אם עד לפני מספר חודשים היה למישהו ספק בנחיצותו של יועץ משכנתאות פרטי, בנק ישראל שם לכך קץ והנחה את הבנקים באופן רשמי לעבוד עם כל יועצי המשכנתאות הפרטיים. בנק ישראל הבהיר לציבור ולבנקים על נחיצותו של שירות זה בעבור נוטלי המשכנתאות אשר נוטלים משכנתא פעם – פעמיים בחייהם ואינם בקיאים בתנאים והאפשרויות. יועץ משכנתאות פרטי מבצע עבור הלקוח סקר בין הבנקים ומוצא עבורו את המשכנתא הטובה ביותר עבורו. יועץ המשכנתאות מדבר בשפת הבנקים ויכול להעביר ללקוח בצורה פשוטה ואובייקטיבית את המידע אשר מתקבל מהבנקים בכדי לפשט עבורו את התהליך.
יועץ משכנתאות פרטי
יועץ משכנתאות פרטי הינו אדם אשר מתמחה בייעוץ בתחום המשכנתאות. בשונה מהיועץ בבנק, יועץ המשכנתאות הפרטי מקבל תשלום מהלקוח בלבד ומחויב ללקוח בלבד לעומת יועץ המשכנתאות בבנק אשר מקבל שכר מהבנק ומייצג את הבנק בו הוא עובד, ולכן קיים חשש כי המידע שמעביר ללקוח אינו אובייקטיבי ואינו בהכרח מייצג את האינטרסים של הלקוח. יועץ משכנתאות פרטי בדרך כלל מבצע עבור הלקוח תמהיל משכנתא מומלץ (בניית דו"ח המלצות על מסלולי משכנתא והחזרים חודשיים) על בסיס ניתוח הפרופיל הפיננסי האישי של הלקוח. היועץ גם מגיש בשם הלקוח בקשת משכנתא בצורה מקצועית אשר מגדילה את הסיכויים לקבל אישור ולמקסם את תנאי המשכנתא. לאחר קבלת אישור המשכנתא היועץ גם מבצע סקר בין הבנקים הכולל ניהול מו"מ לצורך השגת התנאים המיטביים ללקוח. ליועץ המשכנתאות הפרטי יתרון שכן הוא לרוב מאגד כמות גדולה של לקוחות והוא גם בקיא בסוגי המסלולים והתנאים המעודכנים בבנקים השונים.
חסכון כספי
עלות שירות של יועץ משכנתאות פרטי נע סביב כ 5,000 ₪ ועשוי לעיתים לחסוך ללקוח עשרות ומאות אלפי שקלים. חסכון במשכנתא אינו מתבטא רק בריביות נמוכות אלא בבניית תמהיל משכנתא חסכוני ומותאם לנתוני וצרכי הלקוח. ללקוח הפשוט 2 משכנתאות באותו הסכום ובאותו החזר חודשי יכולות להיראות זהות אולם כאשר מעלים את הנתונים על לוח סילוקין הכולל תחזית בגין שינוי מדד וריבית, עלול להתגלות פער של עשרות אלפי שקלים. ללקוח הפשוט אין את הכלים והידע לנתח את החלופות השונות ולבחור את החלופה הזולה והמתאימה ביותר עבורו וגם לבנקים אין את הכלים או האינטרס לבחור עבור הלקוח את החלופה הזולה עבורו.
סיכום
אם הנכם בתהליך לקיחת משכנתא או אף בתהליך של חיפוש נכס, אל תחשבו פעמיים ואל תנסו "לחסוך" כסף היכן שלא צריך. ייעוץ משכנתאות הנו שירות מהותי וחשוב לכל נוטל משכנתא בדרך לביצוע העסקה הגדולה בחייו. למרות ששירות זה כיום הינו בגדר רשות וניתן לגשת לבנק לקבל ייעוץ "בחינם", חשוב להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות פרטי ומקצועי כשם שאינכם מעיזים להגיש תביעה לבית משפט ללא עורך דין או כשם שהנכם נעזרים בשירותו של רואה חשבון לייצוג מול רשויות המס.

הכתבה נכתבה בחסות : מנטה יועצי משכנתאות

תגובות

להשאיר תגובה