סביר להניח שלחובבי הבירה בניכם יצא לבקר בפסטיבלי הבירה שנערכים ברחבי העולם. בשנים האחרונות, זכינו גם בארץ ללגום ממגוון טעמי בירות בפסטיבלים שונים, אך כיאה לפסטיבלי בירה הם התקיימו מתחת לכיפת השמיים. בקניון 'שרונים' החליטו לשבור את המנהג וכך לראשונה בארץ נערך פסטיבל בירה בתוך קניון. הפסטיבל הבירה, "BEERFEST", אשר פעל בשבוע שעבר במשך שלושה ימים (מה- 18-20.11), זכה להצלחה שאפילו המארגנים שלו לא צפו.

"לא פעם קיימו בארץ פסטיבלי בירה אך הם נערכו בעיקר בקיץ, הרעיון שלנו היה להביא את הפסטיבל בפעם הראשונה לתוך הקניון, זאת חוויה שאמורה להיות שונה ואפילו מוזרה", אומר דודי דבוש, סמנכ"ל השיווק של קניון שרונים.

0572bf48-7212-4c80-8c45-2e7bf10050bb

קהל הפסטיבל נהנה מכ-30 סוגים של בירות, בניהם הייתה גם מהדורות חורף מיוחדות של בירות תפוחים. בדומה לפסטיבלי בירה שנערכים בעולם הוצבו באירוע דוכנים עם מגוון מאכלים שנהוג לאכול לצד הבירה למשל, נקניקיות פרנק, המבורגרים, פוקצ'ות, דים סאם, לחם בירה ו ועוד, לצד דוכני הבירה הייתה עמדה נפרדת בה נערכה פעם בשעה סדנת בירה, אותה העביר שחר הרץ אשר נחשב לאושיית בירה. הסדנאות נמשכו כ-40 דקות ובהם לימד הרץ כיצד מייצרים בירה ביתית, ממה הבירה מורכבת וכדומה. "הסדנה העשירה את החוויה של הפסטיבל", מוסיף דבוש.

עדי (37), אמא לשלושה ילדים אשר עבדה באירוע מספרת שחשבה שהפסטיבל יהיה עוד אירוע שעושים בקניון. "האווירה פה הייתה ממש מדליקה והגיעו המון אנשים", היא אומרת, אגב לגימה מהמשקה, "הבירה שמכרתי באירוע נקראת KEO,  והיא מותג קפריסי המוביל, מדובר בבירת לאגר בהירה ויש לה טוויסט מיוחד בטעם שלה", מספר בעל דוכן בירה שלקח חלק באירוע. "עבדתי במשך כל הימים של הפסטיבל, המכירה פה הייתה מאוד חזק, מכרנו כ-150 ליטר באירוע", הוא ממשיך לספר.

f912d35a-e7fb-4f46-a8d1-572f3a500842

"כששלחנו לבעלים של דוכני הבירה הזמנה בכדי שייקחו חלק בפסטיבל הם נורא חששו", ממשיך דבוש. "זאת מכיוון שבדרך כלל הפסטיבלים האלה מתקיימים במתחם פתוח, תחת כיפת השמיים, בעיקר בקיץ ולא מוכרים שם משקאות שמתאימים לחורף. בתום הפסטיבל בעלי הדוכנים היו מאוד מאושרים שהם בחרו להשתתף באירוע, הם לא האמינו שהוא יזכה לכזו הצלחה, הגיעו הרבה יותר אנשים ממה שצפינו. לפי כוסות הבירה שהזמנתי והכמות שנשארה לי אני יכול להעריך שכעשרת אלפים איש פקדו את הפסטיבל".

מבחינה כלכלית, הקניון הרוויח מהפסטיבל, הוא החזיר את ההוצאות?   

"זה דבר לא זול לקיים אירוע כזה, הפסטיבל הזה עלה יותר מחצי מיליון שקל. התחלנו מסכום נמוך יותר ועם הזמן הבנו שכדי שאירוע יצליח אנחנו צריכים להשקיע יותר. כמובן שעשינו את האירוע הזה גם בשביל להרים את החניות בקניון, אנחנו צריכים להביא כסף, האירוע הזה לא התקיים רק למטרת המסיבה".

אילו תגובות קיבלתם מאנשים?

"היה אושר מטורף, אנשים היו ממש שמחים ומסתבר שלא צריך הרבה בשביל לשמח אנשים, אוכל, אלכוהול ומוזיקה עושים את העבודה. אנשים נשארו בפסטיבל  לא מעט שעות, שעות הערב היו הפעילות ביותר וגם יום בשישי היה יחסית עמוס".

למה מכל האירועים בחרתם לעשות דווקא פסטיבל בירה?

"כי בירה זה חבר'ה, אנשים באו לפה בחבורות ופשוט באו ליהנות. ראינו אנשים שבאנו להעביר ערב עם חברים שכולו פאן. אנשים התיישבו לצד השולחנות הארוכים יחד עם אנשים שהם לא מכירים ולמרות זאת כולם דיברו. בירה זה פשוט חבר'ה".

למי מכם שמתבאס שפספס את הפסטיבל אל דאגה לדברי דבוש,"אנחנו בהחלט נערך את הפסטיבל שוב והאירוע הזה יתקיים לפחות פעם בשנה".

8228fe65-4f15-4294-ad8f-7b81cc9cd103

תגובות

להשאיר תגובה