מאות השתתפו בהפגנת זכויות בעלי חיים וקראו לסגירת משחטת דאבח לתמיד

מאות מפגינים קראו ברביעי השבוע לסגירת מיידית של משחטת דאבח “ההישג האמיתי שלנו יהיה כאשר נראה שיש פחות התעללות ושחיטות בעלי חיים” אומרים באנונימוס. במקביל נערכה התפקדות למפלגת בעלי החיים הראשונה ‘צדק לכל’.

בקריאות “סבל והתעללות – בחותמת רבנות” ו “לא קונים, לא משלמים – בעבור שפיכות דמים” הפגינו מאות אחדות של אנשים ביום רביעי בצומת הרחובות קינג ג’ורג’ ובן ציון. זאת במחאה על רקע חשיפת מקרי התעללות קשה במשחטת ‘דאבח’ בצפון, זוהי המשחטה הגדולה בישראל ובה נשחטים מדי שנה 120 אלף ראשי בקר “שוב אנו נחשפים להתעללות בבעלי חיים במשחטות” מספר רונן בר מנהל תחום חקירות בעמותת ‘אנונימוס’ “לנו אין אשליות שבכל בית מטבחיים או משחטה מתעללים בבעלי חיים בצורה מאוד קשה. זה קורה בכל מקום ומובנה בתוך התעשייה הזאת. אין שחיטה הומנית”.

גם בעולם אין שחיטה יותר ‘הומנית’ ?

“גם בעולם אין דבר כזה.הרי אין פרה או עגל שרוצים ללכת לסכין. בשביל לגרום להם להגיע לסכין אתה חייב לגרום להם לפחד ובהלה. אותם עגלם אגב, מגיעים אלינו מאוסטרליה במשלוחים חיים אותם מצופפים אותם בתנאים. תראה אני מכיר את העניין מבפנים כאשר עבדתי במשחטת בקר ונחשפתי ליצורים עדינים שזועקים מבלי שנוגעים בהם”.

אבל רוב האנשים עדיין לא במקום הזה וכן מעוניינים לצרוך בשר וכן מתנגדים להתעללות ?

“רוב האנשים לוקחים חלק בפשע מוסרי. והם רוצים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה”.

אז הצלחתם לגרום להפסקת העבודות במשחטה ? “משרד החקלאות הורה למשחטת דאבח להפסיק לשחוט .זה בהחלט הישג ואנחנו רוצים לראות שהדבר הזה יישאר. במידה ועוד שבוע ייפתחו את המשחטה שוב אז מה עשינו בזה. ההישג האמיתי יהיה כשהמספרים יראו שפחות ופחות בעלי חיים נשחטים ועוברים פחות התעללות. כי אם לא ישחטו יותר ב’דאבח’ אז ישחטו יותר ‘באדום אדום’.

האם ישנה עלייה באנשים שאינם צורכים בשר בשנים האחרונות ?

“ישנה עלייה באחוז הצמחונים והטבעונים ואנחנו רואים שיא של ירידת בצריכת הבשר והחלב. יש סקרים שמראים שישנם כמיליון ישראלים שלא אוכלים בעלי חיים היום (מסקר שנערך לפני כשנה בידי אתר ‘מאקו’ ו’פאנל פוליטיקס’ עולה כי בישראל ישנם 650 אלף איש שלא אוכלים בשר). אנחנו אולי המדינה עם אחוז הכי גבוה בעולם של אנשים שאינם אוכלים בשר פרט אולי להודו. ישראל בכלל ותל אביב בפרט הפכו למעצמה בתחום הצמחונות והטבעונות וזה רק מפני שהמצב בעולם גרוע”.

בהפגנה פקדו לראשונה פעילים של ‘צדק לכל’, מפלגת בעלי החיים הראשונה שקמה בישראל “זהו לגמרי צורך השעה ואנחנו מרגישים שהגיעה העת שזה יגיע לבית הנבחרים” כך אומרת לי גאיה גולדברג ממייסדות המפלגה.

יש כבר צפי למנדטים ? “ברור לנו שניכנס כי יש לנו תמיכה מאוד גדולה. ויותר ויותר אנשים פוקחים את העיניים ומבינים שהתעללות והסבל שעוברים בעלי החיים לא יכול להימשך וצריך גם לחוקק חוקים בעניין. לצערנו החוק כרגע מתיר התעללות כפי שקרתה במשחטת ‘דאבח”.

אז מה החוק הראשון שתרצו להעביר ? “זה לא חוק אחד זה המון חוקים. ישנם המון חוקים שצריך לשנות ולהכניס ויש לנו באמת הרבה עבודה”.

תגובות

להשאיר תגובה