הטריבונה – חדשות עסקיות

לאורי גלר, אשר הכריז השבוע שבזכותו הספינה בתעלת סואץ זזה ממקומה, יש מוזיאון מדהים בביתו ביפו העתיקה. ננסי ברנדס חבר ותיק של אורי מזה שנים, הגיע השבוע לביקור במוזיאון המיוחד הכולל מזכרות מסלב בינלאומיים, שנתנו לו מזכרות אישיות, והן מקשטות את קירות המוזיאון הנמצא בשלבי סיום, לפני שייפתח לקהל. במכונית הקדילאק הישנה של גלר 5,000 כפיות שהוא כיפף במהלך חייו, ביניהן אלה של מייקל ג’קסון, דאלי, אלביס פרסלי ורבים אחרים. אחת מתוכניותיו של גלר היא העלאת מופע סטנד-אפ של ננסי במוזיאון, שם יש מקום לאירוח של כ-100 איש.

הזמר הראל סקעת וח״כ עידן רול חוגגים בימים אלה ירח דבש בקלאב-מד החדש בסיישל, רגע לפני שחוזרים לטירוף ההופעות של הראל, ולטירוף הפוליטי של ח”כ עידן.

חברת Home Skinovations הישראלית, בעלת המותג העולמי Silk’n יוצאת בקמפיין גדול, במסגרתו יושק פטנט ישראלי עולמי בתחום הדנטל:ToothWave  מברשת השניים החשמלית הראשונה בעולם, הפועלת באמצעות תדר רדיו תדר רדיו (radiofrequency) בטכנולוגיית DentalRF™’, אותו תוביל השחקנית הבינלאומית אלונה טל. הקמפיין רחב ההיקף בהשקעה של כשני מיליון ₪ (יעלה בתחילת אפריל), יכלול פרסומות בפריים טיים, חסויות בטלוויזיה  ועוד. כמו כן יעלה בזירה הדיגיטלית, באתרי התוכן הגדולים וברשתות החברתיות.

כשנה לאחר כניסתו של אבי גבאי לתפקיד המנכ”ל, סלקום יוצאת בשפה פרסומית חדשה, בהובלתו של הפרזנטור תמיר בר, שהינו אחד הקומיקאים והכוכבים המבטיחים בישראל. הוא פרץ דרך “שם טוב האבי” (מקום ראשון בתוכן יוטיוב 2020, מעל שני מיליון צפיות) והצטרף השנה לפאנל “ארץ נהדרת”. בסלקום הוא מקבל את קמפיין הטלוויזיה המסחרי הראשון שלו. הקמפיין הראשון בסדרה מציג טריפל חדש בשוק התקשורת המקומי. בתקופה הנוכחית, בה יש צריכה מוגברת של אינטרנט ושימוש במספר רב של מכשירים, הביקוש לאינטרנט מהיר ויציב עולה, ולכן הוחלט בסלקום לאפשר ללקוחות לבחור בטריפל, שייתן מענה מותאם לצרכים המשתנים.

חברת “טבע נאות” מותג נעלי הנוחות האייקוני, פתחה את שבוע האופנה קורנית 2021 תל-אביב ורשת 13 ביוזמת המפיק מוטי רייפ. הקולקציה משלבת בין דגמים קלאסיים המזוהים עם המותג, לבין קולקציית הסניקרס APOLLO -סניקרס אורבני לנשים ולגברים, מעוצבים ואופנתיים, מצוידים בבטנות רכות ונושמות ובסוליית פוליאוריטן קלה, וכוללים רפידות שעם נשלפות ובעלות מבנה התומך בכף הרגל. בתצוגת האופנה השתתפו כ-30 דוגמנים ודוגמניות שהציגו 30 דגמים, שעוצבו ויוצרו במיוחד לתצוגה. התצוגה של “טבע נאות” התקיימה בשיתוף פעולה עם המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. המנכ”ל מיכאל אילוז: “כ-50% מהדגמים שהוצגו בתצוגה, יימכרו בקפסולות ברשת חנויות המותג”.

סטטיק ובן-אל חזרו להופיע לראשונה על הבמה, מאז עצרו את הופעותיהם בחודש אוגוסט. האמנים הופיעו לצד אמן החושים ליאור סושרד בחגיגה של חברת ההייטק Melio, המעסיקה מעל ל- 220 עובדים ולפני חודשיים הגיעה לשווי של 1.3 מיליארד דולר. האירוע התקיים במתחם ההר בפארק אריאל שרון באוויר הפתוח. העובדים צפו במופע בקונספט דרייב-אין, כשהם מחולקים לקבוצות ברכביהם. אוכל ושתיה הוגשו עד לרכבי העובדים, על מנת למנוע התקהלות בבר. דן ליכטמן מנכ”ל פארק אריאל שרון: “גודלו העצום של הפארק ומבנהו הייחודי, מאפשר לנו לארח מגוון רחב של אירועים ומופעי תרבות, וזו היתה יריית הפתיחה של החזרה לשגרה”.

שגריר צרפת בישראל אריק דנון, רעייתו מארי קריסטין המשלחת הכלכלית,  ביקרו במפעל לוריאל במגדל העמק. המשלחת נפגשה עם גד פרופר ועם מנכ”ל לוריאל ישראל אלי שגיב, אשר סיירו במפעל המקומי של ענקית הביוטי הצרפתית לוריאל. השגריר סייר בין קווי הייצור השונים, כולל בקו מוצרים חדש, המיוצרים הן לשוק המקומי והן לייצוא, והתרשם מהסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים של פעילות הייצור, מהפרויקטים השונים להפיכת המפעל למפעל ידידותי לסביבה, וקווי הייצור שישמשו לייצור מוצרים חדשים לשוק המקומי. מימין: גד פרופר, מארי קריסטין, אריק דנון ואלי שגיב.

רון לנדאו יו”ר מעבדות GIGI  וחברת ‘קנדוק’ של אהוד ברק, חתמו על הסכם להקמת חברה משותפת, אשר תפתח סדרת מוצרי קוסמטיקה אורגניים המשלבים קנבידואידים, מוגנת פטנט מצמח הקנאביס, אשר תשווק בשיתוף פעולה ברחבי אירופה ובישראל, ובכך תוביל פריצת דרך בעולם הקוסמטיקה הפעילה. רון לנדאו יו”ר מעבדות GIGI: “אנו גאים להיות החברה הישראלית שתביא את הבשורה הטכנולוגית במוצרי הריטייל,  לאחר שערכנו מחקרים רבים לטובת ייצור קו המוצרים המשותף”. את הפעילות המשותפת והשקת הסדרה החדשה, יובילו מומחים בתחומם: נאוה רביד לשעבר מנכ”לית L’oreal ישראל, רון לנדאו יו”ר מעבדות GIGI , ואדם חליוה ראש תחום ה-CBD בקנדוק.

במוזיאון ישראל בירושלים נערך בשבוע שעבר אירוע מיוחד לרגל פתיחתו מחדש של המוזיאון, ולכבוד פתיחת תצוגה מיוחדת “הבירוקרט”: מפגש בין ציור מונומנטלי של האמן מתן בן כנען, ובין טקסט שכתב הסופר דויד גרוסמן, אשר ניסה “לקרוא” את הציור לפרטי-פרטיו. במרכזו של אירוע הפתיחה, נערכה שיחה בין האמן מתן בן כנען לסופר דויד גרוסמן בהנחיית האוצר אמיתי מנדלסון. כיבדו בנוכחותם האמנית ראידה אדון שגם מציגה במוזיאון בימים אלה, נועם סמל מנכ”ל הבימה, דוד ברודט, אלעזר שטרן, ליאורה פדרמן, אסנת הראל ועוד. בתמונה מימין: עידו ברונו מנכ”ל מוזיאון ישראל, האמן מתן בן כנען  והסופר דוד גרוסמן.

“שבוע האופנה קורנית תל אביב 2021″ ו”רשת 13” יצאו בשיתוף פעולה ראשון מסוגו, ביוזמתו של המפיק והיזם מוטי רייפ, והוא מוקרן בחול המועד פסח, החל מה-28 במרץ ועד ה-1 באפריל, יחד עם למעלה מ- 40 מעצבי האופנה המובילים בישראל, בשיתוף פעולה עם חברת קורנית דיגיטל. התצוגה צולמה קודם לכן במהלך מספר ימים, במוזיאון ארץ ישראל תל אביב, המהווה את הבמה והתפאורה לכל צילומי התצוגות של שבוע האופנה. אחת התצוגות היא של טובהל’ה ובתה נעמה חסין, בקולקציה קייצית וחגיגית עם פרחים צבעוניים הרקומים ברקמת יד מבדים משובחים, שהמעצבות רוכשות ברחבי העולם. על המסלול צעדו כ-30 דוגמניות שחלקן חברות של המעצבות שהתנדבו לדגמן ברוח התקופה.

לאה שנירר מצטרפת ללובה ג׳ייקובסון ולמיזם שלה, למען נערות בסיכון ומשיקות את שיתוף הפעולה ביניהן. לאה הצטרפה לשידור החי של המכירה עם פריט אופנתי מארונה האישי שהוצג למכירה, לתרומה עבור המטרה החשובה.

המסעדן ערן לוי בעלי קבוצת טאטאמי (טאטאמי, אזומאמי ומיזם מטבחי הרפאים-רוחות של תשוקה), לקח לידיו את הפאב האירי הפטריקס בחיפה, וחתם עסקה עם חברת סאמיט נדל״ן, על מסעדה חדשה וייחודית המשתרעת על פני 400 מ״ר. החוזה הוא לחמש שנים פלוס חמש, בהשקעה של כ-5 מליון ש״ח. על העיצוב והאדריכלות אמון המעצב מרקו סברה מבעלי חברת studio I’M אשר עצבה פרויקטים רבים בארץ ובעולם. הפתיחה צפויה באוג׳ 21. בתמונה מימין: עמית יינון משרד עו״ד ש. פרידמן, יוסי כהן מנהל תפעול של קבוצת סמיט אחזקות, ערן לוי בעלים של קבוצת טאטאמי, אזומאמי ורוחות של תשוקה, שלומי לוי סמנכ”ל נכסים ופיתוח עיסקי, יוני דביר מנכ”ל קניון האודיטוריום ומירה גלבוע עו”ד דין ש.פרידמן.

מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים משיקים את מיזם “נושמים תרבות” במסגרתו מופיעים במהלך חול המועד אמנים ויוצרים ישראליים, ומייצרים למטיילים חוויה בלתי נשכחת של טבע ומופעי תרבות לכל המשפחה, בגנים הלאומיים ברחבי הארץ. מנכ”ל מפעל הפיס עו”ד בני דרייפוס: “אנחנו גאים להוביל את המיזם החשוב הזה המנגיש את התרבות לציבור המטיילים, ומסייע לאמנים והיוצרים אחרי תקופה מאתגרת שעברנו”. מצד ימין לשמאל: רעיה שורקי ראש חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, ומנכ”ל מפעל הפיס עו”ד בני דרייפוס.

אראל מרגלית יו”ר קרן הון הסיכון JVP אירח במשרדי החברה בירושלים את צורי דבוש יו”ר חברת קליל בכרמיאל ואת מנהלי החממה. בפגישה סוכם על שיתוף פעולה בין החממה לתעשייה 4.0 בכרמיאל, אשר שותפים בה חברות תעשייה מובילות מכרמיאל, ביניהן וויפרו ההודית, קליל, כתר, טמבור, טרלידור ועוד. אראל מרגלית ציין שיש לו פינה חמה לכרמיאל, בה גדל ושיתוף הפעולה בעיר עבורו הינה סגירת מעגל.

רשת Sealy מותג המזרנים האמריקאי מס. 1 בעולם שנפתחה בישראל בשנה החולפת, מתרחבת. מזרני Sealy נבחרו לאחרונה בין המותגים המוערכים והמהימנים ביותר על הצרכן האמריקאי לשנת 2021, היחידים בקטגוריית המזרנים. 2 חנויות נוספות ברשת ייפתחו בשבועות הקרובים, במתחם העיצוב רד-דיזיין בקרית אתא ובדיזיין סיטי במעלה אדומים. הן מצטרפות ל- 3 חנויות הרשת בבילו סנטר ברחובות, במתחם התחנה בעפולה ובבאר שבע. עד כה הושקעו בהקמת הרשת החדשה כ-5 מיליון ₪. בתמונה: ערן סידס מנכ”ל רשת סילי.

אבי ברססט מנכ”ל הולנדיה ומומחה שינה עולמי, התבקש למלא את מקומו של דליק ווליניץ בתכניתו “פותחים יום” ברדיו תל אביב. ברססט המנחה את תכנית “פורום שינה” באותה התחנה, קיבל על עצמו את האחריות בהתרגשות גדולה, על אף שהוא “משופשף” בהנחיית תכנית רדיו מזה כשנתיים.

פרויקט פסח המסורתי של בנק הפועלים המתקיים זאת השנה ה-16, חוזר השנה בענק לאחר שנת הקורונה: מעל 80 אתרים, מוזיאונים, עסקי תיירות קטנים מהדרום וסיורים מודרכים ברחבי הארץ, נפתחו בחינם לכל הציבור בישראל במהלך חול המועד פסח, בחסות בנק הפועלים המציין 100 שנה להיווסדו. הקמפיין החדש מתבסס על הלהיט של עדן בן זקן “תרקדו” ובמסגרתו צילמו את עדן בכמה אתרים המשתתפים בפרויקט כמו פארק נאות קדומים באזור מודיעין, הפלנתניה מרכז מדע וחלל בנתניה ומוזיאון תל אביב. בתמונה (מימין לשמאל): עדי שמעון מנהלת הפרסום של בנק הפועלים, עדן בן זקן וגלית פולק מנהלת מחלקת תקשורת שיווקית בבנק, על סט הצילומים לקמפיין בפלנתניה.

המיצג הפיסולי “השמיעו קול” של האומנית סופי הלברייש, שהוצג בכיכר הבימה לפני הבחירות, קראה לכולם להיאבק בהשתקה, וללכת להצביע. המיצג היה מורכב מכ-90 פסלים, כולו עבודת יד של האומנית. סופי הלברייש, עובדת סוציאלית במקצועה, ילידת בלגיה שעלתה לישראל לבדה בגיל 16, מקדישה את השנים האחרונות לאמנות הפיסול. במיצג הפסלים הנוכחי קראה האמנית לכל אזרחי המדינה להשמיע קולם ולבוא להצביע.

מיכאל כרסנטי, מנכ”ל החברה לפיתוח קיסריה והחברה לנכסי קיסריה, רן אלישע, סמנכ”ל החברה לנכסי קיסריה, יוני קרן ודוד פרוסט, מנכ”לים משותפים של וירט ((WURTH ישראל, חתמו על הסכם שכירות למרכז לוגיסטי נוסף של החברה בפארק העסקים החכם קיסריה, במרלו”ג החיטה. עם השלמת העסקה יעמדו שטחי האחסנה והמשרדים של וירט ישראל בפארק על שטח כולל של כ-5000 מ”ר. מימין לשמאל: רן אלישע, מיכאל כרסנטי, יוני קרן ודוד פרוסט.

קבוצת נילית זכתה בפרס “דגל היופי” בענף טקסטיל במסגרת תחרות “תעשיה יפה ומקיימת” לשנת 2020 והוכרזה כמצטיינת מבין המפעלים. שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, נשיא התאחדות התעשיינים ד”ר רון תומר, ויו”ר המועצה לישראל יפה אברהם כ”ץ עוז, העניקו למנכ”ל קבוצת נילית, אילן מלמד את פרס “דגל היופי” בענף טקסטיל, במסגרת תחרות תעשיה יפה ומקיימת של המועצה לישראל לשנת 2020. הטקס נערך בבית המועצה לישראל יפה בפארק הירקון שבת”א. מימין: גד אורתר ואייל עלימי ממחלקת ההנדסה נילית, מנכ”ל קבוצת נילית אילן מלמד, נשיא התאחדות התעשיינים ד”ר רון תומר, שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, יו”ר המועצה לישראל יפה אברהם כ”ץ עוז.

חודש אפריל הנו חודש המודעות הבינלאומי לאוטיזם. לציון חודש זה, ברעם פרסום מקורי בע”מ בבעלות גיא ברעם, תרמו את המסך המזרחי של קניון עזריאלי, עליו יוקרנו סרטוני אנימציה המסבירים את עולמם של ילדים על הספקטרום האוטיסטי למשך עשרה ימים. גובה התרומה כ- 25 אלף ₪. ציפי נגל אדלשטיין מנכ”לית המרכז לטיפול וחקר באוטיזם ברכה את גיא ברעם שנרתם לעזור בחודש המודעות לאוטיזם.

עמותת “מניפה” מטפלת בנוער המתמודד עם משברים קשים, ובעמותה תכנית “בחברת אחיי”, בה יש כמאתיים מנטורים שבחרו להיות שם עבור חיילי וחיילות צה”ל, המתמודדים עם מצבי משבר שונים במהלך שירותם הצבאי. עידן סרי מנהל תכנית “בחברת אחיי” בעמותת “מניפה” העניק בשם העמותה לכל המנטורים בקבוק יין של יקב גוש עציון. מאתיים בקבוקי יין הוענקו גם לחיילים אותם הם מלווים, תרומת שרגא רוזנברג הבעלים של יקב גוש עציון. מימין: עידו סרי ושרגא רוזנברג.

אשת יחסי הציבור נטע שריקי התחדשה לאחרונה בשני התקציבים: רשת המסעדות “פוקישופ”, המציעה חוויה קולינרית בסגנון הוואי ופועלת בישראל ב-4 סניפים וכן המסעדה הטבעונית התל אביבית 17J המציעה 100% מנות טבעוניות פשוטות ומשובחות, בסגנון ביתי ומושקע. לנטע שריקי יש ניסיון של למעלה משני עשורים ביחסי ציבור עם התמחות בתחומי הלייף סטייל והצרכנות. לאורך השנים טיפלה במגוון רחב של לקוחות וביניהם רשת בורגרים, רשת סיציליאנו, מועצה אזורית גזר, רשת SPICES, חברת אחים עיני, VRDRIVE רשת מכונים ללימוד תאוריה במציאות מדומה, ועוד רבים.

מיזם “BIZCO” בחסות “בנק מרכנתיל” ערך לאחרונה פאנל השקעות שמטרתו להציג לעצמאיים אפשרויות להשקעה הקיימות כיום במשק. הפאנל נערך במתחם ריג’ס בקיסריה ושודר בדף “BIZCO” בפייסבוק. זיו שי מנהל מחלקת יעוץ השקעות בבנק מרכנתיל הסביר את חשיבות תכנון ההשקעות והתאמתן לאפשרויות הפיננסיות של בעלי העסקים. ליאת יקיע זילברמן יו”ר “BIZCO” ציינה שמטרת הפאנל הינה לתת כלים לבעלי עסקים קטנים, על ידי מתן פתרונות להתמודדות עם אתגרים. בתמונה מימין לשמאל: ליאת יקיע זיברמן יו”ר ביזקו, זיו שי מנהל מח’ ייעוץ השקעות בנק מרכנתיל ומרי קסלר לופו חברת הנהלת ביזקו.

פרופ’ יצחק בריק, יו”ר האגודה הישראלית לגרונטולוגיה המכהן, ומרצה בחוג לגרונטולוגיה באוניברסיטת חיפה, נבחר לאחרונה לכהן בקדנציה נוספת. האגודה הישראלית לגרונטולוגיה שהוא עומד בראשה, עוסקת במדעי הזקנה וחקר ההזדקנות, ופועלת לקידום איכות החיים של הזקנים בישראל מול קובעי המדינות ומקבלי ההחלטות. במהלך שנת הקורונה נאבקה האגודה בשיח הגילני שנוצר סביב הסגר, אסטרטגיית היציאה ממנו ותיעדוף החיסונים נגד הקורונה.

תושבי העיר חדרה קמו ליום שבו רחפנים מילאו את השמים, סוסים בכבישים והמולה לא קטנה, וזאת בשל אלין כהן שהגיעה לצילומי הפקת הקמפיין לבושם החדש שלה. חודש שלם הקדישה אלין לטובת לימודי שליטה על הסוס עבור הצילומים, שעבר בהצלחה. על ההפקה אחראי תאגיד האופנה ברוניי, בבעלות היזם אלעד ברונשטיין.

תגובות

להשאיר תגובה