רבבות השתתפו במצעד הגאווה הגדול ביותר אי פעם

במצעד שעמד השנה בסימן הגברות הנראות של הקהילה הטרנסג’נדרית השתתפה גם שרת התרבות מירי רגב: ”כולנו בעד קבלת האחר” אמרה. ואילו ראש העיר רון חולדאי שפתח את המצעד אמר “אני רוצה לומר לכל הפוליטיקאים שיש לנו עוד הרבה חקיקה לעשות על מנת לקדם ולקבל את הקהילה הגאה”

בשעה 12:00 יצא המצעד מגן מאיר ולאחר צעדה ברחובות העיר תוך כדי שירה וריקודים הגיעו הצועדים אל הטיילת, שם הצטרפו אליהם תשע משאיות של הליינים הגאים המובילים בעיר אלא ליוו את הצועדים עם סטים של מיטב הדי-ג’יים ורקדנים ומישראל ומחו”ל אל עבר גן צ’ארלס קלוד.

על הבמה בגן חיכו לצועדים הופעות של אמיר פיי גוטמן, מקהלת העבריים מדימונה שבצעו את השיר הרשמי של המצעד וגולת הכותרת הופעה של הכוכבת העולה קונצ’יטה וורסט שריגשה את הקהל עם שירה זוכה האירוויזיון משנה שעברה.

בעת הזנקת המצעד בירך את הצועדים ראש העיר, רון חולדאי “אני שמח לעמוד על במה זאת ולפתוח את מצעד הגאווה ה -17 בעיר תל אביב יפו. עברנו הרבה מאוד מאז תחילת קיום המצעדים, יצרנו מציאות אחרת בעיר ובכל המדינה. אני רוצה לומר לכל הפוליטיקאים שיש לנו עוד הרבה חקיקה לעשות על מנת לקדם ולקבל את הקהילה הגאה”.

 

במצעד השתתפה גם שרת התרבות מירי רגב שאמרה “מה שמשותף לכולנו שאין הבדל בין ימין ושמאל, בין דתיים וחילוניים או גברים ונשים, כולם בעד קבלת האחר ושוויון זכויות לכולם”.

 

מחזיק תיק הקהילה הגאה בעיר, יניב ויצמן בירך אף הוא את הצועדים: “אני מודה לכל עשרות אלפי האנשים שהבעירו את החוף בשמחת חיים ואהבה עצומה דבר שמאפשר את החופש והקבלה של חברי הקהילה ואילו אנו נמשיך להיאבק עד להשגת שוויון מלא לכל המגדרים”.

מוקדם יותר הציבה העירייה וחברת גוגל על שובר הגלים מול חוף הילטון שלט שנושא את שם העיר באנגלית שנועד לקבל את פניהם של המשתתפים במצעד ואלפי התיירים שהגיעו לעיר לרגל חגיגות הגאווה. השלט יוצב למשך שבועיים ואתם מוזמנים להגיע ולצפות.

תגובות

להשאיר תגובה