כושר שיא

כמו התאבקות אבל לכולם. זאוס בתערוכה (צילום: נטע פלג)

מכשיר כושר לאימון גוף מלא, מערכת המכפילה את החלל הזמין לפעילות, אפליקציה לניהול הנוכחות בחדר הכושר ועוד חידושים רבים נראו בתערוכת הכושר והספורט ה-6 שהתקיימה בתל אביב. וגם: האם שיטת הEms  תשתקם מהפרסומים המזיקים האחרונים ותחזיר את המוני המתאמנים ?

מכשירי כושר אינטנסיביים,  מתקני אימון ייחודיים, ציוד רפואי, פונקציות אימון והרבה מבקרים בבגדי ספורט נראו בשבוע שעבר, בתערוכתGYM & POOLS ISRAEL – בתערוכה המקצועית ה-6 לספורט וכושר, ובריאות.

התערוכה שאורגנה על ידי קבוצת שטיר,  התקיימה בגני התערוכה בתל אביב באמצע שבוע שעבר והיא התערוכה המקצועית היחידה בישראל לענף הספורט, הבריכות ואורח החיים הבריא . התערוכה כללה דוכנים ומציגים רבים מתחומים שונים: מכללות לספורט, תזונה ותוספי מזון, ביגוד מתאים, בריכות, מחשוב וכמובן שלל ציוד בתחום. בין השאר בלטו בה חידושים ואימונים שונים.

נציגי חברת Total Gym  בישראל הציגו את Gravity Total Gym , מכשיר כושר המבוסס על התנגדות משקל הגוף ומשלב אימון כוח וחיטוב. המכשיר מאפשר אימון גוף מלא מרוכז ומקיף ב-30 דקות בלבד ואפשר לתרגל בו שפע תרגילים תוך שימוש בהתנגדות משקל הגוף.

חברת פיזיקל הציגה את EZ Shape – אפליקציה מתקדמת וייעודי למועדוני כושר וספורט. היא מאפשרת תפעול יעיל על ידי הלקוח מבלי לערב את העובד, למשל הוא יכול להירשם לחוגים או לבטל אותם, מבלי הצורך להתקשר לפקידת הקבלה, האפליקציה מציגה בין השאר מערכת שיעורים מועדפים, לתת תזכורות, עדכונים על ביטולי שיעורים או הרצאות ושיעורים חדשים, להציג את סטטוס המנוי  מבחינת היסטורית הכניסות שלו למועדון וגם לאפשר הקפאת מנוי או חידושו.

ובחזרה לתנועה: במרכז המתחם נראו קבוצה של שישה אנשים כשהם מתעמלים יחדיו בתנועות זהות באמצעות ה-Queenax , מדובר במערכת היחידה בעולם עם טכנולוגיה הרשומה כפטנט, המכפילה את החלל הזמין באולם הספורט ומוסיפה תחומי פעילות חדשים. הרעיון מאחוריה הוא להפיק את המרב מהחלל הקיים, כשהרצפה, התקרה והקירות הופכים לחלקים פעילים באימון. בשטח מועט יחסית יכולים להתאמן עד 12 איש. המערכת, המיובאת על ידי חברת Precor  מאפשרת אימונים בתלייה ואימון פונקציונלי ומתאימה לשימוש עם אביזרי אימון שבהם משתמשים גם בשיטות יוגה, C ore, Trx ואחרות.

בהמשך נראים קבוצת מתאמנים כשהם מרימים מה שנראה כשקי אגרוף קטנים שלהם מחוברות רצועות. כל מתאמן מרים שק על גבו או לצדדים במה שנראה פעולה מאומצת למדי. יואב שני, המנהל המקצועי של חדר הכושר זאוס ברמת גן,  מספר כי מה שאנו רואים הוא ציוד הסאפלס, שהגיע מתחום ההאבקות אבל עבר טרנספורמציה והפך לנגיש וזמין יותר כדי להפכו לספורט עממי שמתאים גם לאנשים פרטיים. הציוד כולל גם שקים, כדורי קאטלבל וקיר גלדיאטור עם חבלים, גומיות ורצונות שאפשר לכוונן בהתנגדויות שונות. "כעת הציוד הזה מתאים לא רק ל'ג'בארים' של פעם שהיו ניגשים עם זה לתחרויות, אלא לכולם. אפשר לעשות עם זה תרגילים פונקציונליים אינטנסיביים רבים וזה גם כיף בסופו של דבר", הוסיף שני.

לאמן את כל הגוף (צילום: נטע פלג)
לאמן את כל הגוף (צילום: נטע פלג)

קשה להתעלם ממתחם אימוני הEms  שבמקום,  גם נוכח הפרסומים האחרונים בנושא. מדובר בשיטת אימוני כושר המבוססת על טכנולוגיה לגירוי השרירים באמצעות גירויים חשמליים, זמן האימון הוא רק 20 דקות כשלדברי המשווקים,  אימון אחד הוא שווה ערך ל-4 אימונים במכון כושר. היות ומדובר בשיטה לא מאמצת במיוחד, רבים קפצו עליה, עד חודש דצמבר האחרון. רוני רוביו יבואן החברה הגרמנית  Mihabodyte , שממנה רשת Ems  רוכשת את הציוד לאימונים, מפרט : "בדצמבר האחרון שתי כתבות בערוץ 10 יצאו נגד השיטה וטענו שהיא מסוכנת, השד יודע מאיפה זה יצא להם. לא היו בכלל עדויות לסכנה, רק הראו מישהו שאושפז בבית חולים אחרי אימון Ems אבל לא קרה לו כלום.  הערוץ הפעיל לחץ מאוד כבד על משרד הבריאות כדי שיצא נגד השיטה. ברגע שיצאה האזהרה של משרד הבריאות זה שינה את כל התמונה. אנשים ביטלו אימונים והענף נפגע קשה מאוד. אחר כך משרד הבריאות הבין שהוא עשה  טעות נוראית וחזר בו.  זה אימון שמגיע מעולם הטיפול והשיקום, הוא מאוד בטוח ובריא וגם מעולה לפן הספורטיבי של חיזוק ומיצוק הגוף. כיום נוצר מצב אבסורדי שאנחנו המדינה היחידה בעולם שיש לה אישור של משרד הבריאות לאימוני Ems למרות שבכלל אין צורך באישור הזה. אבל אנחנו חוזרים להחיות את התחום והרשת ממשיכה לגדול.

תגובות

להשאיר תגובה