בגיל 17 רותם סיימון כבר ייסדה חברת תוכן לילדים, כשבגרה פנתה לכיוונים ‘פרקטיים ומבוגרים’ כמו לימודי מנהל עסקים ועבודה בחברת היי טק. כשהבינה שהיא רוצה לקיים את החזון והמוצר שלה עצמה, הקימה לאחרונה את האתר “זוז -בית לסיפורים”, המציע לילדים מגוון תכנים מקוריים בעברית שגם יגרמו לילדכם לקום מהמחשב ולהפעיל את גופם

החופש הגדול אומנם עומד להסתיים אבל העסקת ילדים, בכל זמן שהוא, גירוי הדמיון שלהם, פיתוח הכישרונות והיכולות –אלו דברים שהם אף פעם לא מובנים מאליהם. רותם סימון נטשה את עולם ההיי טק לטובת יזמות אישית וחשובה משלה, והקימה את האתר “זוז -בית לסיפורים” (בכתובת http://www.zuztv.com/summer/), המיועד לילדים בגילאי 4-7 תכנים רבים, גם לחופש הגדול שכולם יצירה עברית מקורית. הגלישה בו ללא תשלום ואפשר למצוא בו סיפורים חדשים, משחקי קופסה הניתנים להדפסה, חוברות עבודה וצביעה, סיפורים על פרידה מהגן ועוד. בכיכובן של דמויות קסומות וצבעוניות שילדים יאהבו- אבירים ודרקונים, פיות ונסיכות, מפלצות חמודות וחברים.
כמה אנשים אתם מכירים שייסדו חברה כשהיו רק בני 17? סיימון הייתה בדיוק בגיל הזה כשהקימה חברה קטנה בתחום תוכן לילדים. “לא יודעת מאיפה היה בי את האומץ אבל כן, אפשר להגיד שהייתי יזמית צעירה, בגיל 17 לא צריך לפתוח עוסק פטור כי לא משלמים מיסים, גם לא חושבים על זה כל כך… “, היא צוחקת, “קודם לכן, התחלתי לעבוד בחברת אחרת לליצנות וזה היה הדבר הכי מפחיד עבור, לעשות פעילות ל-40 ילדים קטנים אבל נשמתי עמוק וקפצתי למים. אחר כך אמרתי לעצמי, ‘רגע, למה שלא אעשה את זה בעצמי בתנאי העסקה טובים יותר ממה שמציעות החברות האלה?’. צירפתי כמה בנות שעזרו לי, פרסמתי בעיתונים, יצרתי תכנית פעילות ליום הולדת שכוללת שירים, משחקים, קיפול בלונים לצורות והלך לי ממש טוב, בכל סוף שבוע הייתה לי עבודה”.
היא בת 35, אם לילדה ותושבת ראשון לציון. אחרי שהשתחררה סימון מהצבא פנתה ללימודי קולנוע ותקשורת באוניברסיטת תל אביב אבל בשלב מסוים החליטה על כיוון “יותר פרקטי” והשלימה תואר שני במנהל עסקים, ועבדה מספר שנים בתחום בחברת סטראט אפ.
“לעבוד בהיי טק זה ליצור מוצר בשביל מישהו אחר וחזון של מישהו אחר אחרי תקופה ב’עולם המבוגרים’ מצאתי עצמי חוזרת לשאלה של מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדולה , היו ובאתי מתחום כתיבה ויצירת תוכן רציתי לחזור לזה. לא היו לי עוד ילדים אז, הייתי מספרת אז סיפורים לאחיינים שלי שאני בקשר מאוד קרוב איתם וזה הוביל אותי לפרויקט הנוכחי : אתר אינטרנט שמשלב תוכן לילדים ביחד עם אלמנט של יזמות, לקחת את המקום המאוד אישי ולחבר אותו לצד היזמי”.

האתר מציע עשרות סיפורי אגדה והרפתקה, וסרטונים אשר מחיים את עולם הדמיון באמצעות שילוב של איורים, צלליות ואפקטים קולנועי. הוא כולל מאגר של משחקים ופעילויות בשלושה עולמות תוכן: אגדות לילה שהם סיפורי אגדות ופנטזיה, שיר ותפר שעובדים במכבסה מטורפת וכישופית : סדרה של מערכוני נונסנס לילדים.

– לא חסרים אתרים עם משחקים לילדים. מה מיוחד באתר שלך?

“האמנתי שאפשר לעשות משהו אחר לילדים, אין כל כך הרבה אתרים בתחום הזה, יש כן אתרים שהם משלימים לערוצי טלוויזיה כמו הוט. אני ממש מייצרת תוכן מקורי בעברית ואצלי זה לא אדם שהוא הכוכב שמביא את התוכן אלא הכיוון הוא הסיפור כי לסיפור יש המון כוח להביא לילד חוויה רגשית, לפתח את הדמיון והסקרנות שלו.
“צריך לזכור שלהיות ילד זה דבר לא פשוט מבחינה רגשית למשל התקופה של פרידה מהגן ועליה לכיתה ‘, אחד הסיפורים באתר עוסק בדיוק בזה ומסביר לילד מה המשמעות של השינוי דרך העיניים של ‘המפלצות’, הכל כמובן במסגרת של סיפור, לא משהו פדגוגי, אלא העברה של חוויה רגשית, כמו האגדות שאנחנו גדלנו עליהם”.
– אנחנו בעידן המסכים והורים מעדיפים אולי שילדים עדיין יקראו ספרים. במה האתר שלך שונה או עדיף בהשוואה ספר?
“הפעילות בו יותר קרובה לחוויה של הורה שמספר סיפור לילד, כי האתר יוצר אירוע אינטימי למשל כשאחת הדמויות מספרת סיפור לבובת דביבון, יש דמות של מספר שמקריא את הסיפור אבל זה שחקן ותוך כדי יש שילובים של איורים עם דמויות ואפקטים קולנועיים שהם כמו טריגרים לדמיון של הילד. רואים שם למשל סרטון אבל החוויה יותר אינטימית והילד פחות פאסיבי אלא משתתף
“אנחנו גם מתאימים את הסיפורים לילדים של המאה ה-21, כל הסיפורים מלווים במשחקים ופעילויות מחשב שהם יכולים ובהמשך יהיו צעצועים מוחשיים שילוו את הדמויות. האתר גם מאפשר פעילויות של יצירה והדפסה למשל שרביט תיאטרון או שלט לדלת”.
– אז זה בעצם יציאה מהמסך וגם תזוזה לילדים.
“בהחלט. ההורים רוצים שילדיהם יזוזו ויהיו פעילים, הילד אמנם רוצה להיות מול מחשב אבל יחד עם זאת אנחנו שולחים אותו החוצה לשחק. השבוע למשל העלינו לאתר פעילות שבעיני מהווה זמן קסם עם הילדים, כשהם צריכים להתחזות למפלצות ולהפעיל את גופם, בשבוע שעבר היה מסלול מכשולים ביתי שהופך את הבית לכמו ג’ונגל חוויתי. אנחנו בעצם נותנים גם וגם: פלטפורמה של תוכן איכותי במחשב וגם בעצם אומרים לילד ‘אוקי, עכשיו לך ושחק'”.

תגובות

להשאיר תגובה