כתב פלילי – מהמתרחש בעולם הפשע

עמיר מולנר מסתתר בתאילנד; טביעות אצבעות שנמצאו בזירת פריצה לא הוכיחו אשמה; ושעתם הגדולה של החוקרים הפרטיים במערכת הבחירות. עלילות פלילים.

האגדה הכי מאיימת  של עולם הפשע בתל אביב: עמיר מולנר שנמצא בבריחה בתאילנד כבר שנתיים, שינה את שמו לאברהם מולר. ככה יעץ לו רב. “אברהם מולר”, המוגדר במשטרה כראש ארגון פשע, עזב את הארץ לפני כשנתיים ולא חזר, בעוד בכמה יחידות משטרה מחכים לו צווי מעצר וזימון לחקירה. הוא מבוקש לחקירה בגין מספר חקירות פליליות; מאקדח בארון חשמל, דרך הפיגועים הפלילים בבני משפחת אלפרון  ועד ההשפעה על מערכת הבחירות ברמת גן. בכמה יחידות משטרה יש גם תיקים של כמה בריונים שאמרו באיומים שלהם ש”מולנר שלח אותי”. ומולנר, מתברר מפי חברים שביקרו אצלו לאחרונה בתאילנד, בכלל לא בתקופת הזוהר של חייו.

הוא חי באיזו דירת חדר וחצי בבנגקוק. חברים/חיילים שלו מהשכונה ברמת גן מביאים לו מידי פעם כמה לירות כדי שיוכל לחיות. עבודה ועסקים בבנגקוק אין לו ואת מרבית ימיו הוא מבלה בבית הכנסת של חסידות חב”ד בעיר בלימודי תורה. “מת לחזור הביתה אבל פוחד שברגע שהוא נוחת בנתב”ג מכניסים אותו לכלא לאיזה 10 שנים עד שתצא לו הנשמה”, אמר מקורב. אז בינתיים הוא מתפלל ומסתכל לאחור שלא תבוא משטרת ישראל לקחת אותו או שלא יגיחו האחים אלפרון כדי לחסל אותו, בגלל התאוריה של המשטרה שהוא אחראי לכל הצרות שלהם בעשור האחרון.

תביעת אצבע

 

 

 

לך תוכיח שאין לך אחות

האמרה ש”כשיש טביעת אצבע בזירת הפשע – התיק סגור” חטפה השבוע בבית המשפט בתל אביב סטירת לחי מצלצלת. ע’ הוא איש נשוי, אבא לילדים שעובד קשה לפרנסתו ואין לו שום עבר פלילי. בוקר אחד דופקת לו משטרה בדלת. הוא נלקח לחקירה ואומרים לו שכדאי שיודה כי “התיק סגור”. הייתה התפרצות לדירה בתל אביב. נגנבו תכשיטים וכסף בכמאה אלף שקל ויש טביעות אצבע שלו על התריס שדרכו פרצו לאותה דירה. מילא חשוד, אבל מכנים אותו טמבל ומסבירים שהיום פורץ מקצועי שהולך לפרוץ שם כפפות על הידיים כדי שלא יהיו טביעות אצבע. מוגש נגדו כתב אישום. עורך דין עולה הרבה כסף כדי לשכנע את בית המשפט להעביר אותו מאבו כביר למעצר בית עד גמר המשפט. תחנות הצדק טוחנות לאט עד שהמדינה חוזרת בה מכתב האישום ונגמר הסיוט. למה? לפני כמה שנים הע’ הזה עבד במפעל ליצור תריסים ונגע בהמון תריסים. בעבודת נמלים בלשית מצליחים עורכי הדין שלו לקשור את החוטים ולהוציא מבעלת הדירה הפרוצה שלפני כמה שנים היא החליפה את התריסים ואת שם הקבלן והוא מספר היכן הוא קנה התריסים. בינגו. נסגר מעגל . ע’ הוא זה שיצר עבורו את ההזמנה והעמיס לו את התריסים על הטנדר וכך הגיעו טביעות האצבע שלו לתריסים של הדירה הפרוצה.

המחלקה לחקירות פרטיות

החודש הזה שלפני הבחירות זו שעתם היפה של החוקרים הפרטיים, המרגלים הקטנים ובעלי חברות הציוד להאזנות סתר וריגול. בחודש הזה שלפני הבחירות כולם מרגלים אצל כולם וכולם מפעילים מערכות אבטחה מתוחכמות למניעת ריגול והאזנות סתר וענף הריגול המסחרי בישראל מגלגל הרבה מאד כסף. “הטרנד של הבחירות הקרובות הוא לשלוח ‘מרגלים’ שמתחזים לפעילים עם מצלמות נסתרות זעירות לחוגי בית, אסיפות, מטות מפלגות ומפגשים של מועמדים עם קהל. המטרה: “להקליט ולצלם פליטות פה מביכות של המועמדים ולשלוף את הסרטים האלה למערכה בשבוע האחרון לפני הבחירות”, מספר בעל חברה גדולה להשכרת ומכירת ציוד ריגול. “פעם, כשמצלמות הריגול הזעירות היו נדירות השכירו אותן בחנויות הריגול. היום מצלמה נסתרת ומקליטה ממוזערת לתוך עט, כפתור, כובע,  מצית, פחית שתיה, משקפיים, חגורה, שעון, או קופסת מסטיק – זה בקושי 500 שקל, אז זה לא מותרות וכל אחד יכול לקנות”.

כמה מהחוקרים הפרטיים ואנשי הטכנולוגיה המובילים בשוק הריגול עובדים בימים אלה אצל המפלגות בבדיקה ואיתור מכשירים ותוכנות האזנות סתר שיתכן והותקנו במטות שלהם כהאזנות נפח לחדרים ויירוט שיחות סלולאריות מטלפונים ניידים. כמעט תמיד בעת ואחרי מערכות בחירות התברר שאנשי מקצוע בענף עשו הרבה כסף מהפעלת מרגלים אצל מתחרים ובאולפני ייצור של סרטי תדמית של המועמדים. נכון לעכשיו אף אחד לא מודה שהוא עובד אצל מפלגה כזו או אחרת, בעיקר בגלל שבתחום הזה חובת הסודיות היא הכרחית.

תגובות

להשאיר תגובה