העיר רמלה שמקדמת בשנים האחרונות את היותה עיר רב תרבותית ורב גונית ושמה דגש רב על הייחודיות שלה בתחום התרבות וביוזמת ראש העיר, מיכאל וידל החליטה להקים תיאטרון רפרטוארי בעיר בניהולו האמנותי של יוסי ג'וז כהן, במאי שגדל והתחנך בעיר. נציין כי תיאטרון רמלה הוא התיאטרון היחיד בישראל המתוקצב כולו על ידי העירייה ונתמך על ידי מפעל הפיס.

בשבוע שעבר הייתה יריית הפתיחה עם אירוע השקת התיאטרון שבמסגרתו עלתה הצגת בכורה עולמית למחזה חיזו בטטה עפ"י הסיפור שכתב  של סמי ברדוגו.ההפקה, כאמור, היא עיבוד בימתי לספרו של ברדוגו בבימויו של יוסי ג'וז כהן.

ההצגה מספרת את סיפורה של חיזו בטטה – אם חד הורית המגדלת את שני ילדיה בדירה קטנה בפריפריה. למרות משכורתה הזעומה כעובדת ניקיון במרפאת קופת חולים, מצליחה חיזו בטטה לייצר עבור שני בניה, אדוארד ושמעון, בית חם ומלא אהבה בעודם מביטים אל העולם מחוץ לשכונתם ומייחלים לחיים טובים יותר.

ביום בו מפוטרת חיזו בטטה מעבודתה, היא מאבדת אחיזה ומרקם החיים העדין שבנתה במשך שנים מתפורר. מצבה מדרדר מהר מאוד למשבר נפשי והאחים שחולמים לצאת מהפריפריה מוצאים עצמם קרועים בין הבית שזקוק להם, לבין ההגשמה העצמית שלהם. תלויים אחד בשני ונאחזים בתקוות ובחלומות שלהם, שני האחים לא מוותרים ומוצאים נתיב להגשים את הבלתי אפשרי.

זהו סיפורן של המשפחות שעלו לארץ ונדחקו לשוליים ועל הדור הצעיר שגדל בארץ ורוצה להפסיק לרוץ במעגלים.

מספר יוסי ג'וז כהן הבמאי והמנהל האמנותי של תיאטרון רמלה שגדל והתחנך בעיר: "הצעד הראשון שלי כמנהל אמנותי של תיאטרון רמלה הוא הבחירה בהצגה "חיזו בטטה", הצגה ששמה את הפריפריה במרכז ומדגישה שדווקא כאן, במקומות המאתגרים, צומחים הדברים הטובים ביותר. כמי שנולד ברמלה וגדל בה, העיר משמשת לי השראה כמעט לכל יצירה שאני עובד עליה. לשמחתי ולמזלי רמלה מאפשרת לי ליצור בתוכה, לחפש את השפה הייחודית של העיר ולהביא את כל המורכבויות, הצבע, האהבה, הקונפליקטים ושפע התרבויות אל הבמה בצורה הכי מדויקת שיש".

מיכל עזריה, נציגת הנהלת עמותת תיאטרון רמלה "אני נרגשת ושמחה להשיק את תיאטרון רמלה עם ההצגה חיזו בטטה. בחרנו להצעיד את התיאטרון קדימה כתיאטרון רפרטוארי שיעמוד בשורה אחת עם שאר התיאטראות בישראל, בהתאם לחזון של עידוד יוצרים צעירים וותיקים מהעיר בשילוב שחקנים מוכרים. כמי שעסקה שנים רבות בחינוך אך טבעי לחבר בין הנושאים חינוך ותרבות ולגרום באמצעות התיאטרון להמשך צמיחתה של העיר רמלה".

מחזה: רואי גורמזאנו/  בימוי וניהול אמנותי: יוסי ג'וז כהן/ מוסיקה: נדב רובינשטיין/ תפאורה: רות מילר/ תלבושות: נעה בנדהן/ תאורה: עדי שימרוני/ ע. במאי: לי-אור שפירא/ שחקנים: שרונה אלימלך, טל שדה, מתן און ימי, מאיר תמם, אמונה צבי לשם, דנה עדיקא.

תגובות

להשאיר תגובה