שלום לגבירה בחום

עוד קורבן של נגיף הקורונה היא הזמרת והשחקנית אילנה רובינא (86) שנולדה לחנה רובינא שנחשבת לגברת הראשונה של התיאטרון הישראלי ולאלכסנדר פן שהיה משורר ידוע. המפגש הראשון שלה על הבמה היה בגיל מאוד צעיר – שנתיים/שלוש כאשר הלכה לראות את אמה משחקת. היא מספרת על עצמה כי בהתחלה היא בכלל רצתה להיות קומיקאית. בגיל 20 שהתה כשלוש שנים באיטליה ולמדה שירה קלאסית ובשנה השלישית עסקה בדוגמנות. 

בשנות העשרים והשלושים לחייה הופיעה כזמרת במועדון התיאטרון ובלהקת בצל ירוק ובתוכנית הרביעית של להקת בצל ירוק ביצעה ביחד עם שמעון ישראלי את הביצוע לשיר כשאנחנו נצא ביחד ששונה אחר כך לשמלה הסגולה. היא התחתנה ארבע פעמים כאשר נישואיה הבולטים ביותר היו לאורי זוהר שהם אף שרו ביחד את השיר החופש בבית הבראה השיר צולם לקליפ. באותה עת נחשבה אילנה רובינא לזמרת פופלארית.

רובינא הטיבה לבצע את השיר וידוי בנוסף זמרות אחרות. השיר נכתב על ידי אביה אלכסנדר פן בשנת 1941. והוא בוצע על ידיה בשנות השלושים לחייה. 

בשנת 1968 נעמי שמר כתבה את השיר חורשת האקליפטוס. אילנה רובינא הייתה המבצעת הראשונה של השיר בתקליט "כיצד שוברים חמסין", בהמשך, בשלהי שנת 1970 היא זכתה במקום הראשון בפסטיבל השירים החסידי עם השיר "יברכך"

בשנת 1972 היא שרה את השיר בלדה על נערי שגדל שהגיע למקום האחרון. באותה שנה היא שרה את השיר ספני שלמה המלך. שיר נוסף ידוע שלה מאותה שנה הוא התרגום מצרפתית –  הגבירה בחום של זורז מוסטקי.לאחר מלחמת יום כיפור מיעטה להשתתף בהופעות ובאמצע שנות השבעים עברה להתגורר בלונדון. בשנת 2006 עברה מספר משברים ובניהם ההתאבדות של בעלה הרביעי ובגלל זה היא שבה לארץ. אילנה רובינא שייכת לדור המייסדים בשירה וכיאה לדור המייסדים הטיבה לשיר בסגנון רהוט ויפה כמו כן כאשר היא שיתפה פעולה עם גדולי הכותבים כמו נתן אלתרמן, נעמי שמר, תרצה אתר .

בין שיריה המפורסמים 

וידוי

 

בלדה על נערי שגדל – 

ספני שלמה המלך – 

הגבירה בחום –  

לך איתה – 

תגובות

להשאיר תגובה