רטוב רטוב רטוב

המסיבה הגאה המיוחדת ביותר, המשוחררת ביותר ובטח הכי רטובה תתקיים השנה בפעם החמישית בפארק המים שפיים במסגרת אירועי הגאווה 2018. תיירים מכל העולם, ליינים לפנים והמנון גאווה חדש, הפעם של הזמרת הצעירה אגם בוחבוט – אלה רק חלק מהדברים שמחכים לכם שם. שי רוקח (בר האוויטה), מיזמי האירוע, מספר על סירובי הפארקים בעבר לארח את הפסטיבל, מסביר מדוע השערים פתוחים גם למי שלא נמנה עם הקהילה ובטוח: "הקהל הצעיר הוא זה שבסופו של דבר יביא את השינוי"

בין כל אירועי הגאווה הרבים והמתרבים שמתוכננים לשבוע הגאווה 2018, הבולטת במיוחד היא אטרקציית הגאווה הרטובה בשפיים, ה-Water Park. מדובר בפסטיבל הגאווה הגדול שפותח את אירועי הגאווה בפארק המים שפיים, מסיבה המונית ומוטרפת שזו השנה החמישית שהיא מתקיימת אחרי ארבע שנים מוצלחות. בתוכנית: פעילות רטובה ומלאה בתיירות גאה.  

שי רוקח הוא אחד מאנשי הלילה הבולטים והחשובים בקהילה הגאה – ברזומה שלו רשומה הקמת בר האוויטה, הבר הגאה ששרד הכי הרבה זמן בתל אביב, והוא גם זה שאמון על פסטיבל ה-Water Park יחד עם שותפיו ויקטור חמישה, חיים ירקוני וסמי דדון. "חשבנו על הרעיון הזה כבר לפני שש שנים", הוא משחזר, "קיבלנו השראה מפסטיבלים גאים ברחבי העולם שנערכים בפארקי מים עצומים ורצינו ליצור פסטיבל שכזה שיאגד סביבו תיירים מכל העולם למסיבת ענק מתוצרת ישראלית". וזה בדיוק מה שקרה.

"היינו צריכים לשכנע את הפארקים לארח אותנו"

הפסטיבל הגאה בשפיים מארח מדי שנה אלפי תיירים. בשנים האחרונות הוא הפך לאחת המסיבות הישראליות המדוברות בעולם עם עמוד אינסטגרם ועמוד פייסבוק שפעילים כל השנה אשר מדוורים מסרים לתיירים מכל העולם. המסיבה מתקיימת לאורך יום שלם ומארחת אמנים ומוזיקאים בולטים מקרב הקהילה הגאה, והיא למעשה מציגה אלטרנטיבה חגיגית וגאה למסיבות הגאווה הרבות שמתקיימות בכל שנה.

"האירוע הפך בשנים האחרונות לאירוע מאוד מדובר", מספר רוקח, "אבל הדרך לא היתה פשוטה.  בשנתיים הראשונות האירוע לא היה מובן מאליו. הדרך למציאת פארק המים היתה קשה – היינו צריכים לשכנע את הפארקים לארח אותנו ולהצליח להעביר לאנשים מחוץ לקהילה הגאה מה חשיבות האירוע וכמה הוא עשוי להיות אדיר. פארק המים שפיים היה הראשון שהסכים לארח אותנו ואנחנו שמחים על כך. שיתוף הפעולה עם המקום לאורך השנים נחל הצלחה גדולה".

צוות היזמים של ה-Water Park לא עצר ביצירת מסיבת גייז חגיגית לכבוד שבוע הגאווה, וההפקה  אחראית בין השאר גם על החדרת הנישה המוזיקלית שמציפה אותנו בשנים האחרונות וקרויה "המנון הגאווה". המנון הגאווה הבולט והמוכר ביותר הוא "מלכת השושנים" של עדן בן זקן, שהיה שיתוף הפעולה המוזיקלי הראשון של הקבוצה. השיר הושק לראשונה על הבמה המרכזית של הפסטיבל מול 200 אלף חוגגים. הצלחת השיר, שזכה למיליוני צפיות כבר ב-24 השעות הראשונות, הביאה איתה את טרנד המנוני הגאווה.

אחרי "מלכת השושנים" הגיע דודו אהרון בשיר "קצפת עם תות" ובעקבותיו נוספים, ובימים האחרונים הושק ההמנון החדש של הקבוצה, "Loca", שהוקלט עם הזמרת הצעירה אגם בוחבוט. "רצינו לאפיין את החגיגה שלנו בשיר שילווה את ההכנות לאירוע ואת שבוע הגאווה עצמו", מספר רוקח, "את שיתוף הפעולה הראשון יצרנו עם עדן בן זקן ממש רגע אחרי שסיימה את השתתפותה בתוכנית המוזיקה שבה היא זכתה במקום השני. הצענו לצוות שלה, שכלל גם את הכותבים המוכשרים דולב רם ופן חזות, וכך נולד 'מלכת השושנים'. השיר הפך להצלחה מטאורית תוך ימים בודדים, שם את הווטר פארק בראש סדר היום הציבורי והקפיץ לעדן בן זקן את הקריירה".  

ולמה לא להקליט המנון גאווה עם אחד מנציגי התרבות של הקהילה?

"זה משהו שאנחנו לחלוטין עשינו ועושים. אחד מהמנוני הגאווה שאנחנו הכי גאים בו ואני אוהב במיוחד הוא הקאבר ל-'Things Can Only Get Better' יחד עם יואב ארנון ואמיר פרישר גוטמן שהיה לנו לעונג ענק לעבוד איתו. השיר גם היה ההמנון הרשמי של מצעד הגאווה בשיתוף עם עיריית תל אביב. מלבד זאת, שבוע הגאווה זה שבוע שבו מדינה שלמה מתגייסת לטובת אירוע חגיגי, שמח ומלא אהבה – מדובר באירוע הציבורי הגדול ביותר שקורה כאן כל שנה, וחלק נכבד מהחוגגים בו לא גאים, הם שם כדי לחגוג אהבה ולהביע סולידריות ותמיכה בקהילה הגאה. אנחנו מעבירים מסר של אהבה חופשית וקבלת האחר והשונה, וכולם יכולים וצריכים להעביר מסר של חיבור ללא שום הבדל, בכל פלטפורמה".  

הפסטיבל הרטוב בפארק המים שפיים הוא האירוע הראשון שמתקיים בשבוע הגאווה ופותח את שבוע החגיגות של הקהילה הגאה. "אנחנו גאים להיות האירוע שמשיק את שבוע הגאווה בתל אביב", אומר רוקח, "המסיבה שמה את תל אביב וישראל על המפה – תיירים מכל העולם מגיעים מדי שנה במיוחד לאירוע הזה ובכלל לשבוע הגאווה שגדוש כולו באירועים. השבוע הזה גדל משנה לשנה והחשיבות שלו הופכת את התקציבים של הרשויות לגדולים יותר, ואת החשיפה הציבורית לגדולה יותר".

אז מה מתוכנן לאירועי הגאווה 2018?

"המצעד הקרוב הוא המצעד המושקע ביותר בכל הזמנים – מספר המשאיות שיובילו את התהלוכה  יהיה גדול יותר מבכל שנה, עשרות ליינים של מסיבות לוקחים חלק באירוע, נותני חסות חשובים ומשפיעים ואורחים מכל העולם יגיעו למצעד המדהים הזה ולבמה המרכזית שתסכם את האירוע  בשלל הופעות, שבהם גם אגם בוחבוט עם השיר 'Loca' אשר תקיים הופעה בגן צ'רלס קלור".

ספר על המנון הגאווה החדש.

"'Loca' מדבר על כך שלכל אחד מאיתנו יש את הקטע שלו, את הצורך שלו במימוש. הרגעים שבהם אנחנו מאפשרים לעצמנו להוציא את אשר על לבנו ולממש את עצמנו הם הרגעים הכי יפים שלנו. כך השיר גם מתחבר למצעד הגאווה ולשבוע הגאווה, ואגם בוחבוט מבצעת אותו בצורה נפלאה. הבחירה באגם לא היתה מקרית משום שהמסרים הללו אמורים לחלחל כבר מגיל צעיר, ורצינו לבחור בנציגה צעירה. העובדה היא שהמסר עובר – הפתיחות של הדור הצעיר היא רחבה יותר משלנו, לא בהכרח בהקשר של נטייה מינית, אלא בכלל בכל האמור בקבלת השונה. יש לדור הצעיר שלנו לב רחב ויכולת הכלה, והקהל הצעיר הוא זה שבסופו של דבר יביא את השינוי".

מסיבת ה-Water Park, יום חמישי, 8.6.18, מהשעה 12:00 עד 22:00. כרטיסים באתר אטרף, עלות כניסה: 220 שקל. הסעות למתחם ייצאו בכל רבע שעה מרחוב בן יהודה 177 בשעות 15:00-11:30. ההסעות חזרה לתל אביב ייצאו מהפארק מהשעה 20:30.  

תגובות

להשאיר תגובה