רגע לפני החקיקה מפגן כוח של הימין בקפלן

עשרות אלפי מפגינים, כך לפי הערכות המארגנים, הגיעו בערב ראשון למפגן הכוח של הימין בצומת קפלן בתל אביב. ההמונים זעקו להעביר את הרפורמה המשפטית. "לא ניתן לבטל 64 מנדטים" הם אמרו. אל העצרת הגיעו בכירים בקואליציה, בהם שר האוצר סמוטריץ', שרת התחבורה רגב ושר החינוך יואב קיש.

ח"כ אביחי בוארון, מראשי יוזמת 'תקומה 2023' אמר בנאומו: אחים יקרים, אנחנו אמיצים, אנחנו נחושים, אנחנו מאמינים ואנחנו יוצאים הלילה יוצאים לדרך חדשה. לדרך של תיקון היסטורי. אנחנו יוצאים לדרך שבאה לתקן מהפכה משפטית שהתחילה לפני שלושים שנה על ידי אהרון ברק ובמהלך מתחוכם גנב את הכוח מהעם, ונתן אותו לחבורה של משפטניים. הלילה הזה אנחנו אומרים לא עוד. הלילה ישראל יוצאת לדרך של תיקון ואנחנו לא נעצור. אנחנו התחלנו בעילת הסבירות, ואנחנו ממשיכים לוועדה למינוי שופטים. אנחנו לא נחכה 18 חודשים, ועד המושב הבא נמשיך עם הוועדה למינוי שופטים. אז נמשיך עם חוק יסוד השפיטה כי יש כנסת בישראל ויש עם בישראל. לא ניתן לכם לגנוב את הדמוקרטיה. אנחנו לא מוכנים שקבוצת קצינים תהפוך את מדינת ישראל לרפובליקה של בננות. לא ניתן להם לסחוט אותנו באיומים, לא ניתן להם לדרוש פרוטקשין. אבל שלא יבלבלו אתכם, מדובר בבודדים.

תא"ל אמיר אביבי אמר בנאומו: "אני רוצה שתדעו, הרוב המכריע של הצבא שומר על עם ישראל. הטייסים שומרים עלינו, צה"ל נמצא בכשירות ושומר עלינו בכל רגע נתון. יש קומץ קטן של קצינים שמנסים להמריד. אנחנו לא יכולים לקבל דבר כזה. אנחנו ממצאים פה מול הקריה. שלושים שנה שרתתי בצבא, בין היתר כראש לשכת הרמטכ"ל. כדטי שכל הקצינים האלה שפועלים נגד צה"ל ישמע מה אומר ערכי צה"ל ויחזור בעצמו. לפני כמה ימים היו פה אנשים אחרים שהם נגד רפורמה, היום אנחנו פה בעד הרפורמה, אבל יש דבר אחד שאסור שיפריד בניינו – ביטחון מדינת ישראל".

 

שרת התחבורה מירי רגב: "אני מכירה את היכולות של האליטה לנסות לפגוע בכל תיקון. ניסו להשתיק אותנו, לעגו לנו. הם ניסו למנוע את זה במילים יפות, מכובסות, בדיוק כמו שהם מנסים לעשות היום. הם עוסקים בלשמור על מוקדי הכוח שלהם, ואנחנו מתעסקים בתיקון. הפער בניינו עוסק במילה אחת – גיוון. גיוון במערכת המשפט, בתרבות, בתקשורת. שאני שומעת את בוגי וחלוץ מעודדים סרבנות, ובראשם אהוד ברק, קוראים למרי אזרחי – למה הוא לא עצור?! הם פועלים לפגוע בצבא, הם פוגעים בערכי צה"ל, הם עוזבים את האלונקה. הם לא מתביישים לפגוע בביטחון המדינה. מי שמסרב פקודה – מקומו בכלא. כולם חיילים של עם ישראל ואף אחד הוא לא מעל החוק. אנחנו כאן אומרים חד וחלק: המדינה שייכת לכולנו. המדינה היא של כולם, והצבא הוא צבא העם. מחר נצביע בכנסת על צמצום עילת הסבירות כדי להבטיח את חיזוק הדמוקרטיה, וזאת רק תחילת הרפורמה כי נדרשת רפורמה מלאה לתקן את מערכת המשפט. אני בעד שיחות, בעד הסכמות, אבל לא למריחת זמן. לא ניתן לזה יד. נבחרנו למשול, נבחרנו להביא את הרפורמה, העם הביא לנו את המנדט וכך נעשה".

שר האוצר השר בצלאל סמוטריץ': "בבחירות האחרונות המחנה הלאומי ניצח. אנחנו ממשלה של כל אזרחי ישראל, ממשלה שתדאג לכל מי שמדינת ישראל חשובה לו. אנחנו ממשיכים בחקיקה כי זאת מהות הדמוקרטיה וזה מה שנכון למדינת ישראל. אנחנו פועלים בנחישות מתוך אמונה שלמה שזה יעשה צדק ויחזק את הדמוקרטיה הישראלית. לכן, מחר בצהריים נעביר ברוב גדול את החוק לצמצום עילת הסבירות. אני רוצה לנצל את הבמה הזאת לא כדי לפנות אליכם, אני רוצה לפנות לאותם אחים ואחיות שלנו שהתאספו פה בקלפן במשך שבועות רבים. אני רוצה לפנות דווקא אל מתנגדי הרפורמה שלנו, לקצינים ולטייסים שחתמו על סירוב למילואים. חשוב לי לומר לכם – אני יודע איך אתם מרגישים. באוסלו ובגירוש הרגשנו כאב אמיתי ודווקא בגלל זה, דווקא בגלל מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך, אני אומר שאני רואה את הכאב שלכם. אני מתחייב לנהוג אחרת, להקשיב, לדבר ולעשות מאמצים רבים בכדי שנהיה עם אחד. העם זכאי לרפורמה משפטית, בשביל זה הוא הצביע, ולמרות הכל נהיה מוכנים לשבת ולהקשיב בגלל שאחים אנחנו. נצא מכאן ביחד

 

תגובות

להשאיר תגובה