שלום מיכאל פותר החלומות,

לפני שבועיים נחשפתי במקרה למדור החלומות הייחודי שלך. חייב להגיד לך שנראה לי שיש לך את זה חזק! והייתי שמח אם תוכל לעזור לי עם חלום שחלמתי הלילה. חלמתי שאני נמצא בבית שלי ושני הילדים הקטנים שלי מגיעים פתאום עם כלב לבית. אציין שיש לנו כלבה קטנה מסוג פינצ'רית בבית שגם בחלום נמצאת. הכלב השני גדול ממנה משמעותית, נראה לי סוג של אמסטף מעורב בצבע לבן והם מביאים אותו עם רצועה. אני מסתכל על הכלב, שנראה מעט מאיים במבט ראשון אבל כשאני מתקרב אליו ומלטף אותו בצווארו הוא מאוד עדין ורך מולי. ככה נגמר החלום.

תודה מראש על התייחסותך

 

חולם יקר,

מילותיך העלו בי חיוך. אני תמיד שמח לשמוע שמישהו קורא את פתרון החלומות ומרגיש שהדברים מחלחלים ומהדהדים לו. זו בעצם הדרך להבחין באמת. כלומר, תמיד כשמישהו מביא מולנו את דבריו ואנו מרגישים שהם מתחברים לנו ומהדהדים בפנימיותנו, הרי שמדובר שבאמת. כידוע לך, שפת החלומות עוסקת בסמלים. פותר חלומות מיומן חייב להיות מסוגל להבחין הן בסמלים הבולטים בחלום והן בסמלים הנסתרים. בעבר, פגשתי מישהו שהיה חוקר מיומן של השב"כ שאמר לי שבעת חקירה, על החוקר להקשיב לדברים של הנחקר משתי זוויות : הראשונה היא לדברים שהנחקר אומר ומספר, והשנייה למה הוא אינו אומר, למה שהוא מנסה להסתיר בחקירתו. מאז, אמצתי לעצמי את דבריו בבואי לפתור חלומות. עם הזמן, למדתי שהיכולת לתפוש את פתרון החלום מגיעה בדרך כלל מהיכולת להבחין בפרטים הסמויים, אלו שנראים לכאורה שלא חשובים.

נפנה לפתרון חלומך. שים לב שבחלום שלך מופיעים 2 כלבים, הכלבה ששייכת לבית והכלב החדש שהילדים הביאו. שים לב שהכלבה שלכם אינה דומיננטית בחלום ופרט לאזכור הקטן שהנך רואה אותה במרחב אין לה לכאורה שום משמעות. ואולם, זה בדיוק החלק הנסתר בחלום. עצם העובדה שמופיעים שני אלמנטים זהים אך שונים במהותם, שהם שני הכלבים, מעידה על כך שהמספר 2 הוא עניין שיש לתת עליו את הדעת. המספר 2 בשפת החלומות הוא סמל להתלבטות, קונפליקט.

במקרה שלך העניין נסוב סביב תחומי העשייה הנוגעים בעולם החומר בחייך. כלומר, הכלב הוא סמל להגנה על החומר בחייו של האדם. אצלך יש 2 כלבים בחלום, מכאן אנו יכולים להבין שישנם שני תחומי עשייה בחייך דרכם הנך מביא החומר, קרי, הפרנסה לחייך. כעת, שים לב שהנך מציין שהכלבה שלכם היא קטנה לעומת הכלב שהילדים הביאו שהוא גדול יותר. עניין זה מרמז על כך שמבין שני תחומי העיסוק דרכם הנך מתפרנס, ישנו תחום שהוא קטן יותר, בעל נפח הכנסה נמוך יותר לעומת האחר, שהוא גדול ממנו. עכשיו, דבר נוסף שאתה מציין הוא שהכלב שהילדים הביאו מגיע עם רצועה, עניין זה מצביע על כך שתחום העיסוק הגדול ביותר בחייך נמצא בשליטה מלאה והנך יכול לתמרן אותו לכל כיוון שתרצה. הפעולה היחידה שהנך מספר שאתה עושה בחלום היא ללטף את אותו הכלב ומה שמפתיע אותך הוא שיחד עם זה שהוא נראה מאיים כאשר אתה מלטף אותו הוא עדין ורך. הליטוף הוא פעולה שאנו מבצעים בעזרת כף היד. כפות הידיים הם סמל לעשייה בדרכו של החולם. עניין זה בא להראותך שהבחירה שעליה מצביע החלום היא להתמקד בזו התקופה באותו עיסוק ולהשקיע בו את מירב מאמציך. הכוונת החלום אליך, מנחה אותך להבין שישנה בחירה אותה בצעת לאחרונה בנוגע לזהו העיסוק, אשר אינך יודע אם אכן תניב לך פירות, או אולי אפילו הנך חושש שתזיק לך.

דע לך שזו הבחירה תביא לך ברכה גדולה. לפי החלום מומלץ לך להשקיע כעת את כל מרצך בקידום העיסוק הגדול יותר ולפעול ללא חשש כי משם תצא תורה.

בהצלחה!

 

לחיות באמת

כולנו באנו לעולם למטרה אחת : לממש את ייעודנו. המסלול הקבוע עבור כל אחד ואחת הוא תמיד בשלב ראשון למצוא מה הוא הייעוד שלשמו באנו ולאחר מכן לממש אותו. פעמים רבות שואלים אותי "איך אני יכול לדעת מה הייעוד שלי"? התשובה שלי היא תמיד אותה תשובה : "שאל את עצמך מה אתה רוצה?" כמעט כולם עונים, "אה זה קל…אני רוצה הרבה כסף." כאן אני מתחכם ועונה : " מה הבעיה? לך תשדוד בנק, סביר להניח שתצא עם הרבה כסף…" ואז מגיע המענה : " נו באמת, לא התכוונתי לזה…התכוונתי שאני רוצה הרבה כסף כדי להיות מאושר ולחיות טוב." אם כך אני חוזר ואומר : "שאל את עצמך מה אתה רוצה? "מה אתה רוצה לעשות בכדי להגיע לאותו מקום שיאפשר לך חוויה של חיים מאושרים וטובים"? וזה בדיוק העניין, על כל אדם לשאול עצמו מה הוא רוצה לעשות בחייו, איזו עשייה תשקף לו את מי שהוא באמת? את תרומתו האמיתית והערכית הן לחייו והן לחייהם של אחרים? נכון, זה אינו קל. נכון, זה תובע מאמץ ואף לעיתים ניסוי וטעייה, אך אמרו לי אתם, האם זה קל לעשות משהו שאינך רוצה באמת לעשות? שאתה בוחר לעשות רק כי אין לך ברירה? לטעמי זה הרבה יותר קשה. על כן מחובתו של כל אחד ואחת לשאול את עצמו מה אני רוצה? מה אני רוצה באמת לעשות בחיי שישקף את סיבת קיומי האמיתית על פני האדמה. זכרו, לכל אדם יש תכלית. לכל אדם סיבה לקיומו. לכל אדם יש ייעוד לעשות בעולם. אל נא לכם לחשוש מהמאמץ הנדרש בכדי לגלות מה הוא ייעודכם, מהי תכליתכם, מהי סיבת קיומכם. שמחה גדולה ואושר אמיתי יבואו לחייכם כאשר תמצאו מהו ייעודכם, כאשר תממשו את תכלית קיומכם.

שבת שלום!

תגובות

להשאיר תגובה