ועידת הרווחה הראשונה בעיר

פאנלים מקצועיים אודות העורף הסוציאלי והנגשת הרווחה בחסות העירייה.

 

ביום שני השבוע התקיימה בעיר וועידת הרווחה הראשונה, אותה לקחה תחת חסותה העיירה: “העיר תל אביב יפו” ציין ראש העירייה רון חולדאי “היוותה עוד מראשיתה אבן שואבת לבעיות ומצוקות. ולכן מצאנו לנכון להציף את הטיפול ברווחה במדינת ישראל. יש הרי לא מעט כנסים שעוסקים בנושאים אחרים לכן אנחנו חשבנו שבעיות הרווחה, בעיית העובדים הסוציאלים, העובדים הזרים והדרך שבה מדינת ישראל הולכת ומפסיקה להיות מדינת רווחה ועל זה ראוי לקיים ועידת בעיר”.

אתם תגעו גם בנושאים שקשורים לעיר ?

“לא באנו לגעת בנושאים בעיר, זוהי ועידת ארצית”.

יש לכך קשר להכרזה שלך מלפני כמה ימים על כך שתשקול התמודדות לראשות מפלגת העבודה ?

“ממש לא, זה הרי קשקוש”.

בנאומו בפני באי הועידה ציין חולדאי כי “תל אביב-יפו היא העורף הסוציאלי של ישראל כולה ומספקת שירותי רווחה נגישים לכל תושבי המדינה. המשפט של אמא שלי ‘אדם הוא אדם הוא אדם’ עומד כאן למבחן, ואני כראש העיר חייב להתייחס אל כל אדם החי בתחומה של העיר כאל בעל זכויות אנוש בסיסיות – ועלינו לספק לו את צרכיו האלמנטריים ללא קשר למוצאו ולמעמדו האזרחי”.

מהרטה ברוך-רון ,סגנית ראש העירייה וראש תחום רווחה ושירותים חברתיים העיר היא היוזמת והמנוע שמאחורי הועידה “שמתי לב” היא אומרת בפתיחת הועידה בשיחה איתה “שנושא הרווחה אינו על סדר היום הציבורי והוא אף נמצא מתחת לשולחן.הגיע הזמן לעשות שיח רחב בנושא זה. וכשאנחנו מדברים על תחום הרווחה מבחינתי הדיון אינו על קצבאות כי אם ברצון לגרום לאנשים לצאת מהמקום של המסכנות. ולכן נדרשת פה הסתכלות הרבה יותר רחבה. לתת להם ‘חכות ולא דגים’ ולגרום להם לצאת מהמעגל ובמקביל לתכנן תוכניות ארוכות טווח ולשתף משרדים נוספים בעיר. כיוון שעניין הרווחה בהכרח קשור גם לבריאות ולחינוך וזה תחבורה נגישה ותעסוקה”.

במה כנס זה יהיה שונה מכנס החברה של מכללת ספיר ?

“זה שונה בכך שאנו נתמקד יותר באוכלוסיות מוחלשות”

כיוצאת העדה האתיופית הייתה ברוך רון שותפה להפגנות המחאה של הישראלים יוצאי אתיופיה בעיר ואף היוותה גורם ממתן כשניסתה לתווך בין מנהיגי המחאה לגורמי אכיפת החוק. בעקבות התחדשות המחאה השבוע של יוצאי העדה שהביעו תרעומת על אי הגשת כתב אישום כנגד השוטר שהיכה את החייל בן העדה נשמעת מהרטה מאוד מודאגת מימה שהולך להיות ומביעה אי אמון כלפי החלטת היועץ המשפטי לממשלה שבחר שלא להגיש את כתב האישום “זאת החלטה שמאוד מכאיבה לקהילה ולי באופן אישי ולכן הלכתי ובדקתי ושאלתי את מח”ש והתייעצתי עם אנשי מקצוע ואני מוכרחה לומר לך שיש מצב שהיועץ המשפטי טעה. אני לא חושבת שהיו לו כוונות גזעניות ואני חושבת שהמחאה הזאת מוצדקת וחשובה ללא קשר למקרה כזה או אחר כי אנחנו מדברים על עוולות שנעשו במשך 30 שנה”.

בפתיחת נאומה בוועידה סיפרה ברוך רון “זהו מבחינתה חלום שהתגשם. חלום שהחל עוד כשהייתי בת 9 במסע הארוך והמפרך לישראל בשהות במחנה הפליטים בסודן. מסע בו עליתי לארץ עם שתי אחיותיי ללא הוריי ונקלטתי בפנימיית נווה מיכאל שם בתוך כל הבלבול מצאתי את העובדת הסוציאלית אביטל שהפכה עבורנו למעין אימא”. ברוך רון ריגשה את הקהל כאשר סיפרה שעוד כילדה חלמה להיות עובדת סוציאלית “כדי לעבור מהצד שמקבל לצד שנותן”. “כשהגעתי לתפקיד הזה זה בהחלט שינה לי באופן דרמתי את המצב ונתן לי נקודת מבט הרבה יותר רחבה ואת זה אני מנסה להעביר בתפקיד”.

אז מדינת תל אביב יוצאת מהבועה שלה ? “ראשית בעיר יש לא מעט נזקקים לשירותי רווחה והעירייה משקיעה לא מעט כסף ברווחה ומנגד יש לא מעט אוכלוסיות חזקות וראש העיר משכיל לנהל את המתח הזה בין האוכלוסייה החזקה שהפכה את העיר למרכז כלכלי ותרבותי לבין אותם אוכלוסיות מוחלשות”.

לוועידה הגיעו מאות עובדים סוציאלים שזכו לשמוע הרצאות ולהיות שותפים לפאנלים מקצועיים בהם התארח גם חיים כץ, שר הרווחה והשירותים החברתיים שציין שהוא יפעל להוספת תקנים נוספים עבור העוס”ים וכן יעשה כל שניתן על מנת להעלות את שכרם “אתם עושים עבודת קודש ולא מתוגמלים בהתאם” ציין השר

תגובות

להשאיר תגובה