אינסאז מבעלי רשת נעל  SCOOP, הגיע לאירוע פתיחת הסניף הראשון של המותג היפני אקסימי ווג, אותו רכשה החברה שבבעלותו ובכך הפך להיות זכיין המותג בישראל. אירוע פתיחה ניערך בסניף עופר השרון נתניה, לשם הוזמנו בכירי החברה והעובדים. החברה תשקיעה 20 מיליון ₪ בפתיחת הרשת בישראל. מי שנאלץ לוותר על אירוע הפתיחה הוא פרדי אינסאנז, השותף והאח של רוני, ששהה ביפן לרגל עסקים נוספים.

קבוצת בן דרור בבעלות איריס ואילן בן דרור, הכריזו על בחירת הפרזנטורית החדשה נועה פפושדו לספידו, מותג בגדי הים המוביל בענף הספורט. נועה היא והבת של הבת של יואב וספיר פפושדו ז"ל, שהיתה מלכת היופי של ישראל,והנכדה של אלי פפושדו. נועה צולמה יחד עם השחיינים הישראלים האולימפיים: דוד גמבורג , יעקב טומרקין ויהונתן קופלב . נועה סטודנטית שנה ב' למשפטים ותואר שני משולב במנהל עסקים בבינתחומי והיתה מתעמלת בהתעמלות אומנותית בעברה. אמרה איריס בן דרור: "הבחירה בנועה היתה טבעית, שכן אמה ספיר קאופמן פפושדו ז"ל היתה הדוגמנית הראשונה של ספידו לפני 28 שנים".

בנק הפועלים, ארגון שלוה, והחברה למתנ"סים בתמיכת YouTube הכריזו השבוע על השקת מהלך חברתי ציבורי רחב, לשילוב אנשים עם מוגבלות במסגרות משותפות בקהילה: 'דלת פתוחה לכולם'. המהלך, אשר הושק במסיבת העיתונאים שנערכה הבוקר בהשתתפות ארגונים חברתיים, הינו ראשון מסוגו, והוא יימשך בשבועות הקרובים באתרים רבים וב-YouTube תחת המיתוג "דלת_פתוחה_לכולם." במהלך האירוע חתמו ראשי הגופים על אמנה חברתית, הקוראת לשילובם של ילדים, נוער ומבוגרים עם מוגבלויות בחברה הישראלי, והיא מבטאת את המחויבות ואת החשיבות הרבה שהם רואים למטרה החברתית המשותפת. כחלק מהשקת המהלך, ניתנה למשתתפים באירוע הזדמנות ראשונה לצפייה בשיר החדש של להקת שלוה "הדלת תהיה פתוחה" המבטא את ערכי המהלך. להקת שלוה אשר חברים בה אמנים עם מוגבלויות, פרצה השנה לתודעה הציבורית כשהגיעה לגמר התוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון". בנק הפועלים, שלוה והחברה למתנ"סים קוראים לציבור הרחב להצטרף לחתימה על האמנה החברתית, הקוראת לשילובם של אנשים עם מוגבלות במסגרות משותפות בקהילה. לאחר החתימה על האמנה ברשת, ניתן יהיה לצפות בקליפ באופן חופשי. באירוע שהתקיים בבנק הפועלים, השתתפו נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים מר אברמי טורם, וארגונים חברתיים וביניהם נגישות ישראל, וראייטי, אקים, סיכוי שווה, המרכז לעיוור, קשר – הבית של המשפחות המיוחדות, הכפר השיקומי עלה נגב- נחלת ערן, אתגרים, כנפיים של קרמבו, גדולים מהמדים, בקול, בית הגלגלים, איזי שפירא, 6 degrees, ג'וינט, אלו"ט, איל"ן, אנוש, הועד הפראלימיפי והמרכז לכלבי נחיה.

קובי אשרת, דוד דאור, מיטל טרבלסי, רותי נבון, שי המבר ועוד עלו השבוע על הבמה במרכז האמנויות שוהם, לאירוע השיא של המיזם החינוכי "שישה מיליון אחים דור 3" בו שרו לראשונה שירים שכתבו בני נוער מכל הארץ, במהלך מסעותיהם לפולין. המיזם נוסד לזכרו של יאיר אנגל ז"ל, נכד לניצולי שואה מאושוויץ ולוחם שייטת 13 שנהרג במהלך שירותו הצבאי. לאחר מותו נמצאה בביתו מחברת שירים שכתב במהלך מסעו לפולין, המתארים את חוויותיו ורגשותיו. יאיר ז"ל כתב בין היתר את השיר "שישה מיליון אחים" שביצע דוד דאור במצעד החיים לפני כשלוש שנים. הפרוייקט החל ביוזמת יורם דורי ובשיתוף מנהל חינוך חברה ונוער של משרד החינוך, פרופ' זהבית גרוס במרכז סאל ואן גלדר באוניברסיטת בר אילן והקרן להנצחת יאיר אנגל ז"ל. המיזם כולל איסוף והלחנת שירים שכתבו בני נוער המשתתפים במסע לפולין, זאת במטרה לשמר את זיכרון השואה בקרב הדור השלישי. מתוך כלל השירים שנשלחו, בחר צוות מוזיקאים מספר שירים המתאימים להלחנה. השירים, הולחנו והוקלטו על ידי מלחינים וזמרים מקצועיים, והם מועברים למטרות מחקר אצל פרופ' זהבית גרוס במכון "סאל ואן גלדר", להוראת ספרות השואה באוניברסיטת בר אילן. בתמונה מימין לשמאל: המלחין קובי אשרת, דוד דאור, יוסף ג'וחא אנגל, איריס מייזלס מנהלת פולין במשרד החינוך, ופרופ' זהבית גרוס מכון סאל ואן גלדר באוניברסיטת בר אילן.

הודיה כהן, המתמודדת הטריה מתוכנית הריאלטי 2025, נבחרה להצטרף לנבחרת הפרזנטורים של המובילה של קסטרו. הודיה כהן בת 20 השתתפה לאחרונה בתוכנית הריאלטי 2025, והייתה מבין הדמויות המסקרנות ואהובות ביותר. היא מחוברת מאד לעולם האופנה עסקה בדוגמנות,  בסטיילינג וייבוא אופנה, השתתפה בצילומי אופנה למותגי אופנה שונים ובקליפ מוסיקה. היא מיוצגת על ידי סוכנות itmodel ויש לה אינסטגרם מצליח עם כ- 93 אלף עוקבים.

יו"ר המרכז לעיוור נתי ביאליסטוק כהן, אירח השבוע את חוקר ההתנהגות המוכר, הפרופסור דן אריאלי, להרצאת אורח במרכז השירות לעיוור בתל אביב. אריאלי, שהרצה בפני העיוורים זו הפעם השנייה בהתנדבות, סיפר על מחקריו, בין השאר בנושא שכנוע אנשים לבצע פעולות שהם לא רוצים בהם, כמו לקיחת תרופות, תזונה נכונה וספורט, למען עתיד טוב יותר, ונתן כדוגמא את חולי הסוכרת, ואיך לגרום להם לקחת באופן קבוע את התרופות שהם זקוקים להן. ביאליסטוק כהן אמר שהנושא רלוונטי במיוחד לרבים מבין האנשים עם עיוורון, שלמרות הצורך, אינם משתמשים במקלות הנחייה, בשל התגובות והחששות של הציבור הרחב, מאנשים הנושאים מקלות כאלה. עוד הוא אמר שב-6 ביוני, במסגרת אירועי הבליינד דיי – יום ההכרה הלאומי בעיוורים – נושא החשש של אנשים עם עיוורון ושל הציבור מפני מקלות הנחייה, יתפוס מקום מרכזי.

הדוגמנית והשחקנית לי לוי בת ה25, המתחזקת חשבון אינסטגרם עם מעל ל-155 אלף עוקבים, נבחרה להיות הפנים הישראליות של מותג התכשיטים היוקרתי TOUS. השחקנית הצעירה חזרה זה עתה מתפקיד ראשון בסרט ההוליוודי "אמריקן נייטס", לצד שורת שחקנים כמו אמיל הירש (עד קצה העולם), ג'רמי פיבן (הפמליה), ג'ונתן רייס מאיירס (הויקינגים), הזמרת אנסטסטיה ועוד. הדוגמנית הדנמרקית השתתפה בין היתר בתוכנית הריאליטי "האמזונס", גולסטאר נשים, עספור, איביזה ועוד.

ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה ה-FIDF, וארגון "יחד למען החייל" (קרן לב"י האגודה למען החייל) קיימו השבוע אירוע הוקרה מיוחד ל- 150 חיילים משוחררים, מלגאי תוכניות "ממדים ללימודים" ו-IMPACT, שקיבלו מלגת לימודים לרכישת תואר אקדמי, באדיבותו של איש העסקים טדי שגיא. הארוע התקיים ב- LABS בעזריאלי שרונה במעמד טדי שגיא, בת זוגו יעל נזרי, הוריו עמי וליזיקה שגיא, יו"ר "יחד למען החייל" האלוף (מיל') יורם יאיר, מנכ"ל FIDF האלוף (מיל') מאיר כליפי-אמיר, רמ"ט אגף כח האדם בצה"ל, תא"ל מירב קירשנר ומנהלים מקבוצת שגיא. במהלך האירוע הוצעו למלגאים הסטודנטים משרות בחלק מהחברות בקבוצת שגיא. שגיא, אחד מאנשי העסקים הבולטים והמצליחים בישראל, תרם עד כה 3 מיליון דולר למימון מלגות לחיילים משוחררים. התכנית נוסדה בשנת 2016 וכבר כוללת כ- 5000 מלגות. בהמשך צפויה הרחבה לתכנית להענקת מלגות לכל חייל משוחרר.

השבוע הגיעו לבית המשפט העליון קבוצת צעירים על הרצף האוטיסטי, ממרכז התעסוקה של אלו"ט באוניברסיטת בר אילן, שם הם משולבים בעבודה במחלקות השונות באוניברסיטה. שיאו של הביקור היה מפגש עם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות. הצעירים התעניינו בעבודתה של הנשיאה חיות והעניקו לה במתנה ציור של צעיר על הרצף האוטיסטי. לקראת הביקור, הצעירים למדו על מערכת המשפט בישראל, מסטודנטים בקליניקה המשפטית לזכויות אנשים עם מוגבלויות באוני' בר אילן, שהגיעו איתם לסיור.

במסגרת קורס ״גיוס המונים״ בלימודי תואר שני של חדשנות ויזמות במכללה למנהל ראשון לציון, חברה קבוצת סטודנטים לעמותת "אביב לניצולי השואה", עמותה ללא מטרת רווח, הפועלת במטרה להבטיח את מיצוי זכויותיהם של ניצולי השואה בישראל, בכדי שכל ניצול שואה יחיה בכבוד וברווחה. כספי התרומה ישמשו במימון הסיוע שניתן לניצולי השואה בחינם, על ידי עורכי דין מומחים בזכויות. בנוסף, הכספים משמשים במימון מיזמים נקודתיים כמו מוקד סיוע טלפוני, סיוע בקהילה או מיזם סיוע לניצולי שואה מרותקי בית. עד היום סייעה העמותה לכ-60,000 ניצולי שואה לקבל זכויות והטבות בארץ ובעולם, בשווי 350 מיליון שקלים. הסיוע ניתן ללא כל תשלום או תמורה. לתרומות: https://bit.ly/2v18dd2?fbclid=IwAR1xOmZCGTtyEYfwywEu3T9MvCjWU_asrBUfKQZWOvZuPMiImXKk7_f6GgQ

מכירות שיא ב"קניון הזהב" בתקופת חול המועד פסח: גידול של 5.5% בפדיונות למ"ר לעומת המכירות בחג פסח בשנה שעברה. יוסי לגזיאל מנכ"ל קניון הזהב מציין שבכל אחד מימי חול המועד וערבי החגים, ביקרו בקניון כ-47,000-50,000 איש לעומת הממוצע הרגיל של כ-30,000 מבקרים ביום. אחת הסיבות המרכזיות לגידול המרשים במספר המבקרים, והגידול בהיקף המכירות, הינו מזג האוויר הקר שהיה בחול המועד: פחות יצאו לטיולים בשטח, ויותר חיפשו בילוי בקניונים ובמקומות מקורים. עפ"י בדיקה ראשונית, היקף המכירות היומי ב"קניון הזהב" בימי חול המועד היה כ-4.5 מיליון ₪ בממוצע ליום (בכל אחד מימי חול המועד וערבי החג).

כחלק ממסורת מיוחדת שמנחילה עמותת "שם ונר" להנצחת השואה לדורות הבאים ולפיה מידי שנה, בערב יום השואה יודלק בכל בית בישראל נר לזכר הנספים בשואה. למסורת הצטרפו השנה גם סלבריטאים, שחקנים, שחקני כדורגל אנשי תקשורת ומובילי דיעה בהם: מירי בוהדנה, ליהיא לפיד, מירב מילר והשחקן יפתח קליין שידליק נרות נשמה אישיים על שם סבתא וסבא רבא שלו. השחקן והמגיש גיא זוארץ התנדב להוביל קפיין טלוויזיוני חדש של העמותה המשודר בימים אלו. בסרטון מזמין זוארץ את הציבור לקחת חלק במסורת לאומית שמנציחה העמותה. עמותת "שם ונר" קוראת למשפחות הנספים ולכלל הציבור הישראלי, להנציח את זכר נספי השואה באופן מיוחד, המבליט את הסיפור האישי של הנספה ומציין את שמו, גילו, עיר מגוריו או כל פרט אחר שידוע עליו באמצעות יצירת נר זיכרון אישי. עמותת "שם ונר" בחרה להנציח את שמות הנספים על גבי נרות נשמה, כל שם בנפרד. על בית הנר קיימת מדבקה הכוללת את פרטי הנספה, וכן קוד הניתן לסריקה,זאת במטרה להכיר את סיפורו האישי מקרוב. עד כה העלתה העמותה כ-160 אלף שמות וסיפורים.

סדרת האניות פורצת הדרך Oasis תזכה בקרוב לאחות חדשה. רויאל קריבאן חגגה את טקס חיתוך הפלדה המסורתי, לציון תחילת עבודות הבנייה של האנייה, שצפויה להימסר לחברה ב-2021. מדובר בסדרת אניות שחוללה מהפכה בעולם השייט לפני כעשור, ושוב כאשר הושקה האנייה Symphony of the Seas® לפני כשנה. האנייה החמישית בסדרה תשלב את הקונספט האייקוני של שבע השכונות, הקיים בכל אחיותיה, בשילוב חוויות מרגשות מפתיעות, קולינריה יצירתית, בידור מרהיב וטכנולוגיה חדשנית. אורי שנבל, מנכ"ל 'סנורמה' שירותי תיירות, נציגת מכירות בלעדית  של תאגיד השייט "רויאל קריביאן" בישראל: "אנו גאים לייצג את החברה המובילה בעולם בתחום החדשנות, ולהביא לישראל בראשוניות את האניות החדשניות והגדולות בעולם לצד איכות וחוויה יוקרתית".

השחקן והסטנדאפיסט משה אשכנזי הגיע לחיפה להופעת סטנד אפ חדשה שעלתה בזאפה המקומית.  את הלילה בילה בסוויטה במלון בוטיק טמפלרס במושבה הגרמנית, שם הספיק לתפוס מנוחה קצרה לפני ההופעה. הוא גם מההצגה "גבעת חלפון אינה עונה" שעלתה לאחרונה בתאטרון הבימה שם אשכנזי, בה הוא מגלם את דמותו האגדית של  סרג'ו קונסטנזה.

כנס ההשקעות הבינלאומי GoforIsrael יתקיים בפעם השלישית מחוץ לגבולות ישראל, ב- 28 במאי בעיר גי'נאן (Jinan) בסין, בירת מחוז שנדונג Shandong. מחוז שנדונג המתועש, המונה 100 מליון תושבים ומשתרע על 160,000 קמ"ר, נהנה מתמ"ג של 1.1 טריליון דולר, השלישי בגודלו בסין. כ– 100 חברות הייטק וסטארטאפים ישראלים יגיעו לסין כדי להשתתף בכנס, שיציג את מיטב החדשנות הישראלית בתחומים כמו: טכנולוגיות ייצור מתקדם, IT, מדעי החיים, טכנולוגיות מים, קלינטק, אגריטק, אנרגיה, ועוד. היזמים הישראלים ייפגשו עם יותר מ – 1,000 משקיעים בפגישות 1:1. הכנס ב – Jinan הוא פרי יוזמה משותפת של בית ההשקעות קוקירמן וקרן Catalyst יחד עם Shandong Guohui, זרוע ההשקעות של מחוז שנדונג, ו – Jinan Pioneer Area. Jinan היא הבירה הכלכלית, הפוליטית והתרבותית של שנדונג, מהפרובינציות העשירות והמשגשגות בסין, עם רמת התפתחות כלכלית גבוהה במיוחד. זוהי הפרובינציה השנייה בסין מבחינת כמות אוכלוסיה, ונחשבת למרכז כלכלי ומוקד ייצור מוביל בסין.

ירדן הראל הפרזנטורית של מותג ההלבשה התחתונה והפנאי "אינטימה", הצטלמה לקולקציית בגדי הים לקיץ 2019. השנה הרחיבה הרשת את הקולקציה, במטרה לתת מענה לקהל לקוחות רחב יותר, עם גזרות ביקיני צעירות וקלילות לצד בגדי ים שלמים בגימורים שונים בסילואט מחמיא. בגדי הים של אינטימה לשנת 2019 עוצבו בהשראת עונת הפסטיבלים המזוהה עם עונת הקיץ, מפסטיבל קאו'צלה בקליפורניה ועד הפסטיבלים השונים ברחבי אירופה, השנה מתווסף גם מגוון רחב של גזרות חדשות וטרנדיות.

לקראת יום העצמאות מזמינה גלריית האמנים של קניון רמת אביב את אמני הצפון, תלמידי הסטודיו של אולגה קושניר מראש פינה, להציג ציורים מנופי הארץ. אל תלמידי הסטודיו חברו גם עידית אלפסי מיקב הר אודם בצפון הגולן, נדי בית תלמי מקיבוץ זיקים ויצחק ליבוביץ, מפרדס חנה. התערוכה החדשה שמה "אביב מתעורר" והיא תתקיים בין התאריכים 11.4-12.5. אוצרת התערוכה: איילת אמוראי-בירן. בתמונה: אירינה קרילוב, תלמידת הסטודיו של אולגה קושניר מראש פינה.

במוצ"ש חגגו הסלבס מימונה במסעדת "קוואטרו" בתל אביב, של השף אביב משה. הגיעו לחגוג: איציק זוהר ולאורה החברה האיטלקייה, אירית רחמים ועמוס לוזון, פנינה רוזנבלום, אבי בניהו, רומי נסט, כוכב ושמוליק ספן ועוד רבים. השף אביב משה ניצח על האוכל, והפיקה את המימונה סילבי בל.

פרס "אות קטן למעורבות חברתית באקדמיה" לשנת 2019 מטעם עמותת רוח נשית, הוענק לד"ר סראב אבורביעה-קווידר, מרצה בכירה וחוקרת במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. הפרס הוענק לה באירוע ההוקרה השנתי למתנדבות שהתקיים בתל אביב. ד"ר אבורביעה-קווידר היא מרצה בכירה במחלקה לחינוך, מחלוצות הפמיניזם בחברה הבדואית בנגב, הפועלת לשיח בסוגיות בוערות בחיי הנשים בקהילה הבדואית. עבודתה מקיפה, בעלת השפעה והתייחסות למנגנונים שונים של אפליה והדרת החברה הבדואית, בדגש על נשים במעמד סוציו-אקונומי נמוך ושל אוכלוסיות מוחלשות ככלל. כמו כן, היא פעלה בהתנדבות שנים רבות בארגונים שונים: עמותת איתך-מעכי, עמותה לקידום השכלת נשים בדואיות בנגב, שתיל-מיסודה של הקרן החדשה ועוד. פרס "אות קטן" נוסד בשיתוף פעולה בין עמותת רוח נשית לבין משפחתו של פרופ' יוסי קטן ז"ל, שהיווה דוגמה לשילוב בין קריירה אקדמית בתחום העבודה הסוציאלית והמדיניות החברתית בישראל, לבין עשייה חברתית משמעותית. בתמונה מימין לשמאל: ד"ר אבורביעה-קווידר, נילי קטן (אשתו של פרופ' קטן ז"ל) וחגית בכור (יו"ר הועד המנהל).

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ממשיך לחזק התעסוקה בפריפריה וחנך השבוע את ההאב (HUB) הראשון ברמלה: "קליקה רמלה", שייתן מענה לתושבי רמלה והסביבה, ויחזק את היזמות ואת התעסוקה בעיר. הטקס החגיגי התקיים במעמד מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריאל משעל; ראש עיריית רמלה מיכאל וידל; נשיא מייסד עמותת תפוח ליאון רקאנטי; מנכ"לית עמותת תפוח דפנה גבר ליפשיץ'; זיקה האבצ'וק סמנכ"לית פיתוח עיסקי בסיסקו; אביב סלהוב האמון על הנטוורקינג וקשרי הקהילה של מתחמי העבודה המשותפים, שמקים המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, נציגים מסיסקו ומבזק, ויזמים צעירים שחיכו לפתיחת מתחם העבודה המשותף, וסיפרו לנוכחים על פעילותם היזמית. בנוסף הנוכחים קיימו שיחת וידאו עם מתחמי העבודה המשותפים, שנפתחו לאחרונה על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ברחבי הארץ.

פרופ' קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל לשעבר, מצטרפת למכון הישראלי לדמוקרטיה כסגנית נשיא למחקר בתחומי הממשל והכלכלה. במסגרת תפקידה תעסוק פלוג באתגרי היסוד של מערכות הממשל והכלכלה, בהתמקדות בתחומי מחקר הקשורים לשגשוג וחוסן כלכלי, מוביליות כלכלית, פריון וצמיחה ארוכת טווח. בין יתר התחומים שיהיו תחת אחריותה במכון: שיפור האפקטיביות של שירות המדינה, היערכות כלל הגורמים בממשלה ובמגזר העסקי לשוק העבודה העתידי, תוך הובלת תהליכים ארוכי טווח מבוססי מחקר, לשיפור התפקוד של מבני הממשל והמשק.

שחקן העבר הכדורסלן דורון ג'מצ'י, לקח פסק זמן והגיע עם אשתו ליום מפנק במתחם הספא וילג' בחמת גדר. הזוג נהנה מרחצה בבריכות המים הטרמו-מינרליים שבמקום, אשר הינם בטמפ' של 38 מעלות גם בימים קרים.

תגובות

להשאיר תגובה