חדשות האוכל

שגרירות ארגנטינה מציגה: שבוע של טעמים, ניחוחות ותרבות במסעדות נבחרות ברחבי הארץ. שהתחיל כבר ביום ראשון  האחרון והוא מוקדש כולו לתרבות האוכל הארגנטינאית העשירה והמגוונת. במהלך השבוע יוכל הקהל הישראלי למצוא עשרות מנות ארגנטינאיות וספיישלים שהורכבו במיוחד על ידי השפים  ושמביאות לידי ביטוי את חומרי הגלם והטעמים המאפיינים את המטבח הארגנטינאי.

בין המסעדות המשתתפות באירוע: דוניה רוסיה-עין הוד, קלואליס, מורגנפלד אכזיב, רשת אל גאוצ'ו, רשת סוד הבשר, אסדו בר קיבוץ אלונים, גרינגוס גריל בר זכרון יעקב, צ'ורסקו גדרה, רשת רק בשר, לה בוקה ירושלים, אדוארדוס חיפה, אל ראנצ'ו טבריה, פטגוניה קיבוץ אור הנר, פיצה מרגריטה קצרין, בנץ דיינר ארגנטינאי תל אביב, בוצ'רי דה ברילוצ'ה תל אביב, קמפנלו תל אביב, ריו גרנדה תל אביב ועוד.

המסעדנית, רמה בן צבי חוגגת 20 שנה ל"מטבח של רמה" שהפך למוסד קולינארי ישראלי. לכבוד החגיגות יתארחו במסעדה שפים שעבדו בה בתקופות שונות: יוסי אלעד (Palomar-לונדון) אסף שנער (המעדנייה – חוות צוק), יוחאי נבו (הסועד הנודד) ולסיום החגיגי מצטרפת רמה בן צבי לערב גאלה מיוחד בו תבשל יחד עם שף המסעדה, תומר ניב, לחגיגות יצטרפו יקבים ישראליים מובילים אשר הפכו לאורך השנים לחלק בלתי נפרד מהמסעדה: יקב קלו דה גת, יקב סוסון ים, יקב פלטר ויקב קסטל.

כל ארוחה תלווה על ידי אחד מהיקבים ותהווה הזדמנות לטעום יינות נבחרים ונדירים מבצירים מובחרים שאין להשיג בחנויות ובמסעדות. החגיגות תמשכנה 4 סופי שבוע בימים חמישי ושישי בערב, החל משעה 18:00 ועד אחרון הלקוחות.

מחיר לאורח 260 ₪. יש להזמין מקום מראש במסעדה 02-5700954

ff5d8415-6a4d-41d4-a5da-ca5d322bcc9d

ביום שבת 26.12 בשעה 18:00 מפיקה קבוצת נוקס street food party שטרם נראתה כמותה, על הגג הכי אורבני בת"א, הגג של גן העיר, הפתיחה הרשמית של הקנטה (שטרם נחגגה) וחגיגת יום ההולדת של דן נפתלי ( נפתל ) אחד הבעלים.

המסיבה תכלול יריד FOOD TRUCKS – דוכני אוכל ונגני רחוב אשר יחולק למספר מתחמים מעוצבים של מקומות שונים; מתחם “הביר גארדן "- גינה שבה יוגשו נקניקיות מינכן בלחמנייה לצד בירת פאולנר מתוך FOOD TRUCKS; מתחם ה״זוביזו”: שם יוגשו   BUFFALO WINGS של השף דיויד פרנקל לצד בירת הייניקן מהחבית ; מתחם יין של הקנטה ויינות הגולן: בו יוגשו מנותיו של השף ירון מלכה -KANTA BURGER, "תשוקת הדייג" בפיתה -קבבוני דגים צרובים בגריל ו- KANTA WEDGES פלחי תפוחי אדמה פריכים בפפריקה מעושנת, איולי עגבניות שרי ובזיליקום לצד מבחר יינות; במתחם הרביעי תוכלו למצוא את "הבר השכונתי" של הרובי והמנדלימוס – בו יוגשו פיצות ונאצ’וס לאירוע ובירת גולדסטאר ומשקאות נוספים. בין נשנוש ללגימה ובין המתחמים, יהיו שלל מייצגים אומנותיים כמו: וידאו ארט על מרכז עינב לתרבות, מייצג וידאו מושקע של SKY LIENS מערים בעולם, נגן שמנגן על בקבוקי הייניקן ועוד. בנוסף ירימו את הקהל בהופעת לייב להקת ה -GARDEN CITY MOVEMENT  .  ואם חשבתם שזה הכל אז חכו שתגיעו ותראו את שוק הפרחים האירופאי שנחת בבר הפנימי של הקנטה, בו תהיה עמדת שזירת פרחים שיחולקו לאורחים (ובעיקר לאורחות) עם קוקטיילים פרחוניים על בסיס מרטיני. מזמינים אתכם לאירוע שתחמם לכם את החורף ויגרום לכם לא לשכוח כל כך מהר את 2015 הכניסה לאירוע היא ללא עלות. ניתן להזמין מקומות ישיבה מראש בכל אחד מהמתחמים, באמצעות דף הפייסבוק של הקנטה: kanta drink n dine

FoodTrucks_Paper Bag_3

20 מסעדות ברחבי הארץ, מדרום ועד צפון יוצאות בחגיגה קולינארית איטלקית. שבוע האוכל האיטלקי מביא לידי ביטוי את איטליה על כל מחזותיה. המסעדות יציעו ארוחה איטלקית מלאה, עם מגוון מנות לבחירה המורכבות מהסדרה האיטלקית של מחלבות גד, במחיר אחיד ונגיש של 99 ₪,  במהלך כל השבוע כולל סופ"ש.

בין המקומות המשתתפים ניתן למצוא את: בירושלים: לוצ'יאנה, לבן בסינמטק, אל-דנטה | תל אביב: גוסטו, איטלקייה בפשפשים, , אנינה, אוליברי, פיאצה, ארנסטו, אלורה, בית איטלקי | איזור השרון: ברניני (רעננה), טריולה (פתח תקווה), פסטריה (רעננה) | מרכז: סילו (חולון), פיאטו (רחובות), פרנצ'סקה (ראשון לציון), בואנו (יהוד) לוצ'נה (מושב אמונים)| צפון: מנואלה (זכרון יעקב), טאנטי באצ'י (קרית טבעון), צל תמר (אשדות יעקב), 1910- (דגניה א')| אילת: פסטורי|

 

a47171b9-78ef-43fa-ad05-bd928e9796ab

ביום ראשון, 20.12.15, יחגגו בג'ירף מונטיפיורי "ערב מהגיהנום". מנות מהתפריט הקבוע יוגשו בגרסאות סופר חריפות, ובמחיר מיוחד: כל הראשונות ב-20 שקלים, וכל העיקריות ב-40 שקלים.

בין השאר יהיו שם סום טאם קולורבי שורף ת'לשון, רילי רילי ספייסי טונה, מאקי סלמון מאודה לוהט, מאקי שרימפס רשעים בטמפורה, המנה הממש חריפה, פאד תאי ששורף פעמיים, הפיליפינית הלא נורמלית, המנה האפגאנית העצבנית, קארי ירוק חריף אש, ועוד ועוד. לאמיצים בלבד ולכאלה שאינם בעלי לב חלש, מומלץ להזמין מקום מראש.

ג'ירף מונטיפיורי. מונטיפיורי 31, תל אביב טל 03-6851155

8bfcb56f-031e-420a-8ac7-5a7072654987

מסעדת 'דלי אסיאתי' בהוד השרון מרעננת את התפריט לכבוד החורף עם מנות שיצר השף אלי אדרי, על הציר הפאן אסיאתי – סושי איכותי מחומרי גלם טריים, לחמניות מאודות סיניות, מנות קארי תאילנדיות אותנטיות ועוד.

בין המנות העיקריות המומלצות: פילה מוסר ים ברוטב קארי אדום מוגש עם אורז לבן מאודה (79 ש"ח); צ'יקן האנוי – פרגית טמפורה, פלפלים, שעועית ירוקה, ברוקולי ברוטב צ'ילי מתוק, סויה ותמרהינדי, מוגש בליווי אורז לבן מאודה (59 ש"ח) ; פאד קפאו נואה – בקר טחון, שני סוגי פלפלים, ג'ינג'ר ובצל סגול, ברוטב על בסיס יין סיני, פיקנטי, מוגש עם ארוז לבן מאודה וביצת עין (59 ש"ח);  סינטה צרובה עם ג'ינג'ר, שום, חמאה, צ'ילי ועשבי תיבול, מוגש לצד פלחי תפוחי אדמה ושעועית ירוקה ברוטב שום טריאקי.

דלי אסייתי, רחוב הבנים 15, הוד השרון

דלי

למי מכם שהתעייף לבשל לארוחת שישי או מעוניין שיפנקו אותו בסוף השבוע אחרי שבוע עבודה עמוס ומעייף,מסעדת גארדן בדיזינגוף סנטר של השף ניר צוק משיקה מבצע טייק אווי לשבת. במסגרת המבצע, מידי סוף שבוע ניתן להזמין ארוחת עוף משפחתית הכוללת עוף בגריל שלם היישר מהרוטיסרי עם שתי תוספות לבחירה: שעועית על הפלאנצ'ה, אורז משתנה, תפודים ועוד.מחיר: 99 ₪ המבצע בתוקף בימי חמישי-שישי. להזמנות: 03-5546705  גארדן – דיזינגוף סנטר (ניתן להזמין מראש)

d83ca81d-1466-4213-9e1c-1abc65c83f6f

שף רותם צרפתי, השף והבעלים של מסעדת הבשרים הכשרה למהדרין, "זיגל", בכפר האמנים אניעם ברמת הגולן יארח את השף מושיקו אטיאס, שף המסעדה הכשרה למהדרין  "ויקטוריה", במלון הבוטיק "אירופה 1917" בטבריה, ויחד יבשלו תבשילי חורף מנחמים, קדירות מבשר מובחר מהגולן, וכול זאת בליווי יינות מסדרת "גמלא השמורה" המובחרים של יקב רמת הגולן. הערב יתקיים ביום שני, 28.12; בשעה: 20:30; מחיר לסועד: 185 ₪. בהזמנה מראש. בין המנות שיוגשו בערב המיוחד: פטה כבדי עוף ואווז עם ריבת דלעת, קדרת טלה, ירקות שורש ולימון פרסי, צ'ילי קון קרנה, פרגית מעושנת, נזיד שעועית חורפי ועוד.

קדרת בשר צלי מעושן קלות עם ירקות שורש ויין אדום מרלו  צילום רון שלף

 

"באבריא" הקונצפט המהפכני שמנגיש לצרכן את בשורת האוכל הבריא המוגש בקופסה עם ערכים תזונתיים, מרחיב את המנות המוצעות בתפריט ומשיק מגוון סלטי פתיחה ומרקים מגוונים.בין המנות החדשות ניתן למצוא: סלטים: גזר מרוקאי עם טחינת כורכום, סלק צלוי על מצע בורגול חציל מאודה על מצע מסבאחה, פלפלים קלויים שעועית ולימון כבוש ועוד. מרקים: מרק שעועית, מרק עדשים, מרק ירקות וגריסים ועוד. כל המנות מגיעות כתוספת למנה עיקרית בלבד, ומחירן 10 ש'.הסלטים והמרקים עשויים מירקות טריים, בתהליך ההכנה משתמשים בבישול בלבד. להזמנה www.babari.co.il

מחיר מנה 30 ש'. (בהזמנה מעל 150 ש' – משלוח חינם. עד 150 ש'- 15 ש' משלוח). משקל כל מנה כ- 420 גרם

www.babari.co.il  ובפייסבוק -https://www.facebook.com/BaBarri

662f217d-42e1-468b-8b51-fbfca896c911

תגובות

להשאיר תגובה