הנפילה של פאר טסי?!

האם פאר טסי שתה יותר מדי כשהקליט את השיר החדש שלו יחד עם אלון דה לוקו – "שתיתי"? לא אתפלא אם כן, כי בזמן האחרון טסי משחרר בתפזורת שירי אלכוהול ובילויים שנחרשו יתר על המידה מכל זווית אפשרית, מתקשה להמציא עצמו מחדש ומציג בנאליות משוועת בטעם פתטי של אלכוהול. ככה לא נשארים על דרך השלום.

לקראת החורף, נתן גושן, כהרגלו למכביר, משחררת בלדה יפהפיה ומלודית עם מגע הזהב שלו – "חיכיתי", שיר ביקורת חברתית ריאליסטי המשמיע קולו של הישראלי המודרני הטיפוסי וציפיותיו הרבות לקבל את הזכות הבסיסית ביותר: לדעת, לחיות, לשרוד.

גושן, כתמיד, מצליח להביא את סף ההברקה היצירתית שלו לגבהים נוספים ומשחרר את אחד השירים האיכותיים, הנוגעים והסוציאליסטיים הגדולים שלו. לא, לא עוד בינו לבינה, אלא בינינו לבין עצמנו. שאפו!

אביב הלפרין הוא זמר צעיר ומסקרן, כזה שקשה לשייכו לסגנון מוסיקלי מסויים (ולא באמת צריך לשייכו), בחור מוכשר המצליח לסחוף בביצוע שיריו ולהגיש משהו חדש ומיוחד, וזה עניין קצר של זמן עד שיפרוץ לתודעה הקולקטיבית באופן לו הוא מייחל.

השבוע הוציא הלפרין שיר חדש – "תתקרבי" שאת מילותיו כתב אידן אור-גיא והלחין אלון פרץ. השיר, הכולל ערב רב של סגנונות מוסיקליים (פולק, לטינו, RNB, פופ, רוק ונגיעות ים תיכוניות) , רק מגביר עוד יותר את רמות הסקרנות לאלבום הבכורה של הלפרין. בהצלחה!

https://www.youtube.com/watch?v=bLetyuRq-Uk

חדוה עמרני ממשיכה להמטיר עלינו שירים חדשים והפעם הגיע תורו של "כוכב של לילה" שכתב והלחין חובי סטאר. אני זוכר, שלפני כשמונה חודשים ישבתי עם חדוה בחדרה בבית המלון בו שהתה במהלך ביקורה בארץ, והיא השמיעה לי בקולו של סטאר את הסקיצה לשיר הזה, שנשמע כמו נלקח מפסקול סרט סבנטיזי טיפוסי וכבר אז משך את אוזניי, אולם הפעם האזנתי לשיר, לראשונה, בקולה של עמרני שהשנים רק עושות לה טוב, שהיא מצליחה להישאר רלוונטית ומיינסטרימית ולחזור למפה ובגדול. כל הכבוד!

https://www.youtube.com/watch?v=QONP4Wuhogs

"ענן" הוא הסינגל הראשון מאלבומה החדש של קרולינה, אחת היוצרות והמבצעות המצליחות לצמרר אותי בכל פעם מחדש, הן בשל הגשתה את שיריה והן בשל הקול הייחודי שאין לו זמנים או עונות, אלא יש בו מעין נצחיות של תקופה אחרת ומתוקה יותר. ענן, גרוב עם ניחוח נוסטלגי של פסטיבלי זמר, נכתב והולחן על ידי קרולינה ועוד בטרם יצא לתחנות הרדיו – נשמע להיט ענק בפנתיאונה של קרולינה ובכלל. בראבו!

https://www.youtube.com/watch?v=Kgovy3z_pUg

"התמונה הגדולה" הוא הסינגל הראשון מאלבומו החמישי של הפולק-רוקנרולר אריק ברמן שאחרי זמן מה שלא שמענו חומרים חדשים שלו, חזור ובגדול אל חיינו עם שיר-סיפור מחוספס ומסוקס א-לה בוב דילני אופייני לברמן. את השיר כתב והלחין ברמן והפיק מוסיקלית תמר אייזנמן. מחכה לאלבום.

https://www.youtube.com/watch?v=uabKGfK9OWo

4 הערות

להשאיר תגובה