בלב סמטאות יפו העתיקה שוכן תיאטרון הסמטה שהוא בית ליצירה ישראלית מקורית, ייחודית ומרתקת. בסוף השבוע יערכו בתיאטרון הצגות:

"זה בא כמו צייד"

מתוך כריסטוס של דגים מאת יואל הופמן המציע מסע אל תוך ניבכי הזיכרון. הוא מתאר את עולמם הסדוק של מהגרים, עולים חדשים , המגיעים לתל אביב העליזה של שנות החמישים. בהצגה זה בא כמו צייד, הנגזרת מתוך  הטקסט בספר, העלילה כמו נשפכת מתוך זיכרונותיו של נתן, כפי שהוא זוכר את משפחתו והקרובים כשהיה ילד אך דרך פריזמה של אדם בוגר. כל הדמויות שקועות בגעגוע והמספר מתגעגע אל הדמויות עצמן. המתים מתהלכים להם בתוך פרוזדורי הזיכרון, מנסים לאחוז בדבר מה חמקמק כל כך . האור המסנוור של תל אביב והחיות שסובבת את הדמויות יוצרים חיכוך עם אפלת הזכרונות והאבודן הגדול שספגו בשנות המלחמה באירופה. כמו במעשה ריקמה עדין, נטווים החוטים סביב הרגעים והחוויות המתוארות לפעמים בהומור ולפעמים בכאב . עריכה בימוי וכוראוגרפיה נתלי שילמן. ליווי אמנותי: סטפן פרי , עירית פרנק. מוסיקה: אלדר ברוך.עיצוב במה ותלבושות: יעל סקידלסקי עיצוב תאורה: אורי רובינשטיין. שחקנים: רוני ארנון, לוטן וולמן, אילת אופיר, בן עובד ברקוביץ, ולריה ליכטמן, לירן אוריצקי , דביר אילת השחר.

יום חמישי 21.7 בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

"הרווק" 

חביב סמר, משורר אורבני גבוה, נאה, חד, שנון וכריזמטי פורש את משנתו הסדורה והפיוטית איך להיות גבר בעיר הגדולה ולהישאר בחיים.  היופי, הנשים, חיי הלילה והרגש נמזגים למסכת משעשעת ונוגה האופפת כמדומה לא רק גברים, אלא גם נשים רבות, החיים על רקע נופיה של תל אביב עילית ותחתית. המחזה המצחיק, החידתי והנוגע ללב נכתב ע"י אריאל הכהן ("תמות אהובי") ומבוסס על סיפור חייו האמיתי ועל שיריו  של שחקן התאטרון  אביב זמר המגלם את דמותו של חביב או שההפך?

יום שישי 22.7 בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

"מקרה סוציאלי"

קומדיה בלשית – אור ומיכל מגיעות ללשכת הרווחה במועצה האזורית אפרסמון ליום עבודתן הראשון ונאמר להן שהן עדיין לא התקבלו. בכדי לזכות במשרה הן צריכות להתחרות ביניהן. במהלך התחרות הן מנסות לפצח מה קורה באמת בלשכה ומגלות סוד גדול. מחזה העוסק בשש נשים שונות, עובדות סוציאליות שמנסות כל אחת לשרוד בדרך שלה. מחזה אשר מביא לשולחן נושאים כמו: משכורת של נשים בשוק העבודה, התקדמות נשים לעמדות מפתח, מי טו, חברות בין נשים, העצמה ושחיתות מערכתית בישראל. מאת גלי יחיעם. בליווי ויעוץ דרמטורגי של יהושוע סובול. בימוי: יהושוע סובול וגלי יחיעם. שחקניות: גלי יחיעם, דניאל הארוש, נועה אנגל, עמית פרטוק, שי כהן נעמן, הגר פז.

יום שישי 22.7 בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. 

"אל תתערבו לי – הפותקאסט" 

נשות אנסמבל קוקייה חושפות את האבסורד בסדר החברתי והמגדרי הקיים במופע 'אל תתערבו לי' – מחזמר ביקורתי הבנוי על רצף מערכונים ושירים קומיים המוגשים בטון מריר-מצחיק, המאירים את המציאות וההוויה הנשית היומיומית בכל מורכבותה ועוצמתה. ניהול האנסמבל, כתיבה, בימוי ותנועה: שרון שלומי. יוצרות משתתפות: אלה גרינבאום, מעין יוחנן ושרון שלומי.'אל תתערבו', 'לא ליידי' – שותפות לכתיבה: ענת ניסני ושרונה בוטנרו.

יום שבת 23.7 בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

"פלייבק"

תיאטרון סיפורי חיים ואימפרוביזציה.חוויות הקהל והסיפורים האישיים של הצופים הופכים לרצף של סצנות תיאטרליות, דימויים ורגשות, בידי קבוצת שחקנים מיומנת ומנחה. הזדמנות נדירה וייחודית לראות את סיפורי חיינו מזווית קצת אחרת אשר תפתיע, תרגש, תצחיק, תיגע בכם ותהיה בלתי נשכחת.

יום שבת 23.7 בשעה 21:00 הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה

לינק להזמנת כרטיסים  

תגובות

להשאיר תגובה