זה היה הבית השני של עברי לידר, שירי מימון, מרינה פיינגולד, דין דין אביב, אפרת רייטן, דניאל יפה (שזכתה בעונה האחרונה של ה-'אקס פקטור') ועוד רבים אחרים. הבית הזה, הוא למעשה מסעדת 'פאנץ ליין' הפועלת מזה 23 שנים ברחוב הארבעה בתל אביב, ועובדת על הקונספט של מלצרים המזמרים. בהצלחה רבה.

אין ספק שהקונספט המלצרים המזמרים שפוצחים בשירה על הבמה רגע אחרי שהניחו על השולחן את ההזמנה שלכם, הוא לא שיגרתי, מיוחד ואף משאיר אווירה של חו"ל. כולם עם זיק קטן בעיניים, מנסים בקולם לתפוס את החלום ומשרים אווירה נעימה לערב, בתקופה שעסקים רבים בתל אביב נסגרים בעקבות העבודות על הרכבת הקלה, הפאנץ' ליין חי ותוסס במיוחד, אותנו סיקרן מה הקסם של המסעדה שמצליחה להישאר באותו מקום כבר מעל שני עשורים.

רותי צור, שהחלה לנהל את המקום לפני למעלה מ-20 שנה מספרת שהרעיון של המסעדה הוא בעצם "לתת לחבר'ה צעירים את הפלטפורמה להגשים את החלום שלהם" ומוסיפה, "אין הרגשה יותר טובה מלראות את החבר'ה שעבדו פה פורצים ומצליחים בחוץ, הם כמו הילדים שלי ושהם פורצים ומצליחים זה כיף גדול", היא מספרת. "הכוונה היא לחלוטין לתת לחברה האלה את הבמה הראשונה שלהם ועל הדרך לשלב את זה בעבודה שבה הם יכולים לעשות אחלה כסף"

לדברי צור הסיבה שהפאנץ' ליין עדיין שוקק חיים ועומד איתן באותו מקום כבר 23 שנים הוא האהבה הגדולה למקצוע. "אני חושבת שהייחוד של המקום הזה, זו מקצועיות, ההנאה, כיף ובעיקר אהבה גדולה למקצוע. אני חושבת שיש במקום קסם כי העובדים לא באים לעבודה כי אני צריך לעבוד, אלא הם מגיעים לעבודה כי הם אוהבים את מה שהם עושים והם רוצים שלקוחות יצאו מהמקום ויגידו וואו הוא זמר מדהים".

מהעבר השני צור טוענת כי נדמה שגם ללקוחות אף פעם לא מהשילוב "אנשים מגיעים אלינו ליהנות ממוזיקה טובה ואוכל טוב ולמעשה המקום עובד במספר כובעים", ממשיכה צור. "קודם כל זאת מסעדה בה אנשים נהנים מהתפריט שלה, כמו כן כל ערב המלצרים המזמרים מופעים במקום עם שירי שואו, קברט ושירים מכל הסוגים, יש לנו קהל ענק של תיירים שמגיעים הנה ונהנים משירים מכל הסוגים ומכל השפות. מצד אחד אנחנו נותנים להם את ההוויה הישראלית ומצד שני השירים בשפות הזרות נותנת הרגשת שייכות".

ספרי על אחד הזמרים שנחקק לך בזיכרון או נגע בך במיוחד

"האמת שבגלל שעברו כבר מעל 20 שנה ועבדו פה המון אמנים מי שממש זכור לי הוא טל סונדק, שנבחר לייצג אותנו באירוויזיון בקופנהגן בשנת 2001, עם שירו 'אין דבר'. אני לא אשכח את היום שבו הוא חזר לארץ מהתחרות, הוא הגיע אלינו למסעדה והייתה התרגשות גדולה. הוא לדוגמה התחיל לעבוד בפאנץ' ליין כשהוא היה ממש צעיר ואת כל הניסיון הבימתי שלו הוא רכש אצלנו. אז הייתה בי הרגשת סיפוק כי זה בעצם הרעיון של המקום, לתת במה ופלטפורמה לאמנים מתחילים, פנאנץ' לדעתי זה ה-'כוכב נולד' הראשון".

כששאלתי את צור איך תוכניות הריאליטי השפיעו על המקום, היא הדגישה שתוכניות הריאלטי הן לא שילוב של עבודה והנאה. "אצלנו החבר'ה משלבים גם את העבודה שלהם, בסך הכל מדובר בחבר'ה צעירים שצריכים להתפרנס ויחד עם זה הם גם עושים את הדבר שהם הכי אוהבים"

a18e9309-5730-44df-8c0a-f8bb8a086265

קרה לכם שקיבלת מישהו לעבודה אבל פחות האמנתם בו ופתאום הוא הפציץ והפתיע?

"לא. ברור שבכל מקום יש אנשים שיותר מוכשרים וכאלה שפחות, אבל אני חושבת שהעובדה שמקבלים פה כל כך הרבה ניסיון בימתי אי אפשר לשפוט אף אחד. כשעושים אודישן לפה, כמו בכל אודישן מתרגשים נורא, נלחצים ורועדים, באודישן אנו מגלים כבר את הפוטנציאל שיש להם. וברגע שהם מתחילים לעבוד ולרכוש את הניסיון אז מגיעים לרמות לגמרי אחרות ובעצם מי שעובר פה את האודישן ומתקבל אלו אנשים שיש להם פוטנציאל כי בסופו של דבר הקהל שמגיע רוצה ליהנות ממוזיקה טובה"

אם אתם כל כך מצליחים מדוע לא התרחבתם?

"היום אנחנו כבר כן חושבים על התרחבות, אך הסיבה שזה לא קרה עד היום היא שכשפותחים רשת מרוכזים בזה והכוונה שלנו הייתה להתמקד במקום אחד שנותן את הפלטפורמה חבר'ה הצעירים לעבוד ולהכין את עצמם. אני יכולה להגיד שמגיעים לעבוד פה אנשים מכל הארץ. הרעיון הוא לשמור את פנץ' ליין לתל אביב, אנחנו יודעים מה ההשכלות של העיר הזאת. אם למשל היה סניף של פנץ' ליין בחיפה אנשים שגרים בחיפה היו עובדים בו והכוונה שלנו שלסניף בתל אביב יגיעו אנשים מכל ארץ".

51 הערות

להשאיר תגובה