אחרי ‘סטייק סוף העולם’, הקמפיין שהעלה למודעות את מחירה הסביבתי של תזונה מן החי, ויגן פרנדלי מעלה הילוך ויוצאת במהלך ציבורי משמעותי נוסף, במטרה לעודד את הציבור להפחית בתזונה מן החי ולצמצם את הפגיעה בסביבה.

במסגרת המהלך החדש, תעניק ויגן פרנדלי את החסות הראשית לקבוצת הפועל ת”א בכדורסל, שתיקרא מעתה: הפועל ויגן פרנדלי תל אביב. מדובר בצעד חשוב ומשמעותי, ששם את הטבעונות בליבו של המיינסטרים הישראלי והוא נעשה באמצעות חיבור ראשון מסוגו בישראל של שתי עמותות, שיפעלו יחד למען עתיד טוב וירוק יותר ותזונה בריאה יותר.

בויגן פרנדלי מזכירים כי תעשיית המזון מן-החי אחראית לכ-18% מפליטות גזי החממה, יותר מכל כלי התחבורה בעולם יחד. נתון קשה נוסף טמון בעובדה ש80% מכריתת היערות בעולם הינה לצורך מרעה או גידול מזון לבעלי חיים בתעשיית המזון מן החי. לאור נתונים קשים אלה, ומשבר האקלים החמור שהעולם מצוי בתוכו, בחרה ויגן פרנדלי לעשות את הצעד ההיסטורי למתן חסות לקבוצת הכדורסל המובילה ולהטמיע בכך עוד ועוד מסרים ציבוריים להפחתת התזונה מן החי.

שווי העסקה ובעלות החסות הראשית אשר נחתמה בין קבוצת הכדורסל הפועל ת”א ועמותת ויגן פרנדלי היא כמליון שקלים, ובמהלך העונה הקרובה יפעלו יחד שתי העמותות לקידום אורח חיים בריא יותר וצמצום תזונה מן החי, הפוגעת באקלים ובבעלי החיים. יחד, צפויות העמותות לערוך מגוון רחב של פעילויות, ועל מדי השחקנים יתנוסס לוגו ‘ויגן פרנדלי’. לאורך העונה מסרים בנושאי איכות סביבה וטבעונות יתנוססו על מדי הקבוצה, הפרקט, המסכים, במזנון האולם ובאירועים הקבוצה השונים.

עמותת ויגן פרנדלי הוקמה בשנת 2012, והפכה לבינלאומית עם סניפים באנגליה וארה”ב וחרתה על דגלה את קידום אורח החיים הטבעוני בישראל. כתוצאה מהפעילות העניפה, מסומנים היום 10,000 מוצרים טבעוניים בישראל בתו ‘ויגן פרנדלי’ והטבעונות הפכה לחלק מהמיינסטרים הישראלי. כבר היום, מוגדרת ישראל כבירת הטבעונות העולמית, ומתן החסות הראשית לקבוצת הפועל תל אביב בכדורסל מממשת את חזונה של העמותה, להמשיך ולהרחיב את התודעה הציבורית לקידום אורח חיים טבעוני.

הקמפיין הזכור האחרון של ויגן פרנדלי הוא קמפיין ‘סטייק סוף העולם’ שהעלה למודעות את מחירו הסביבתי של הסטייק, כמשל לצריכת מזון מן החי, שפוגעת באקלים ובסביבה ומחמירה את מצבו של כדור הארץ.

מליון השקלים שיוענקו להפועל ת”א נאספו במסגרת תרומותיהם של כ-6000 חברי ‘ויגן אקטיב’, הזרוע האקטיביסטית של ויגן פרנדלי. פרויקטים דומים שקודמו באמצעות ויגן אקטיב, הם הפרסומות הטבעוניות הראשונות ששודרו בטלוויזיה הישראלית ובעולם, שלטי חוצות באיילון, מצעד בעלי החיים הגדול בהיסטוריה, קמפיין ‘עצמאות לכולם’ וקמפיין ‘שבועות ללא חלב’ שנערכו בשנים האחרונות.

עמרי פז, מנכ”ל ומייסד ‘ויגן פרנדלי’: “החיבור בין ויגן פרנדלי והפועל תל אביב הוא טבעי ומתבקש, כאשר גם אנחנו וגם הקבוצה פועלים תמיד כדי לקטוף את ההישג הגדול הבא, לפרוץ גבולות ולהפוך את הבלתי אפשרי – לאפשרי. ויגן פרנדלי גאה על שיתוף הפעולה, שיעלה את המודעות לאורח חיים טבעוני וצמצום תזונה מן החי לכל בית בישראל, כדי שיחד, נוכל ליצור פה עתיד טוב יותר. צריכת מזון מן החי מביאה לפגיעה קשה באקלים, ואנחנו מאמינים שתודעה ציבורית גבוהה לנושא תוכל להביא שינוי”.

רמי כהן, יו”ר הפועל תל אביב: “הסיפור של ויגן פרנדלי דומה לסיפורה של הפועל תל אביב. בשני המקרים, מדובר בעמותות שקמו מאהבה, ופועלות כל העת כדי להגיע להישגים חדשים. הפועל תל אביב שמחה ומברכת על שיתוף הפעולה החשוב הזה, שמבקש להביא עתיד טוב יותר לכולנו”.

 

 

תגובות

להשאיר תגובה