סגר שני : עשרות אחדות של הורים הפגינו בבוקר יום ג' השבוע בכיכר רבין בדרישה לפתוח את החינוך לגיל הרך בעקבות הנתונים שמראים כי אחוזי ההדבקה בגנים נמוכים מאוד "זה פוגע בילדים ובהורים" סיפרה עוסי"ת תמר דהן שבעלה עובד עם חולי קורונה כרופא

עשרות  אחדות של הורים השתתפו (ג') בהפגנה בכיכר רבין בתל אביב נגד השבתת גני הילדים והכיתות הנמוכות במסגרת סגר הקורונה השני, ההורים דרשו  לפתוח אותם לאור אחוזי ההדבקה הנמוכים בקרב ילדים מתחת לגיל 10. לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו בשבוע שעבר, רק 2% מנשאי הנגיף בקרב ילדים ונערים בני 18-3 נדבקו בגני ילדים, מעונות או פעוטונים. 

מארגנת המחאה, רונה ברוש, אמרה "הבת שלי בת השנתיים עדיין לא הספיקה להסתגל לגן והייתה בו בקושי שבועיים. ואז הגנים נסגרו. בחנתי את נתוני ההדבקה בקרב גילאי 0 עד 3 וראיתי שזה עומד על חצי אחוז. אין סיבה הגיונית לסגור את הגנים בגילאים האלה ועד גיל 6 ובכלל ידוע שילדים עד גיל 10 פחות מדבקים וכאן במחאה הזו אנו מתרכזים בגילאי הגנים. אנחנו דורשים מהממשלה לפתוח את הנגים ולהסתמך על נתונים ולא לסגור באופן גורף. הילדים בגיל הזה חייבים מסגרת וחייבים חברה. ההורים מיואשים ועייפים ולא יוכלים גם לעבוד וגם להשגיח על הילדים". לקריאה של ברוש מצטרפת תמר דהן שהגיעה עם בתה הקטנה להפגנה "אני עובדת חיונית שעוסקת בעבודה סוציאלית וכך גם בעלי שהוא רופא במחלקת קורונה. בעקבות סגירת הגנים אנחנו לא יכולים לחוזר לעבודה בטח לא כמו קודם".

תגובות

להשאיר תגובה