לא רואה ממטר

קשה לשמר קריירה, ועל אחת כמה וכמה להיות כוכב רשת בהגדרה, אליעד מלכי, ההוא עם הספידו הזעירים יעשה הכל כדי להישאר בתודעה, גם אם זה כולל עירום, סצינות שלא משאירות הרבה מקום לדמיון עם גברים נשים וכל מה שבינהם ועוד. אז מה אם אתם מבקרים אותו, הוא מצידו שם מולכם אצבע משולשת וממשיך

 לפני כחודש וחצי ראיתם אותו על המסך הקטן, אליעד מלכי, הגיע לאודישנים של "הכוכב הבא" כדי לנסות ולהיות זה שייצג את ישראל בתחרות האירווזיון, הוא חשב שהוא מאוד מתאים, הקהל בבית והשופטים חשבו אחרת. ממש אחרת, זה לא מה שמנע ממנו כמובן להגיד את דעתו עליהם ועל הדרך להוציא קליפ פרובקטיבי חדש שקיבל תגובות נהדרות והביא מלכי אחר. בוגר יותר.

אבל הרעב של מלכי לא הפסיק, אחרי ההצלחה והחבירה לכל כל תקשורת הוא החליט להוציא קליפ חדש שנקרא "היי סאמר" שבעיקר מדשדש.

אני מנסה להבין, למה מיהרת להוציא שיר נוסף? הרצף הכרונולוגי שלך היה שונה, שירים היו יוצאים בתדירות נמוכה יותר וזה מה שאולי גרם להצלחה, מה שאי אפשר לומר על השיר הנוכחי.

"השיר הקודם "בסוף אזרח" ידע הצלחה אדירה ביוטיוב, בסיקורים ובביקורות. הרגשתי שהגיע הזמן לשחרר סינגל נוסף כי ראיתי בזה נקודה טובה להתחלה חדשה. הסינגל הקודם "בסוף אזרח" שונה מכל מה שעשיתי, הוא עורר תהיות כלפי מטעם המעריצים הקבועים, הייתי צריך לשחרר סינגל בסיגנון שהם אוהבים כי הרגשתי שהם "רוצים להרוג אותי" ששיר כזה שוחרר מיד אחרי "שה" שהיה סינגל המחאה שלי כלפי המכללה. זה התבטא בעיקר בתגובות בפייסבוק. למרות שאני בטוח שמעריצים אמיתיים ילכו עם האמן שלהם גם כאשר הוא יעבור שינוי."

השיר הקודם שלך מיתג אותך במקום אחר, השירה הייתה מהקצעת יותר, העובדה שבחרת להיות פרובקטיבי בעיקר יותר מקצועי. למה לחזור אחורה?

"הרגשתי שבסינגל הקודם,הראתי את הצד האחר שבי, צד שאני מאוד רציתי להוציא החוצה , אבל לא הייתי בטוח שזה הזמן המתאים. אחרי ה'כוכב הבא לארווזיון' הרגשתי שהגיע הזמן להוכיח מה אני באמת שווה ושיחררתי את הבלדה. אני לא רואה בזה חזרה אחורה, אומן יכול להיות כל מה שהוא רוצה, היה חשוב לי שאנשים יראו שיש בי עוד צדדים. ובהמשך השנה אציג עוד רבדים חדשים."

יש לא מעט האשמות נגדך על קניית צפיות, עד כמה זה נכון או לא ולמה דווקא לך?

"אלו האשמות שהיו מאז ומעולם. מהסינגל הראשון שלי חשבו שאני קונה צפיות. אני לא קונה צפיות. אני משקיע שעות בקידום של קליפ , שולח לעשרות אלפים אנשים, מדביק את הקליפים לקירות בפייסבוק של חברים ויוצר וראליות על ידי אתרים וראליים שונים ועמודי פייסבוק. זו עבודה לא פשוטה. אני חי בסיטואציה לא פשוטה שלפעמים אני חושב האם לאכול יותר במהלך היום (אני בחור גדול) או לחסוך את הכסף לסינגל חדש- שכל אחד יעשה את החשבון שלו עם הלב שלו."

הריב שלך עם חצרוני ממתג את שניכם כקטנים למה אתה ממשיך להזין אותו? מה זה נותן לשניכם פרט לקרבות מביכים על המסך ובפייסבוק
"הריב הסתיים בתוכנית "הצינור" בערוץ 10. אין בנינו כל מחלוקות, יש אי הסכמות ואני מעדיף לא להמשיך להתעסק בזה מתוך הבנה שזה מוצא. היה חשוב לי להבהיר שאני לא נותן יד למה שאומרים עלי ולפעמים חשוב לי גם לפתוח את הפה כלפי כל אלו שכן משמיצים אותי."

pic (1)

באופן כללי נראה שאתה כל הזמן מחפש אחר הפרובקציה הבאה בתקווה שזו תעורר את העניין בך, לא כדאי ללכת בדרך הרגילה והידועה?

"הלכתי בעבר בדרך הרגילה, זה לא עובד. יש הרבה מאוד אומנים בשוק הישראלי ואני צריך לתכנן מערך מספיק מיוחד כדי להיות בולט. אתם קוראים לזה פרובוקציה- אני דווקא קורא לזה אומנות. אמנות לא חייבת להיות דבר שהוא ראליסטי, היא יכולה להיות חסרת מודעות ויכולה לעורר אנטגוניזם- זה מי שאני וזו האומנות שלי."

אתה עסוק בלשרוף קשרים, זה כמובן עם כוכב נולד ופליטות הפה שלך בנוגע לאמנים ששופטים שם. למה אתה ממשיך בזה? לדעתך מה שעשית היה נבון?

"אני לא רואה בזה שרפת קשרים. מאוד נפגעתי מהדרך שבה שפטו אותי, לא נתנו לי הזדמנות להוכיח מי אני באמת. אני מאוד אוהב את המלהקים, את הצוות שעבר קשות לנאמבר שהצגתי. הביקורת הייתה ספציפית לעבר השופטים והיחד שלהם אלי. זה יצא כמובן מכלל שליטה כי אני זורק גפרור לכתב והוא מנפח את זה לידי מדורה, אבל אני לא מתנצל כרגע על משהו שאמרתי שמכוון לשופטים. אני כן רוצה להתנצל כלפי אלו שכן נפגעו שלא קשורים לשופטים. זה היה לפני חודש וקצת, זה ממש מאחורי, אני אחרי שני סינגלים חדשים והתקדמתי הרבה מאוד מאז. באותה תקופה ראיתי בזה כמשהו שהוא נכון ונבון מאוד, כל אחד קיבל בסופו של דבר את מה שהוא רצה, יכול להיות שדברים היו צריכים ללכת אחרת, אבל אתה יודע מה שנעשה נעשה כבר, ואני עם הפנים קדימה לפרוייקטים חדשים השנה."

אתה כל הזמן מדבר על חוסר פרגון, אולי זה קשור לאנטגוניזם שאתה משדר החוצה?

"בשנה האחרונה חלה ירידה בכמות הפירגון, ואני לגמרי שלם עם זה. הייתי בדיכאון תקופה מסוימת , במיוחד לאחר יציאת האלבום כי הרגשתי שאני לא יכול להמשיך נפשית להתמודד עם מה שהולך סביבי. אני חושב שאנטגוניזם נבוע מתוך בחירה של אותו צופה , לאן לקחת בעצם את האומנות שלי. מי שאוהב ימשיך לאהוב, מי ששונא ימשיך לשנוא. אני נמצא נפשית במקום אחר היום, אני שלם עם ההחלטות שאני עושה ואני מרגיש שיגיעו ימים שאהיה גדול ממה שאני עכשיו, הכל עניין של עיתוי."

עם מי בכל זאת היית רוצה לעבוד?

"הייתי רוצה לעבוד עם אסף אמדורסקי.כן, זה שטען שאני לא ברמת התחרות. אני חושב שהוא לא הבין אותי בכלל. הצצתי בחומרים ישנים שלו וזה יכול להיות שילוב מעניין. אני גם מת על מיכל, אבל לא מערבב את שניהם בשורה אחת של ראיון."

יש אמנים שפנית אליהם ונתקלת בסרוב מצידם לעבוד איתך?

"עד עתה פניתי למספר אומנים שאני רוצה לעשות שתופי פעולה, אומנים שהם בעיקר מתחום הרשת, רפארים ואפילו חברה שהשתתפה בכוכב הבא והכרנו על המדרגות בצילומים. אני רוצה לעשות שיתופי פעולה כי אני מרגיש שזה נכון להתקדמות שלי. זה יגיע לקראת הקיץ, ואני כבר עובד על דברים חדשים, ממש מחכה שתראו מה אני הולך לעשות."

 

26 הערות

להשאיר תגובה