הטריבונה – רכילות עסקית

קארן דנסקי אושיית אופנה ורשת וכלת פרס האופנה למפעל חיים לשנת 2002, נבחרה להוביל את קמפיין טסטמוניאל ל”דנסיטי”- הסידן אמורפי, ברשתות החברתיות ובדיגיטל בהשקעה של 300,000 ₪. הבחירה בדנסקי הייתה טבעית, כמי שמעידה על עצמה כצרכנית נאמנה של התוסף ובהיותה מודל לנשים בוגרות ולקהלי היעד. קמפיין המודעות ל”דנסיטי” הינו תחת הכותרת: “העוצמה שלי מתחילה מפנים”, לתוסף הסידן שנמצא כמחזק את העצם, השריר והמערכת החיסונית. חברת הביו טכנולוגיה הישראלית “אמורפיקל” שפיתחה את “דנסיטי”, הינה החברה הראשונה בעולם לפיתוח וייצור מינרל סידן אמורפי כתוסף, באישור משרד הבריאות. למידע ורכישה –  https://www.density-calcium.co.il

חברת NESPRESSO החליטה להביע את תודתה לצוותים הרפואיים בבתי חולים, לצורך כך החברה הקימה בימים האחרונים עמדות קפה עבור הצוותים הרפואיים במחלקות למחלות מתפרצות, בעשרה בתי חולים ברחבי הארץ, בהן מטופלים חולי הקורונה, וסיפקה להן מכונות קפה ומגוון קפסולות של המותג. מנכ”ל החברה, משה מרי: “בשמי ובשם נספרסו אנחנו מודים לצוותים הרפואיים, ומאחלים החלמה מהירה לחולים”.

בכירי רשת קפה גרג וביגה בשיתוף מכבי פוקס תל אביב, בראשותו של יו”ר המועדון שמעון מזרחי, חברו יחד לקראת חג הפסח, למען קשישים, ניצולי שואה ומשפחות נזקקות. במסגרת זו הם חילקו מאות מארזי מזון לחג הפסח, ברחבי הארץ. בין היתר חולקו מגוון מאפים מתוקים ומלוחים ללא גלוטן, שיוצרו במפעל ביגה המתאימים, לחג הפסח בעלות של עשרות אלפי שקלים.

איש יחסי הציבור שלומי אפללו מצטרף כשותף לחברת הסטארטאפ שנלחמת בתאונות דרכים: Intelligent Smart Ideas. שלומי אפללו: “יותר משמח להצטרף כשותף ואיש שיווק לחברת הסטארטאפ של ישראל דדון שמונעת תאונות. את ישראל פגשתי לפני יותר משלוש שנים בכנס, עם חבר הכנסת היום ואז עדיין לא, יזהר שי. אהבתי את מה שהוא עושה, ושמרנו על קשר. מפה לשם, החברה קיימת יותר משלוש שנים, ללא שום גיוסי כספים, ללא שום עזרה כספית מאף אחד. החברה מתקיימת אך ורק מהשותפים הקיימים שלה: ישראל ושלמה, שאתם פחות מכירים, אבל הם עושים עבודת קודש אמיתית”, אומר אפללו. בימים אלה החברה מגייסת 300 אלף דולר בגיוס המונים: https://my.israelgives.org/en/campaign/MakeISIGreatAgain

הושק שיתוף פעולה מעניין בין דלתא ובין המותג MISMAS / עידו גרינברג – האיש שעומד מאחורי #משפטאחדביום. השת”פ כולל קולקציית פיג’מות משפחתיות, עליהן מתנוססים המשפטים המנוקדים שכבשו את הרשת, וזאת השקה בלעדית באתר דלתא. הקולקציה כוללת פריטים לנשים, גברים, ילדים ואפילו תינוקות מנוקדים במיוחד, עם המשפטים: “טוב לעוף בעד עצמנו”, “זה רק הלב שקובע מה זו משפחה”, “התעוררו הגיע הזמן לחלום” ועוד. כל הפיג’מות עשויות מ-100% כותנה איכותית ונעימה. עכשיו, כשהבנו שאפשר לעשות הכל בפיג’מה, בתקופה מאתגרת אבל הכי משפחתית שיש, הגיע הזמן להתרגש לצחוק ולהתמלא בתקווה, עם פיג’מות תואמות לכל המשפחה. אתר דלתא ממשיך לפעול עם משלוח חינם עד הבית בכל קניה. החנויות סגורות.

בתגובה למשבר העולמי COVID-19 קרן ראלף לורן מתחייבת לתרום 10 מיליון דולר לסיוע לצוותים, לשותפים ולקהילות שנפגעו מווירוס הקורונה. “ביסודה של החברה שלנו, תמיד עמדה רוח של אחדות ושיתוף, שהיוותה השראה ליצירתיות שלנו, לביטחון שלנו והחשוב מכל – לתמיכה שלנו אחד בשני. בשבועות ובחודשים האחרונים, הרוח הזאת לא דעכה מעולם”, אומר ראלף לורן. “אנחנו מאמינים, שלא משנה מי אתה או מהיכן אתה, כולנו קשורים זה בזה. לכן אנו נוקטים בצעדים משמעותיים לסייע לצוותים ולקהילות שלנו במשבר זה”. הקרן מתחייבת לתרומה של 10 מיליון דולר ובנוסף, חברת ראלף לורן מתחילה בייצור של 250,000 מסכות ו-25,000 חלוקי בידוד. פריטי המותג פולו ראלף לורן נמכרים במחירים ללא מע”מ באתר  FACTORY54.CO.IL. משלוחים חינם עד הבית לכל רחבי הארץ. למידע נוסף על הפעילות הפילנטרופית של בית האופנה: Corporate Website  RalphLauren.com.

ענקית העיצוב היפנית MINISO משיקה את אתר הסחר הדיגיטלי החדש שלה בישראל –  www.miniso.co.il . לאור השינויים שנכפו על המשק. חנות האון ליין החדשה הוקמה תוך זמן שיא של שבועיים בלבד, ומצליחה לשמר את חווית הקנייה הייחודית והמהנה בה דוגלת הרשת, והחל מיום שלישי 31.3.20 ניתן יהיה לרכוש את כל הפריטים שבחנויות ולקבלם הביתה. האתר החדש מציע את מלוא הקולקציה הנמכרת בחנויות הרשת, בקטגוריות אביזרים לבית, צעצועים, בריאות ויופי, דיגיטל ואלקטרוניקה, לייף סטייל, טקסטיל, אביזרי אופנה, אביזרי ספורט, כלי כתיבה ומתנות. מערך המשלוחים יפעל בכל חלקי הארץ, והמשלוח יגיע תוך 3-5 ימי עסקים מרגע ביצוע ההזמנה באתר. לדברי עינת פורטוגלי, מנכ”לית MINISO ישראל: “במיוחד בימים אלה, תוכלו למצוא באתר פריטים רבים המתאימים לכל אחד מבני המשפחה, כמו גם רעיונות למתנות לקראת חג הפסח, או מוצרים שישפרו את מצב הרוח של כל אחד מאתנו”.

באיכילוב הוקם מרכז בקרה טכנולוגי מתקדם לניהול אירוע הקורונה. יחידת ה – BI של איכילוב הקימה מערכת טכנולוגית המסייעת לקבלת החלטות חשובות בזמן אמת. המערכת מציגה במרכז בקרה ופיקוד סטאטוס חולים, מיקום ומאפייני המטופלים והצוותים. כמו כן, היא מסייעת במציאת צווארי בקבוק ביחידות השונות בבית החולים לייעול העבודה. בנוסף, היא מזהה מגמות ומאפשרת קבלת החלטות והתערבות מהירה. על מנת לאפשר שימוש גם לצוותים בשטח, המודל מותאם בימים אלה גם למכשירים הניידים. המערכת מתממשקת בזמן אמת למערכות קליניות, גוזרת את הנתונים ומעבירה למסכים במרכז הבקרה. המטופלים מוצגים לפי סטאטוס הנשמה ורמת מורכבות. המערכת מאפשרת זיהוי חשופים (פרסונל ומטופלים), שבאו במגע עם נשאים של הנגיף, וכך מאפשרת בידוד מידי ללא חשיפות נוספות. המערכת מתממשקת למשרד הבריאות, ומדווחת על סטאטוס האוכלוסייה בבית החולים. צוותי אנליסטים של הארגון משתמשים בנתוני המערכת על מנת לתכנן מלאים, ולבצע חיזויי עומסים צפויים בבית החולים.

על רקע התקופה העוברת על כולנו, רשת התכשיטים מגנוליה עיצבה צמיד אופנתי עם מסר עוצמתי: צמיד כסוף עם הכיתוב “ביחד ננצח”. לרכישה באתר האון ליין של מגנוליה ב 39 ₪ בלבד. להשיג באתר האונליין של החברה: www.magnolia.co.il .  בתמונה: תומר רייזברג מנכ”ל מגנוליה ובר זומר הפרזנטורית.

חברת דלק ישראל מתגייסת ותורמת 20,000 כוסות קפה למען עובדי ומתנדבי מד”א, אשר יחולקו בסניפי מנטה הפרושים בכל רחבי הארץ. שווי התרומה מוערך בכ- 220,000 ₪. בועז צ’צ’יק מנכ”ל דלק ישראל, אמר היום: “בצל משבר הקורונה שפקד את הארץ, אשר מעמיד את מערך החירום הלאומי בחזית המלחמה בנגיף הקורונה ימים כלילות, החלטנו לתרום את חלקנו ולהתגייס למענם במחווה צנועה ומפנקת של קפה טוב לדרך, בתקווה לימים טובים יותר במהרה”.

חברת אספרסו קלאב נרתמה למען הרופאים, הרופאות ושאר הצוות הרפואי, והעבירה לבית החולים השרון, אשר הוסב כולו לטיפול בחולי קורונה בלבד, מכונות קפה וקפסולות, כדי שיוכלו להתרענן מעט בין מטופל למטופל. בסך הכול העבירה החברה כ-5 מכונות קפה, אחת לכל אחת מ-5 מחלקות הקורונה בבית החולים ו-4800 קפסולות, כוסות קפוצ’ינו אספרסו ואביזרים נוספים, לשימוש ורווחת הצוות הרפואי.

מיזם ענק ומרגש עלה בבתי המלון בקנדה, טורונטו, קוויבק, מונטריאול וערים נוספות: בכל בתי המלון החליטו להדליק אורות בחדרים בצורת לב גדול ומחבק, אות מבשר תקווה ואהבה. מלונאי ישראל מצטרפים לפרויקט, ובהילטון תל אביב מתקיים המיזם, כאות של תקווה וסולידריות עם כל צוותי החירום המשרתים נאמנה את הציבור בישראל. זו הדרך של מלונאי ישראל, וגם אישית של הנהלת הילטון להזכיר לעובדי הצוות בהילטון שלא שוכחים אותם, אפילו אם הם ספונים כרגע בביתם ולא יודעים מה ילד יום.

דקה לפני סגר מוחלט ולראשונה בעולם, הרימה חברת זוגלובק פרויקט מדליק של אימון מרפסות הראשון בעולם. בין המאמנים: אירה דולפין, לאה שנירר, מעיין אשכנזי ודן מור, שקיימו כל אחד בנפרד אימון ראשון מול מרפסות, לימי הקורונה בהם לא יוצאים מהבית. האימונים התקיימו סמוך לביתם של המאמנים האמיצים בהרצליה ובשיכון ל’. בתמונה: אימון של לאה שנירר.

אלי כהן מומחה לפאות ותוספות שיער מהמובילים בארץ, קיבל אישור מיוחד מטעם משרד הבריאות לעבוד גם בימי הקורונה, עבור נשים המתמודדות עם סרטן ונדרשות לקבל פאות במהלך הטיפולים. אלי כהן היה בין הראשונים לפתוח מספרה אונקולוגית, אותה פתח באיכילוב לפני שנים. להלן פרטי ההתקשרות עם אלי לנשים חולות הזקוקות לפאה: . 054-483-1016 . המרכז של אלי עובר חיטוי מוקפד בין לקוחה ולקוחה (אחת בכל פעם), ושומר על תנאים היגיניים ברמה הגבוהה ביותר.

Wine & More בבעלות משפחת חינאווי יצאה באפליקציה חדשה לרכישה אונליין של יינות, אלכוהול ומוצרי מעדניה פרימיום. הרשת הוותיקה, המונה 9 סניפים באזור גוש דן ואזור השרון, מדווחת על גידול משמעותי של למעלה מ- 52% בהיקף הזמנות האונליין באתר האינטרנט של החברה. המוצרים המשווקים דרך האפליקציה, כוללים מוצרי פרימיום מובילים החל מיינות מיקבים ישראלים, יינות בינלאומיים, אלכוהול, בירות, מארזים למתנה, מוצרי מעדניה פרימיום: פסטות, רטבים, שמן זית ,ריבות , שוקולדים, משקאות קלים, משקאות אנרגיה ועוד.  לרגל השקת האפליקציה החדשה והסמיכות לחג הפסח, יוצגו בפני לקוחות הרשת מבצעים עמוקים וחסרי תקדים בענף. בחברה מציינים כי חשוב להם להנגיש  את השירותים המוצעים לכלל הציבור, במיוחד בתקופה הזו. בתמונה: יקי ויצמן מנהל השיווק והתפעול של הרשת.

היזמית, המדענית  ואשת העסקים, רונית שגב, בעלת חברת הקוסמטיקה ביופור הישראלית, משיקה בימים אלה, בשל  התפשטות נגיף הקורונה, וההנחיה להשאר בבתים,  ווידיאו צ’ט חדשני הנותן  מענה לטיפולי עור: אבחון עור על ידי קוסמטיקאית מוסמכת באמצעות וידאו צ’ט בווטס אפ. לדבריה מדובר ב ONE STOP SHOP – המוצרים מותאמים באופן אישי, על ידי קוסמטיקאית מוסמכת, ומעניקים מענה לצורך אינדיוידואלי, ללא יציאה מהבית.

הנהלת בורסת היהלומים הישראלית, בראשותו של נשיא הבורסה יורם דבש,  מתגייסת למאבק בנגיף הקורונה ותורמת 200 אלף שקלים לרכישת 2 מכונות הנשמה לבתי החולים הנמצאים בחזית המאבק במגפת הקורונה ועושים מאמצים כבירים בתקופה זו. מכונות ההנשמה שעלות כל אחת מהן עומדת על 100 אלף שקלים,  יוצבו לשימוש בביה”ח שיבא תל-השומר ברמת גן ובית החולים איכילוב שבתל אביב. הבחירה בבתי חולים אלו, היא בעקבות הקמת המחלקות הייחודיות המיועדות לטיפול בחולים קשים הנזקקים להנשמה בעקבות מחלת הקורונה ותסמיניה. כמו כן גייסה הבורסה חבילות סיוע של מצרכים בסיסיים לפסח, לחברי בורסה נזקקים וכן גייסה יהלומנים צעירים, אשר ייסעו ויעזרו לחברי בורסת היהלומים הוותיקים, הנמצאים בסיכון גבוה, בני 70 פלוס, להיות להם לעזר, לסייע ולשמור איתם על קשר רציף בימים אלו.

Origametria – המרכז הישראלי לאוריגמי מתגייס לעזרתכם, ומציע שיעורי אוריגמי אונליין חינם לפי גילאי הילדים. וגם לכל המשפחה, התורמת ליכולות המוטוריקה העדינות ופיתוח של חשיבה מתמטית. אמנות האוריגמי (“קיפולי נייר”) בנויה על יסודות המתמטיקה ומגיעה אלינו מיפן. כל מה שצריך הוא דפים צבעוניים, ידיים סקרניות ללא צורך במספריים, דבקים או קישוטים: הכל מבוסס על קיפולי ניירות צבעוניים, ההופכים ליצירות אמנות מושכים עבור כל הגילאים. מירי גולן מנהלת המרכז לאוריגמי: “קיפולי הנייר מבוססים על חישובים גאומטריים, והם שהביאו אותי לכתוב תכנית ייחודית ללימודי גאומטריה דרך אוריגמי לילדים בבתי הספר. מדובר באמנות המעודדת את הילדים לחקור וללמוד את הגאומטריה בצורה כייפית ומשעשעת, בעיקר בגילאים צעירים של היסודי, ובכך גם לפוגג את הפחד מפני המקצוע. מורים למתמטיקה שמלמדים את האוריגאמטריה מדווחים על שיפור בהישגי התלמידים ועלייה במוטיבציה ללימוד גיאומטריה. להצטרפות לשיעור אונליין חינם בזום הירשמו בלינק:  https://lp.origametria.co.il/למידה-מרחוק/. לפרטים נוספים והזמנת ערכות אוריגמי –  052-4267484. אתר www.origami.co.il

רשת הפארם Be מבית שופרסל פותחת סניף חדש בגבעתיים, ברחוב בלוך על שטח של כ- 500 מ”ר. אורי וטרמן מנכ”ל רשת הפארם Be אמר: “למרות התקופה המאתגרת, אנחנו ממשיכים בתכנית האסטרטגית של רשת Be ופותחים את הסניף ה-80 של הרשת. דווקא בתקופה כזו שבתי עסק רבים נסגרים ואזרחים אינם יכולים לצאת מבתיהם, אנו גאים לפתוח סניף חדש שישרת את תושבי גבעתיים- רמת גן והסביבה, שלא יצטרכו להרחיק על מנת להצטייד בציוד הנדרש בתקופה הנוכחית. הסניף החדש מעניק פרנסה לעשרות עובדים חדשים שהצטרפו לרשת ואנו יחדיו נעניק ללקוחותינו את השירות הטוב ביותר ובמחירים הנוחים ביותר”. זהו סניף ה- 81 במספר של רשת הפארם Be, וזאת בנוסך ל-14 בתי המרקחת הקיימים בתוך רשת שופרסל. סה”כ קיימים 94 סניפי הרשת ברחבי הארץ. בתי המרקחת של רשת Be מקבלים מרשמי תרופות של כל קופות החולים בארץ. רשתBe מספקת תרופות עד בית הלקוח. באמצעות חברת בלה אונליין שנרכשה לאחרונה על ידי הרשת. בשלב זה האפשרות ניתנת רק ללקוחות קופת החולים לאומית. בנוסף, ניתן להזמין תרופות ללא מרשם בהזמנות מקוונות דרך אתר שופרסל אונליין.

בעקבות המצב הכלכלי והמשבר במשק אליו נקלעו מאות אלפי ישראלים, ישראכרט נרתמת למצב ויוצאת במספר הקלות ללקוחותיה הפרטיים: 1. העמדת הלוואה מחוץ למסגרת הכרטיס בסכום קרן של עד 15,000 ₪ עם ריבית  של פריים + 3.9% תחת הכותרת: ‘לוקחים הלוואה עכשיו ומחזירים בקיץ’ (ניתן לדחות את החזר קרן ההלוואה עד 3 חודשים. ההלוואה ניתנת עד 24 תשלומים.) ניתן לפנות למוקד בטלפון: 9137*. 2. הקלות בעסקאות קרדיט- פריסת חיובים בכרטיס האשראי עד 18 תשלומים. ניתן לפנות למוקד השירות בטלפון: 03-6364511. בנוסף, ישראכרט יצאה לפני מס’ ימים עם הקלות לבתי עסק הכוללים בין היתר הקפאת פירעונות קרן ההלוואה ל-3 חודשים ועוד. ההטבות יינתנו עד להודעה חדשה בכפוף לאישור הבקשה ולמדיניות האשראי של ישראכרט. בתמונה: רון וכסלר מנכ”ל ישראכרט.

רשתות הסופרים מוגדרות על ידי רשויות החירום, כעסק חיוני ועליהן מוטלת המשימה של שמירה על בטחון תזונתי לתושבי המדינה. משבר הקורונה, הנמצא בעיצומו, מביא את עובדי הסופרים לעבוד ימים ולילות, על מנת לדאוג שלא יחסר דבר לתושבים. ברשת ויקטורי החליטו להוקיר את עבודתם הקשה של עובדי הרשת ואייל רביד, מנכ”ל ויקטורי הודיע היום לכל עובדי הרשת, שעבדו בחודש מרץ מינימום 20 יום ומינימום 140 שעות, שהם יהיו זכאי לבונוס מנכ”ל במשכורת חודש מרץ.

מתחם G כוכב הצפון, מקבוצת גזית גלוב, מסייע בימים קשים אלה לחנויות ולתושבי השכונה, ויוצא בפיילוט לשבוע ימים בלבד, המציע שירות משלוחים של בתי העסק החיוניים במתחם. החל מהיום, יום ד’, 1.4 ועד ערב חג הפסח כולל, יציע מתחם G כוכב הצפון, מקבוצת גזית גלוב, שירות משלוחים של חנויות המתחם עד לבית הלקוח, בשכונת כוכב הצפון. השירות יינתן ללא עלות בקנייה מעל 49.90 ₪. המשלוחים יבוצעו באותו היום ויתקבלו בתוך 3 שעות מביצוע ההזמנה. ירון אשל מנכ”ל גזית גלוב ישראל: “אנו רואים חשיבות רבה בסיוע לחנויות המתחם ולתושבי השכונה,על ידי שיתוף פעולה ייחודי זה”.

“הגלידות של פלדמן”, חברת הגלידות בשיתוף פעולה עם ניקול ראידמן, שלחה משאית עמוסה במגוון רחב של מוצרי החברה לבית החולים “איכילוב”, לפנק את הצוות הרפואי המסור והחולים במחלקות. שליחים של החברה הגיעו עם המשאית שנכנסה לשטח בית החולים, ופרקו ארגזים רבים עם המוצרים האהובים: ארבעה טעמים של שלגוני גרניטה, שלגוני גלית ושלגוני אבטיח על מקל. שי שלו, מנהל השיווק של חברת “הגלידות של פלדמן” אמר: ” אנו שמחים על כך שניתנה לנו הזדמנות להוקיר תודה על מה שהם עושים עבורנו יום יום שעה שעה, ולפנק אותם עם מגוון מוצרי החברה.”

בעקבות משבר הקורונה בעלי עסקים רבים נתקלים בקשיים. במעוף מרכז, המהווים את מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, הוחלט כי המענה והסיוע עבור בעלי העסקים הקטנים יימשך באופן מקוון. בניסיון להקל על בעלי העסקים בתקופה זו, נפתח קו חירום לעסקים במספר 8794* בסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים המופעל על ידי מעוף בו נותנים מענה לבעלי העסקים, בכדי לסייע ולמזער את הנזקים בשל משבר הקורונה. הליוויים בסניפים ממשיכים אונליין, ומספקים תמיכה, חיבור ליועצים מקצועיים והכוונה מקצועית בהתמודדות עם המצב החדש, כמו גם סיוע בבקשות הלוואה בערבות המדינה לנפגעי הקורונה. בנוסף הקורסים ממשיכים במתכונת מקוונת תוך דגש על מפגש אישי ונטוורקינג. אורי הכהן, מנהל מעוף מרכז: “כל סניפי מעוף פועלים לטיפול בפניות של העסקים ומסייעים בהגשת בקשות מענקים ומימון מהקרנות השונות ומהבנקים”.

דורון הלפרן, מנכ”ל יבואנית הפלדה, “הלדור”, ויו”ר עמותת אפי אספרגר, ממקורביו של הרב פירר, נפגש עמו לקראת חג הפסח כמידי שנה, לדון בתרומה לחג שמבצעת החברה לנזקקים באמצעות הרב. השנה העלה הרב פירר בפני הלפרן את הסוגיה הכואבת כי בשל משבר הקורונה, חסרות תרומות ואנשים רבים נזקקים יותר מהרגיל לארוחות ולסלי מזון לחג. הרב הסביר שעלות סל לחג עבור משפחה ממוצעת עולה על ה-1,200 שקלים ,במיוחד עם עליית המחירים בעת האחרונה. הלפרן תרם 100 סלי מזון בשווי של 120,000 ואף מתכנן לבצע עוד תרומה וסיוע לצוותים הרפואיים במהלך החג עצמו. רגע לפני ההכרזה על הממשלה וההגבלות פגש דורון הלפרן את ראש השב”כ לשעבר דני יתום. השניים דנו בעסקים ובפוליטיקה, ומיד אחרי ההכרזה בירכו זה את זה על התוצאה של ליכוד לאומי.

לאור המצב, רב בריח, המובילה את שוק הדלתות בישראל, עולה בקמפיין תודעתי שמטרתו להעלות את המורל בקרב עובדיה ולקוחותיה ולהזכיר להם כי ביחד אנחנו נצלח את המשבר. הקמפיין החדש, תחת המסר: “כחול לבן בכל מצב. חזקים ביחד, ממשיכים ביחד”. מציג את עובדי המפעלים של החברה בכל רחבי הארץ, שולחים מסרים מעודדים ללקוחות ולחבריהם, אשר חלקם מצויים בבית בחל”ת, וחלקם עובדים במשמרות מצומצמות. הקמפיין מדגיש את ערך ה”ביחד” ואת חשיבות חיזוק התעשייה כחול-לבן, שמהווה את הביטחון הכלכלי ואת מנוע הצמיחה של המשק כולו. הקמפיין, בשיתוף משרד הפרסום M&C Saatchi, יעלה ברשתות החברתיות. מאיה דונרשטיין יתיר, סמנכ”לית שיווק “רב בריח”: “לאורך כל 45 שנות פעילותנו התמודדנו עם משברים, מלחמות, מבצעים, מטחים כבדים, ובכל אותם זמנים המשכנו לעבוד והתגברנו על הכל. וכך גם עכשיו. לכן בחרנו לעלות עם קמפיין תדמיתי שיזכיר לקהל לקוחותינו ובראש ובראשונה לעובדינו, שאנחנו כאן איתם, תומכים בהם ומעודדים את רוחם, וכי רק ביחד נצלח את המשבר”.

בצל משבר הקורונה, מותג העל האיטלקי מוסקינו מוסר דרישת שלום לישראל, באמצעות דוגמן ‘כחול לבן’ בר ברימ, שנבחר להוביל את קמפיין הבושם החדש לאשה ולגבר  TOY BOY.

ועכשיו לארה”ב: כמנהגו בקודש, יואב שוורד הבעלים של Chef2door עוסק לא רק בבישול, אלא גם במעשים טובים ותרומות, וביחד עם אשתו טל נברו בעלים סוכנות הדיגיטל סושיאל ליידי, יצאו השניים לחלק מאות ארוחות לאנשים שזקוקים להם ברחבי בוורלי הילס, ולשוטרים של בוורלי הילס השומרים על העיר.

חברת כביסי (kVisi), לשירותי כביסה מקוונים בשילוב איסוף והחזרה לבית הלקוח. הודיעה על תרומה של שרותי כביסה ושליחתה עד הבית בחינם, למאה רופאים שמתמודדים בחזית של משבר הקורונה, בשיתוף עם עמותת “אמץ רופא”. כידוע, עמותת “אמץ רופא” הוקמה לאור משבר הקורונה, כיוזמה ברוכה על ידי קבוצת יזמות נמרצות, והיא מספקת עזרה בשירותים חיוניים לכ-400 רופאות ורופאים, הלוחמים האמתיים בחזית המערכה נגד הקורונה. מנכ”ל משותף בכביסי, דני זלזניאק: “כביסי מודעת לקושי הרב של הרופאים בימים אלו להתנהל עם מטלות היום-יום ולדאוג לעצמם לבגדים נקיים בכל עת. אנו קוראים למכבסות נוספות בארץ לאמץ יוזמה זו. כביסי מוכנה ליטול על עצמה את איסוף הבגדים והחזרתם הבגדים לאחר הניקוי עד בית הרופאים – בחינם.  מכבסות המעוניינות לסייע, אנא פנו אלינו לתיאום בהקדם”. בתמונה מימין: גל ודני זלזניאק, מנכ”לים משותפים כביסי KVISI.

מפעל מאיר בייגל הוציא השבוע למעלה מ-3000 מארזי מוצרים לאלפי הקשישים הדרים בדיור מוגן ברשת משען, ואינם יכולים לצאת מהמתחמים, או לקבל אורחים. בנוסף שלח המפעל בראשותו של גלעד זילברברג, מנכ”ל ומבעלי המפעל, עוד כ- 500 מארזים לקשישים ניצולי שואה, זאת על בקשה של עיריית אור עקיבא בה שוכן המפעל. כמו כן, נענה המפעל לבקשות מפקדים בפלוגת מילואים, שגויסה לאחרונה למאבק בקורונה, וצייד גם אותם במלאי יפה של מוצרי המפעל: בייג’לה, שטוחלה וגריסיני קראנץ.

יום של שמחה ואופטימיות במרכז הרפואי פדה-פוריה: ג’וני (38), נהג אוטובוס התיירים שאושפז במצב קשה והיה חולה הקורונה המורכב הראשון בישראל, החלים. ד”ר משה מתן, מומחה טיפול נמרץ במרכז הרפואי פדה-פוריה, בישר השבוע: “מטופל הקורונה המורכב והקשה הראשון בישראל, חוזר הביתה הוא יוצא מפה כשהוא מחייך והוא מרגיש טוב. לאור המצב שהוא היה בו רק לפני שבועיים, זה מבחינתנו הישג גדול”. ד”ר היבה אבו זיאד, מנהלת היחידה למניעת זיהומים מדגישה: ” לגבי התרופות צריך לזכור שכל התרופות הן עדיין ניסיוניות, ואיננו יודעים להגיד שהטיפול התרופתי הוא זה שעזר, לכן חשוב להמשיך ולבדוק את יעילות התרופות במחקרים איכותיים. אני בטוחה בדבר אחד, שהטיפול התומך שנתנו לו כאן במרכז הרפואי פדה-פוריה, מבחינה נשימתית וסעודית, זה מה שהציל את חייו”.

מלונות קיסר פרימייר בירושלים אילת וטבריה סגרו את שעריהם והוציאו כ 600 עובדים לחל”ת לאור משבר הקורונה. מחשש שיהיו עובדים שיתקשו לרכוש מוצרים לחג הפסח, החליטה הנהלת הרשת להעמיד הלוואה בסך של 2,500 ₪ לעובד, לעובדים הקבועים שלה. אבי אלה מנכ”ל הרשת: “יחד עם העובדים המסורים שלנו, שחלקם עובדים ברשת שנים רבות, עברנו תקופות טובות ותקופות קשות, ולאורך כל התקופות עמדו העובדים יחד אתנו כתף לכתף. אנחנו מאמינים שנחזיר את כולם לעבודה בעתיד הקרוב, ובינתיים אנו רואים חובה לעצמנו לאפשר להם לעבור את חג הפסח בצורה מכובדת”.

ג’קי מוקמל יו”ר CBRE ישראל, החברה הגדולה בעולם בתחום מחקרים ושיווק של נדל”ן מניב: “מגפת הקורונה” תגרום לפגיעה קשה בקרב חברות קטנות ובינוניות, שקנו משרדים להשקעה. היא תביא לחרדה לעבוד במקומות עבודה בחללים פתוחים עמוסי עובדים, וכך תגרום לעזיבה גדולה של חברות שמשרדיהם ממוקמים בחללי עבודה משותפים, והעובדים יחזרו לעבוד בחדרי משרדים סגורים. לדעתו, אין ספק שהמשבר העמוק בענף המשרדים יביא לפגיעה במחירי השכירות, וזה לאחר מספר שנים שגרף מחירי השכירות למשרדים היה בעלייה, והגיע אף לשיא, ומחירי השכירות למשרדים הגיע בתל אביב למקום ה- 15 ביוקר דמי השכירות לשטחי משרדים בערי המטרופולין בעולם. ענף המשרדים יחזור לתקופה שלפני 10 שנים, כאשר כל עובד ועובד יהיה לו משרד פרטי ומובטח בפני מגע עם עובדים אחרים.

קבוצת הנדל”ן אבני דרך, שבבעלות יאיר כהן וידידיה פרל, יחד עם העמותה לקידום החינוך בתל אביב, מנצלת את הימים השקטים שנכפו על  משרדי המכירות של החברה בשל המצב,  ויוצאת בימים הקרובים לפעילות במסגרתה יחלקו עובדי החברה לקראת חג הפסח הקרב ובא מאות חבילות מזון לנזקקים. לדברי אריאל אדלשטיין, סמנכ”ל השיווק והמכירות של החברה: “עובדי החברה התחלקו לצוותים ובמהלך הימים האחרונים, הם מחלקים חבילות מזון לנזקקים חג להפסח”. בתמונה: יעל קוסשווילי ורעיה עווד מ”אבני דרך”.

לראשונה החלו טיפולי חמלה בחולי קורונה ישראלים, בתרופה של חברת פלוריסטם החיפאית: שלושה חולי קורונה טופלו בתרופה, המופקת מתאי שלייה שנתרמו ע”י נשים לאחר לידה. החולים שטופלו, משתייכים לקבוצת סיכון בשל גיל ומחלות רקע. בימים הקרובים מצפה פלוריסטם לטפל בחולים נוספים בישראל, ותעדכן לגבי התוצאות הקליניות כאשר יהיו בידיה נתונים משמעותיים.

חברת סנו הודיעה כי תרמה לבית החולים תל-השומר מיליון שקלים לרכישת מכונות הנשמה. לדברי יובל לנדסברג, מנכ”ל סנו, נרתמנו למאבק בקורונה באמצעות סיוע לרכישת מכונות הנשמה עבור יחידת הטיפול הנמרץ בחולים בנגיף הקורונה. תרומות סנו מתחילת שנת 2020 מסתכמות (כולל תרומה זו) בכ-2.7 מיליון שקלים. בנוסף, פתחה סנו קרן לתרומה לבתי חולים, שהעבירה עד כה למעלה מ-100,000 שקלים לרכישת ציוד הנדרש לטיפול בחולי הקורונה.

משה רנץ (58) מונה לתפקיד  מנכ”ל חברת ‘אביבי מטבחים’, בבעלותו של יצחק אביבי. רנץ, תושב גבעת שמואל, נשוי ואב לשלושה,  שימש בעברו כמנכ”ל בחברות תעשייתיות וטכנולוגיות בקבוצות מהמובילות במשק, דוגמת ניסקו ארדן ואלקטרה. חברת ‘אביבי מטבחים’ הוקמה ע”י יצחק אביבי, המכהן  כיום כיו”ר החברה. בימים אלה מציינת החברה 50 שנות פעילות בתחום המטבחים.

תגובות

להשאיר תגובה