יש נערת רוק נצחית וקוראים לה סי היימן. לא תמצאו אותה מנהלת אורח חיים רוקיסטי ופרוע למדי, לא תמצאו אותה מקללת או מתבטאת באופן אנטי ממסדי ואנטי מסגרתי, אבל כן תשמעו אותה מוציאה את הנשק הכי גדול שיש לה: המוסיקה שלה, בעזרתה היא מאמינה כי ניתן לשנות, להשפיע, להוביל.

30 שנה חלפו מאז שהייתה צעירה בת 20 שחלמה להגיע רחוק עם המוסיקה שלה והייתה פורצת דרך בתחום הרוק הנשי ואחת מנושאות דגלן של הרוקריות בישראל, ונראה כי השנים עשו לה רק טוב:

אמנם כשהיימן החלה את הקריירה, היה מיעוט של נשים אמיצות שהעזו לשבור סטריאוטיפים וסטיגמות ולדבר בשם המחאה, האמת והכנות הלא תמיד הכי אופטימית, והיום יש לא מעט רוקריות וגירלז גרופ המתקיימות המצליחות להתפתח וליצור בזכות הדרך שהיימן סללה בזעת אפה אי שם באייטיז, אך בשיר החדש שלה – "קרקס" ( מילים ולחן: אלעד שודלר) היימן מוכיחה כי עדיין היא האמא, האבא והאחות של הרוק הישראלי, כי היא עדיין יודעת לבעוט במוסכמות (בצינורות המקובלים) ולעשות זאת במלוא העוצמה, התשוקה, האמוציות והנשמה בדיוק כפי שעשתה בראשית דרכה.

היימן, שבימים אלה חגגה יום הולדתה ה-55, נראית יותר אנרגטית, מפולפלת וזוהרת מאי פעם, יותר חדה וחריפה ובעיקר משמשת הוכחה חיה לסברה שיין נושן רק משתבח עם השנים.

אי אפשר לקטלג אותה "זמרת עבר" שכן היא כל הזמן עסוקה בליצור את העתיד, ואי אפשר לקטלג אותה "זמרת עכשווית" שכן היא מלווה את המוסיקה הישראלית קרוב לשלושה עשורים, מה שכן אפשר לכנותה בו זו "זמרת נצחית" – זמרת המוכיחה שאין לה גיל, שאין לה מודה או תקופה מסוימת, אלא היא יוצרת את המוסיקה שלה דרך הפסקול שלנו כפי שהיא רואה אותו ומתאימה עצמה לריאליזם הישראלי, מה שמשאיר אותה רלוונטית לאורך כל השנים וזה ניכר היטב בסינגל החדש שלה.

אנשים אנשים אתם הולכים מהר ברחוב
ממהרים לאן אני כבר לא יודעת
אולי רודפים אחרי הכסף אולי אחרי הפתרון
זה שיושב לכם מתחת לאף
אהבה את מתחמקת עושה אצלי צרות
איך אני אשיג אותך אני כבר לא יודעת
אולי ברגע שתבטיח לי אולי נלך לבית מלון
נסגור את הדלת
ניתן להצגה להתחיל

בקרקס הזה אין מלך
אבל יש פה מהכל
מובילי דעה קדושים טורפי אדם
ושנאה קטנה בינינו אם כל המלחמות
אז בואו נעזוב את זה
ניתן להצגה להתחיל


אנשים אנשים תסתכלו עלי ואז על עצמכם
ואז על עצמכם ואז עוד פעם
בקרקס הזה עשינו כבר את כל הטעויות
אז בואו נעזוב את זה
וניתן. ונפתח את כל הכלובים
ונשחרר ת'האריות
ונתיר את רתמות הסוסים
וניתן ניתן להצגה להתחיל
כן כן, כן כן

צילום תמונה: הילה עמנואל 

1 תגובה

להשאיר תגובה