הסופ"ש היה לי טוב במיוחד לאוזניים. האזנתי לאלבום ההופעה החדש של "האחיות לוז" ( סולניות: שירה ז' כרמל, יפעת זיו וספיר רוזנבלט) – "האחיות לוז Live" והאמת? על אף שהאלבום חדש על המדף, נתקפתי פרץ נוסטלגיה וערגה לימי שלישיות בנות הסווינג והדו וופ של שנות ה-30, ה-40 וה-50 דוגמת "האחיות אנדריוז", "האחיות בארי", "האחיות מקגווייר" ועם זאת התאהבתי בעכשוויות ובאותנטיות של "האחיות לוז" שגרמו לי תחושה של חו"ל פה בארץ הקודש.

הן נוסדו בכדי לתת ביטוי ומענה ישראלי לסצינת המוסיקה הפורחת של ניו אורלינס של שנות ה-30, שכללה זמרות ואו זמרי בפרונט וביג בנד עליזה מאחורה ולמעשה מצליחות לשחזר באופן מדויק לחלוטין את אותו סאונד נאיבי, קסום שלמעשה היווה ראשיתם של הרית'ם אנד בלוז, הסווינג וכן, גם הרוקנרול באחת מנגזרותיו הרבות.

לאחר שזכו להופיע בפסטיבלי מוסיקה נחשבים בארץ ובחו"ל, האחיות מצאו זמן לעבוד על אלבום ההופעה הכולל גרסאות כיסוי לפזמונים משנות ה-30 בעיבודים עכשוויים של שלושתן, קאבר לשלישית גשר הירקון ( "ג'ורג'יה, אלבמה, מיסיסיפי" של נעמי שמר), לביונסה ( Single Ladies)   ושירים מקוריים שלהן דוגמת Take A Deep Breath ו-Talk It Out.

ההרמוניות המדויקות והמתאומות היטב, הצלילים הפשוטים והמחוספסים ובחירת השירים המוקפדת הופכות את השלישיה לנוף שונה, מיוחד ומעניין בשמי המוסיקה הישראלית המקומית. הן מצליחות להוכיח באלבום כי לא צריך הרבה בשביל ליצור מוסיקה להמונים: קול מלא כנות סנטימנטלית, תזמורת וקונספט חריג במפה המוסיקלית הממוסחרת של ארצנו. משב רוח מרענן ואף מרגש.

בין השירים שמשכו את אוזניי עד כדי Repeat הם: "Ice Cream Man", "Shout Sister Shout", קאבר לביונסה ( Single Ladies), Talk It Out והקאבר המצוין ל"ג'ורג'יה, אלבמה, מיסיסיפי".

מופע השקת האלבום של האחיות לוז ( או כפי שנקראות בלועזית: The Hazelnuts ): 17/6 "זאפה" תל אביב עם אורח מיוחד: שלמה גרוניך.

 

תגובות

להשאיר תגובה