עקשן כמו יחצ"ן

הוא מוסיקאי מחונן שחי, נושם וחולם מוסיקה עוד מתקופת גן הילדים, עבר את המסלול המפרך ( ממנו רבים פורשים באמצע) של לימודים בקונסרבטוריון והופיע בתחרויות בינלאומיות למוסיקה קלאסית, עד שבכיתה ו' גילה את המוסיקה השחורה שהרעידה את אמות הסיפין שלו וגילתה לו את ייעודו בחיים: ליצור מוסיקה שחורה מהנשמה אל הנשמה.

כמו כן, הוא נושא עימו מעין טלנובלה לא קטנה: עד כיתה א' לא דיבר ונתגלה כי נולד עם מום מלידה שכשנתגלה, טופל בניתוח. עכשיו "דילי" ( עדיאל) משחרר לאוויר סינגל שני, פרודי ושנון מתוך אלבום חדש עליו הוא עובד: "עקשן כמו יחצ"ן", שיר שכתב והלחין בעצמו, העוסק בהומור בתרבות האינסטנט של הדור הצעיר: בילויים, סטוצים ואנשי יחסי ציבור שלא נותנים מנוח.

מי אתה "דילי"? בן כמה אתה?  מתי התחלת להתעסק במוסיקה?

"אני לקראת גיל 24 ,התחלתי להתעסק במוסיקה כבר מגיל 4 כאשר למדתי 10 שנים כינור קלאסי,כאשר גדלתי וכשהגעתי לגיל 12 הופעתי במסגרות ארציות ובן לאומיות יחד עם מורה פרטי שלמדתי אצלו ויחד עם הקונסרבטוריון של גבעתיים.

בכיתה ו' גיליתי את המוסיקה השחורה באמצעות פורום שהיה ברשת ומשך אותי לגלוש בו. כילד אני זוכר את עצמי כילד קטן כותב טקסט מעלה ומחכה לתגובות.  עם הזמן התגובות הטובות החלו לבוא ואנשים אמרו לי "דילי הגיע הזמן שתעשה עם עצמך משהו" , בשלב הזה עדיין לא היה לי את האומץ ללכת לאולפן הקלטות ולהקליט, אז אגרתי חומרים ואספתי את הטובים ביותר. על כל שיר שנכתב יש עשרה שנמחקו.

כאשר סיימתי לימודים טסתי לטיול שאחרי צבא ובניגוד לטיול צבא ממוצע שבו הולכים רק למועדונים ולאגור חוויות ,מצאתי את עצמי מתבודד בחופים היפים ביותר בעולם יושב עם דף ועט, מוצא אדם עם גיטרה שאני לא מכיר ולעולם לא שוחחנו, ופשוט מתחילים לנגן ולשיר באמצע שום מקום איי שם בסוף העולם."

קראתי שגדלת כילד מעט שמנמן ועשית שינוי פנימי וחיצוני. כיצד זה השפיע עליך ?

" כשהייתי ילד קטן , אהבתי לאכול הרבה ולא ידעתי מה ההשלכות העתידיות של זה , חייתי את הרגע ואכלתי יותר מדי ג'אנקפוד . אבל ברגע שגדלתי והבנתי שזה מפריע לי לא ביחס לחברה אלא ביחס לעצמי החלטתי לקום ולעשות את השינוי הלא קל הזה – זה לא היה קל ,כילד בכיתה ט' שכל החברים שלו היו יושבים לאכול טוסט השכונתי של שאול אני הייתי נשאר בכיתה או מסתובב עם חברים בחוץ ונלחם בעצמי הצלחתי להוריד 15 ק"ג וזה שינה לי את החיים."

איך התמודדת עם המשברים שעטו על חייך בזה אחר זה?

"בתור אדם שמתקשה להתאהב ומצא את עצמו ברצף של קשרים ארוכי טווח בזה אחר זה , דווקא מצאתי את עצמי מוצא אהבה ראשונה בקשר הקצר ביותר  קשר של חודשיים בלבד שסובב לי את הראש ולא הבנתי כיצד פתאום ביום בהיר הוא נקטע ונגדע בלי כל ביסוס הגיוני דוקא בתקופה טובה ומוצלחת.  קצת לפני מערכת היחסים החלטתי לטוס לחו"ל אבל כאשר מצאתי את האהבה הראשונה העדפתי לתת לזה צ'אנס ולהשאר בארץ , כאשר הקשר נגמר החלטתי לנסוע בכל זאת לחול והיעד מבחינתי היה דרום אמריקה  בעיקר בשל הנופים המרהיבים והשקט שזה שידר לי כשהגעתי לשם התחלתי לכתוב יותר, המוזות באו ביתר קלות וכל כולי התכנסתי בתוך עצמי על מנת למצוא את עצמי ולהתחבר במאה אחוז לרגשות שעברו אל הדף."

ספר לי על השיר החדש, "עקשן כמו יחצ"ן".

"עקשן כמו יחצ״ן" זה שיר שכתבתי והלחנתי וההפקה של upfront ,והשיר עצמו נולד כתוצאה מפרק זמן שבו היה גל של מסיבות וזו הייתה תקופה שבה הייתי בין מערכות יחסים והמון חברים הלכו לעבוד כיח״צנים, מה שגרם לסיטואציה מאוד מצחיקה שאני רואה את העקשנות של היח״צ מצידם שהם גם חברים שלי ולי היה ברור שאני לא אהיה יחצ״ן כמוהם אלא החלטתי לכתוב על זה שיר קלאבי קצבי ומרענן שיכול לשחק כאן הפוך על הפוך בקטע שמכבד יחצ"נים שהיום מאוד מקובל שזמרים מתעסקים עם אנשי יח״צ וגם מי שלא אוהב יותר מידי את היח״צנים שמציפים את ההזמנות שלהם בכל דרך , בפייסבוק בפלאפון ועוד.. יכול להיות מאוד שיתחברו לשיר שסה״כ מאוד קליל וזורם".

אתה ממש חי חיי רוקנרול: הסתכסכות עם החוק והיפ הופ מחאתי. מה עם להתמסד ולחזור להיות "ילד טוב" ?

" אני רחוק מאות שנות אור מלהיות רוקר פרוע , אני בסך הכל הכללי חי חיים מאד נורמטיבים ושפויים , יש לי תואר ראשון בפסיכולוגיה וכעת במקביל לתואר השני אני עובד בעבודה נוספת מלבד המוסיקה , יש פעמים שהחיים מכניסים אותך אל תוך מצב נתון והתפקיד שלך הוא פשוט להתמודד ולהשתתף במשחק השחמט הרוחני שהחיים כפו עלייך , זה לא הופך אותי לילד רע אני לגמרי אדם משפחתי ומשתדל לעשות רק טוב לאנשים."

כמה שירים הקלטת עד כה?

"עד כה הקלטתי 15 שירים בהפקה מוזיקלית של אורי שוחט שאחראי לאין ספור להיטי נכסי צאן ברזל במוסיקת הראפ המקומי,ת ועריכה של דיג׳יי בריינדד המזוהה מאד בתפקיד הדיג׳יי של סאבלימינל."

מתי "גילית" את המוזיקה השחורה לראשונה ? מה אתה שומע בפלייליסט האישי שלך?

"גיליתי את המוזיקה השחורה בגיל יחסית צעיר לפני בר המצווה – השיר בר מצווה שלי היה "אני יכול" של סאבלימינל הצל ורון שובל. גדלתי על סאבלימינל ועל תאקט, לאחר מכן נפתחתי יותר למוזיקה השחורה העולמית והתחלתי לשמוע את אבות היסוד כמו טופאק נוטוריוס, סנופ, אייס קיוב ועוד מגוון רחב של ראפרים שעיצבו את הדמות המוזיקלית שלי במהלך השנים".

היכן ניתן לראותך מופיע בימים אלה?

"אני מקווה שהספקת להבין עד עכשיו שאני אדם שקול ומחושב ולא עושה דברים בפזיזות. כרגע כאשר פונים אליי להופעות איני מקבל את ההופעה משום שאני רוצה להופיע עם חומרים שהקהל מכיר וכעת בשלב הזה שעדיין לא שיחררתי מספיק חומרים, אני חושב שלא יהיה נכון לעמוד על במה ולשיר דברים שהקהל לא יכול לזמזם.

אני כן מקפיד להופיע מדיי פעם בערבי התרמה למען הסיפוק הנפשי שלי , אבל מעדיף באמת ובתמים כרגע לחכות עם האנשים שפונים להופעות עד לרגע המתאים."

מה החלום שלך? אתה חי את החלום?

"החלום שלי הוא להגשים את עצמי ואת הכישרון שלי ורק לעשות מוסיקה טובה שתיגע בכמה שיותר אנשים ושכולם יתחברו לצדדים שאני מנסה להעביר, כל המיקסטייפ שהוקלט באמת השתדלתי שהוא יהיה סוג של ״קיבוץ גלויות״ שיוכל לגעת בכולם החל משירי קלאב דרך שירי רדיו טיפוסיים ועד שירי מחאה נוקבים לדוגמא שיר  שכתבתי לטובת ניצולי שואה, יש משפט אחד שמנחה אותי וככה ארצה לסיים את הכתבה: "החלום זה לחיות את החלום".

 

המלצות מוסיקה:

מוש בן ארי- "פתאום"

מילים ולחן: מוש בן ארי

היישר מחופו באילת, יצר מוש בן ארי סינגל חדש הנע בין רגאיי לרוק עם הכלאות ים תיכוניות, שיר משמח, אופטימי, קצבי וקליט. תענוג.

https://www.youtube.com/watch?v=_7Xpve85E7I


אבי סינוואני – "חלליות"

מילים: עדי כבירי, לחן: נאור סינוואני

אבי סינוואני בסינגל חדש ויפהפה, הנוטה לכיוון הפולק רוק הרך עם נגיעות ים תיכוניות- אחד השירים הטובים של סינוואני בשנים האחרונות!

https://www.youtube.com/watch?v=gcv04rtX3RQ

טלי מן- "התחנה"

מילים ולחן: טלי מן

לא יודע להגדיר את הביט המוסיקלי של הסינגל החדש של טלי מן אבל זה עובד לה – מבצעת ווקאלית מצויינת, מלאת בלוז ונשמה וקול מלטף ועדין.

https://www.youtube.com/watch?v=nR5PUWKl9l8

 

 

תגובות

להשאיר תגובה