היזם ואיש החינוך אוריה רוזנמן יצר יחד עם הראפר סאמח זקות קליפ מעורר הדים עם אמירות גזעניות שחרך את הרשת והוביל לדיון נוקב בשיח הכואב בין המגזרים לנוכח מבצע 'שומר החומות'. בשיחה עם השניים הם מספרים מה הוביל ליצירת הקליפ, אילו תגובות קבלו ואיך הסבים שלהם קשורים לעניין. דו קיום כאן ועכשיו 

שעות אחדות לפני תום הפסקת האש שחרר היזם החברתי אוריה רוזנמן (31) לאוויר הרשת קליפ במתכונת של שירת ראפ תחת הכותרת 'לדבר דוגרי' בו רוזנמן יזם חברתי ועסקי חבר לאמן והמוזיקאי הערבי – ישראלי סאמח (36) "סאז" זקוט ויחד במונולוג משותף של שלוש דקות לכל אחד הם למעשה שופכים בסאונד בייטס ובחרוזים את כל ה'שיט' שהצטבר בתת המודע הקולקטיבי של שני הלאומים במאה שנות סכסוך. 

מהקליפ כבר איש אפשר לברוח והוא צץ בצורה כזאת או אחרת ברחבי הרשת. תוך יומיים הוא הגיע למאות אלפי צפיות וזה רק בדף הרשמי. אומרים שמזל זה כשכישרון פוגש הזדמנות ונדמה שלא היה יכול להיות טיימינג טוב יותר לפרויקט שהחל להתגלגל במוחו של רוזנמן לפני שלוש שנים ורק כעת הושלם. סאז : "אמרו לנו כבר שאנחנו כמו נביאי זעם אבל אני הייתי מעדיף לנבא את המספרים בלוטו"

בעקבות הקליפ יצר רוזנמן קבוצת פייסבוק בשם 'בוא נדבר דוגרי' אליה הצטרפו תוך שעות כמעט אלפיים איש יהודים וערבים שהחלו דיוני עומק וכל מה שצף בעקבות רצף האירועים האחרונים שקבענו שיאים חדשים בכל הקשור לעוצמת השנאה והשבר שבין המגזרים ומאידך לא מעט אנשים שהתעוררו על עצמם והחלו לראות איך מקדמים את חזון הדו קיום השברירי, "הקליפ היה עבורי כמו אגרוף בבטן" סיפרה צעירה מיפו שפעילה בקב' "יחד עם זאת זה גרם לי להזדקף, להישיר מבט ולומר שעוד ניתן לחיות יחד". 

רוזנמן גדל מגיל תשע בישוב עשרת "במשפחה ציונית ואוהבת ישראל" וכיום מתגורר בתל אביב ועובד כמנהל פיתוח עסקי של חברת  Empower Africa  שמנגישה את עולם העסקים באפריקה לכל העולם "אנחנו מנסים להוביל את המגזר הפרטי ביבשת ולהעצים אותו". עיקר פעילותו היא בנושאי חינוך כך שבשבע השנים האחרונות הוא עבר עם מספר עמותות כמו 'עתיד פלוס' שמקדמת חינוך טכנולוגי והעצמה של נוער בפריפריה החברתית. לפני כן הוא עבד כמנטור לבני נוער בהכנה לצבא. בנוסף לכך הוא שיתף פעולה עם ארגון tandWithUs‏ שעוסק בחינוך והסברה של ישראל בחו"ל. 

צפו בסרטון:  

 

תגובות

להשאיר תגובה