ואוו. וואוו. ואוו. זה מה שיש לי לומר על הופעתו אמש (חמישי) של היוצר והזמר מאור אדרי בהאנגר 11 בת"א בבמה העגולה.

אל המופע הגעתי די עייף מיום עבודה מפרך ועל אף שאני מכיר ויצא לי לא פעם לסקר הופעותיו של אדרי למסגרות כאלה ואחרות, ציפיתי למופע הרגיל, הסטנדרטי של שיריו המוכרים, קצת סיפורים מאחורי השירים, הרבה צרחות של נערות מזילות ריר ונוטפות הרמונים וזהו, הביתה אל המיטה ולישון.

טעיתי ובגדול. מה גדול? בענק!

בדרכי אל המופע ברגל אל ההאנגר, נתקלתי בחבורת נערים בגיל הטיפש עשרה (14,15 – גיל שכולנו היינו בו) , קצת שתויים מאלכוהול ופולטים שטויות מלבד דבר אחד: "אנחנו חולים על מאור אדרי, אנחנו מעריצים את מאור אדרי" והאמת? חימם את הלב לשמוע כזו הערצה אמיתית מהלב.

כשהתקרבתי אל הקופות, חשכו עיניי: מאות אם לא אלפי בחורים ובחורות, רובם צעירים בגיל העשרה ושנות ה-20 לחייהם, הציפו את הרחבה על גדותיה עד כי השגת הכרטיס נראיתה לי כמשימה בלתי אפשרית. בתושיה ותעוזה החלטתי להיכנס אל "שדה הקרב" ( דהיינו התור הומה האדם) ללא אפוד מגן וללא נשק מיוחד (במונחינו- כרטיס כתב ) והצלחתי בעזרת הקופאי, שלמזלי הכיר אותי (או סיפרו לו עליי) לקבל את הכרטיס הנסחף.

נכנסתי לאולם, השעה הייתה כ:21:40, ובין תמרות עשן התפאורה לעשן הסיגריות (וריחן המצחין) פילסתי דרכי בעזרת צוות "זיו תקשורת" ( משה זיו ופמלייתו – בחורים כארז) אל שולחני, מטר מהבמה שעוד בטרם הנגנים עלו אליה, החלה מסתובבת כקרוסלה, רעיון מעולה ומצוין להופעות שכאלה.

בעודי ממתין ככולם לתחילת ההופעה, ועם עליית הנגנים, סרקתי דרך משקפיי את הסביבה בכדי "לצוד" סלבס כדי לציין בביקורת על מנת שיאמינו ש"הייתי עירני" ואכן – שורה של סלבס ובעיקר חברים הגיעו לכבד את אדרי ביום המיוחד: אייל גולן, דודו אהרון, איתי לוי, שרית אביטן, גל אוחובסקי וצחי אשכנזי (שישב לידי, ולא, בניגוד לכל הנוכחים בסביבתנו, לא נכנעתי לבקשו לסלפי) , כולם נראו באופק.

המופע התחיל בסביבות 22:00 כשאדרי עולה לבמה, זוכה לתשואות ( או יותר נכון צווחות מחרישות אזניים המבקשות- "מאור תעשה לי ילד" עד כי היה בא לי לסמס למאור לעשות להן כדי שתשתוקנה מעט) הוא פותח עם השיר הרומנטי "האישה שלי", כשהקהל מדקלם, צורח ושר עימו את כל המילים בעל פה.

לאורך ההופעה, אדרי יבצע את מיטב להיטיו משלושת אלבומיו והרביעי שבדרך: החל מ"לב קבור" ( במהלך ביצועו התקרב לאייל גולן המחייך חיוך אבהי לאחד מממשיכי דרכו בז'אנר הים תיכוני) , דרך My Name Is המגה להיט של הקיץ האחרון, "סלפי", "אתך יהיו לי ילדים", "קולולו", "כמו שאת", "לא כואב לה", "הגבר שכבש", "בא ממך" (שיצא בשבוע שעבר) ועוד ועוד רשימה ארוכה של להיטים שהקהל, בניגוד אליי (מודה קבל עם ועדה- איני מכיר הכל) , מדקלם בעל פה מילה במילה.

מעבר למסכת הלהיטים, לאווירה הים תיכונית החמימה, לכריזמה התיאטרלית של אדרי על הבמה וליכולותיו הווקאליות המרשימות שאינן משאירות אף אוזן או עין אדישות, המופע היה הכי לא שגרתי והכי מפתיע שיכול להיות:

ראשית כל, אדרי ביצע דואטים מפתיעים ללהיטים של קולגות שלו: עם דודו אהרון ביצע את "הגורל הזה" שנחרך בימים אלה בתחנות הרדיו ועם איתי לוי את "כמעט שיר אהבה", להיט הפריצה של לוי מאשתקד. כל אלה בוצעו בטוב טעם, בהרמוניות מעולות ובנשמה אוהבת של שני המבצעים איש לרעהו – מה שחימם את הלב והראה כי מעבר לתחרותיות ולחרושת השמועות המענפפת בתעשייה הזו, ישנה אחווה, אהבה והערכה זה לזה.

שיא הערב או לפחות הרגע הבאמת הבאמת מרגש היה שאדרי העלה לבמה את גיבור ישראל (כן!) , נאור בן עזרא בן ה-13 שנדקר ע"י מחבל בן גילו וזכה לפני כשבועיים לביקור מאליל נעוריו (כהגדרתו!) – מאור אדרי בבית החולים. אדרי העלה את בן עזרא לבמה, חיזק אותו במילים, הרעיף עליו שבחים וביצע יחד עימו את "כולנה" הרומנטי.

מיד לאחר מכן, העלה בחור צעיר שלהגדרתו יודע לשיר ובעוד השניים מבצעים את "כולנה" (כהמשך לרגע המרגש הקודם) , הבחור הצעיר כורע ברך ומציע לבחירת לבו נישואין. למזלו – היא הסכימה.
אדרי לא נתן רגע אחד משעמם במופע, לא נתן לקהל לנוח, וכשהגיעה שעת חצות, פרצו לבמה חסידי ברסלב חמושים בדגלי ישראל וביצעו עם אדרי את "אנחנו מאמינים בני מאמינים" במעין קרחנה חסידית על הבמה, ואדרי, שנכנס לאטרף , שלף צינור עם ספריי קרח והשפריץ על הקהל הנלהב.

החגיגה המשיכה מעבר למצופה עד קרוב לשעה 1:00, ויש לומר שזו הופעה שקשה לשכוח בקלות. מעבר להופעה זו הייתה חוויה: חוויה לראות את אדרי מצליח להלהיב את הקהל, להפתיע ולהיות הכי בלתי צפוי שאפשר, בקשר טוב עם הקהל, בא לעשות שמח ועושה שמח כמו שצריך, לא לפי הספר, לא מתוכנן ולא לפי סדר מסויים- ספונטני, כמו שחפלה ים תיכונית אמיתית הייתה כל השנים וצריכה להיות באמת.

אז אם אתם יושבים על הספה בסלון, מחפשים מה לעשות או סתם בא לכם לשמוח, לחגוג ובעיקר לחוות שמחה אמיתית מה היא – לכו להופעה של מאור אדרי – ההנאה עליו, התענוג עליכם.

תגובות

להשאיר תגובה