הפזמונאי, הסופר והמשורר יורם טהרלב הלך לעולמו בגיל 83. בטקס האשכבה לזכרו שהתקיים בתיאטרון הבימה פגשנו את שר התרבות חילי טרופר "חיבר בין עולמות" , ואת ציפי שביט "חיבר לי יותר משלושים שירים" וכן את רני רהב שסיפר על ההבדלים בין השירים של טהרלב לשירים שנכתבים היום 

השיר הראשון של טהרלב התפרסם בשנת 1965 'את אני והרוח' ומאז הוא לא חדל להנפיק לנו שירים, פזמונים ומכמני לשון שכבר הפכו לפס הקול הישראלי החל 'מגבעת התחמושת' ו'היה לי חבר היה לי אח' ועד 'בפרדס ליד השוקת' ועוד ועוד. טהרלב יליד קיבוץ יגור הובא למנוחת עולמים בקיבוץ יחד עם בני משפחתו הקרובים. טרם ההלוויה נערך לו טקס אשכבה עם יוצרים, אומנים שר התרבות חילי טרופר וכן שר הבטחון בני גנץ שהציע להעניק לו את פרס ישראל. 

בין האמנים והיוצרים שהגיעו לכבד את זכרו היו רבקה מיכאלי, ציפי שביט, חני נחמיאס, אפי נצר, ננסי ברנדס ורבים נוספים. בין מבצעי השירים ניתן למנות את ירדנה ארזי, יהודה אליאס, דלית כהנא, דורית ראובני, טל סונדק, יונית שקד גולן ונכדתו קמה ורדי. בסיום קמו כל הנוכחים באולם ומחאו כפיים לזכרו של טהרלב.

"לפני חצי שנה הגעתי להופעה בהרצליה של יורם טהרלב, זכרו לברכה – וקשה לומר זאת", ספד לו שר הביטחון בני גנץ. "כרגיל התמוגגתי מכל רגע לאורכם של השירים ובהמשך לשירים. כחובב ידוע של שירה בציבור, יצאתי צרוד ובעיקר שמח ומרוצה. והאמינו לי שלהיות שמח ומרוצה זה לא דבר שאפשר להגיד שהוא סטנדרטי לסדר יומו של פוליטיקאי בישראל, אך המרוצות הזאת היא מה שבעצם יורם גרם לרבבות ישראלים לחוש כל יום כשהאזינו לכתביו וליצירותיו". 

 

תגובות

להשאיר תגובה