מפגש נדיר: בכירים מחברות הגז הטבעי בעולם ובישראל הגיעו לפקולטה להנדסה בבר אילן

הגז הטבעי בישראל עדיין מצליח למשוך את תשומת הלב הציבורית בישראל מדי חודש. מאז שהפכה למעצמה בתחום, הפכה ישראל למחוזרת גם ברחבי העולם. עובדה: בכירים מחברות הגז בעולם ובישראל הגיעו השבוע (שלישי) לכנס הגז הטבעי בישראל שנערך בפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר אילן.

פרופ' איתן ששניסקי גונן על ההמלצות שיצאו מהוועדה שנקראה על שמו, כשח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, תקף בחריפות: "מדינת ישראל חייבת לעשות חשבון נפש לגבי עניין הגז הטבעי, כי היא מדשדשת. זה בידיים שלכם!" – קרא למהנדסים ולאנשי האקדמיה שמילאו את האולם.

ואנס גרין, דירקטור בחברת הגז העולמית נובל אנרג'י, דיבר על האתגרים הצפויים בפיתוח מאגר הגז לווייתן. גרין סיפר על המגה פרויקטים כמו תמר ולווייתן, על פיתוח מאגרי הגז במים עמוקים ועל האתגרים העומדים בדרך לגז ראשון מהשדות. הוא נתמך על ידי פרופ' אהוד קינן, נשיא האגודה הישראלית לכימייה, שטעם כי הגז הטבעי הוא טוב יותר מדלק זול: "במאה ה-21 יהיה השימוש החשוב של הגז הטבעי לא כדלק, אלא כחומר גלם פחמימני לתעשייה נקייה מאוד ורווחית מאוד. העולם כולו מתקדם לכלכת מתנול, בו ניתן להשתמש כדלק למכוניות, כחומר גלם מצוין לדלקים סינטטיים ולרוב החומרים האורגניים בתעשייה הכימית. ייצוא הגז עומד בסתירה לאינטרסים החיוניים של מדינת ישראל. מדינות נחשלות נאלצות לייצא בזול את אוצרות הטבע שלהן, מכיוון שאינן מסוגלות לפתח תעשיית המשך רווחית. התמורה ממכירת מוצרי המשך במקום ממכירת הגז עצמו אינה רק הרבה יותר כסף, היא מביאה לביטחון ולעצמאות כלכלת, לתעשייה פורחת ולאלפי מקומות עבודה רווחיים".

בתמונות:

  1. מוצאים את הגז. מימין: נשיא בר אילן פרופ' דניאל הרשקוביץ, ח"כ איתן כבל, אהוד נוף יו"ר לשכת המהנדסים והאדריכלים ופרופ' אפרים זהבי דיקן הפקולטה להנדסה. צילום: יוני רייף

2 הערות

להשאיר תגובה