השבוע נחשפתי לראשונה ליוצרת מעניינת, מעט מסתורית ומסקרנת בשם  Noya , שהוציאה סינגל בכורה שהצליח לגעת ולצבוט לי בלב- Believe , אותו כתבה, הלחינה, עיבדה והפיקה מוסיקלית יחד עם ג'ונתן פרבר. לנויה  יש קול מיוחד, היא מצליחה להגיע למקום הנכון והמדויק ממנו קורץ הבלוז האמיתי ולהביא את העולם הפנימי שלה אל תוך השיר.  

תפסתי את נויה אביב ( Noya) לשיחה על מוסיקה, חלומות ואמביציות ובעיקר ניסיתי להכיר מה עומד מאחורי ההילה המעט מסתורית של השיר.

מי את נויה אביב ?

"יוצרת מוסיקלית בת 24 ,מתגוררת בתל אביב, בוגרת מכללת המוסיקה BPM ,העובדת בימים אלה על איסוף חומרים לאלבום בכורה ."

מתי גילית את המוסיקה לראשונה ?

"בשנת 2003 בעודי בת 13 שמעתי לראשונה את האלבום של היהודים "פחד מוות" , אני באה מבית ששמעו בו מוסיקה מזרחית , והסאונד היה לי אחר חדש ומרגש …. כמו כן לאימי הייתה קופסה עם המון קלטות שונות שהייתי אוהבת לשמוע ולגלות בכל פעם אמן אחר משנה אחרת דרכה נחשפתי למשל ללהקת דסטניז ציילד אבבא , גון לנון , אריתה פרנקלין שהשפיע עליי מאוד ביצרתי המוסיקלית , אטה גיימס ועוד ."

מני אמנים המשפיעים עלייך בארץ ובחו"ל.

"אני בעיקר אוהבת ומושפעת מאמנים בחול בניהם אריקה באדו , אריתה פרנקלין,אטה גימס , וויטני יוסטון ,נינה סימון וגם מעולם הפופ ביונסה, מדונה כמובן.(כמו כל נערה מתבגרת..לאחרונה גיליתי את האמן המדהים אנטוני גונסונס – אני מאוד מתחברת אליו ומזדהה עם ההגשה שלו."

ספרי לי על השיר החדש ומאיפה הוא נולד ?

"Believe נולד מהמקום של הקושי והאמונה בלצמוח ולצאת למקום טוב יותר , הטקסט בסופו של דבר מדבר על אמונה והיכלת שלנו לחבק את עצמנו ואת הלבד שלנו גם אם זה נראה אבוד , לגבי ההפקה המוסיקלית עולם הנשמה ""r&b & soul מאוד מדבר אליי ואני לוקחת את האומנות שלי לשם , מהתחלה ידעתי שביליב הולך להיות שיר אישי עם הגשה מאוד אינטמית ומינימליסטית."

מה המוטו האישי שלך בתעשיית המוסיקה ?

"להאמין לא לוותר ולהשאר נאמנה ליצירה שלך ולנפש" ….

מה השאיפה הגדולה שלך ?

"להופיע בטקס הגראמי בארה"ב ולקבל את פרס ה-RNB הטוב יותר."

היכן את מופיעה בימים אלה ?

"אני בתחילת דרכי ובימים אלה בדיוק משחררת את הסינגל הראשון , אני מופיעה באופן קבוע בגיורא בר , ובפסא'ג Blues & Booz …..(הקהל מטורף ומפרגן אנשים מדהימים שאוהבים מוזיקה טובה). מקווה להרחיב את מעגל ההופעות שלי במקביל לשיווק החומרים החדשים."

עוסקת במוסיקה כפרנסה  עיקרית ?

"מכוונת לשם."

4 הערות

להשאיר תגובה