המוזיקה הפופית ווקולה המלטף של הזמרת הצעירה ליאל פעמון, לא בהכרח מסגירים את הקשיים והטראומות שחוותה בחייה. היא גדלה ללא אב, אמה נפטרה לפני מספר שנים, אבל נאמנה להבטיחה שנתנה לאימה, ליאל ממשיכה ליצור מוזיקה. עכשיו היא מיזגה כוחות עם הזמר ריקו (דני אמינוב) והם הוציאו סינגל חדש ' מכונית פאר', שכבר כובש את תחנות הרדיו והיוטיוב

כשלוקחים שני כשרונות עולים בתחום ההיפ הופ, שמשתלבים מצוין יחדיו, רוב הסיכוי שיש לנו בדרך להיט. ליאל פעמון וריקו (דני אמינוב) משתפים פעולה בסינגל החדש "מכונית פאר", שנכתב על ידי ריקו והופק על ידי חן מליניאק, הם מביאים את הפופ, הRNB, ההיפ הופ, הסלסול הים תיכוני והסול לנקודת רתיחה.

ליאל פעילה כבר כמה שנים בתחום המוזיקה. בספטמבר האחרון פעמון הוציאה את "לילות לבד" הינו סינגל הבכורה מתוך אלבום ראשון שצפוי לצאת בקרוב. השיר מתאפיין בקצב R&B עם נגיעות קלות של פופ מעולמות שונים.

חיים לא קלים עברו על ליאל , רק בת 24. אביה  עזב את הבית כשהייתה בת 4  והקשר עמו נותק . "במרוצת השנים זה היה מאוד קשה לגדול בבית ללא אב", היא אומרת, "כמובן שאמא מעולם לא החסירה ממני ומאחי כלום והעניקה לנו למרות הקשיים בהיותה אם חד הורית אהבה ענקית וערכים שישארו איתי לכל החיים".

את אימה היא איבדה לפני חמש שנים, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, וליאל רק החלה את שירותה הצבאי. בעודה על ערש דווי, השביעה האם את ליאל שתגשים את עצמה ותמשיך ליצור מוסיקה. אבל עם טראומת הפטירה,  ליאל לא ידעה אם תוכל להמשיך לשיר יותר ונאלצה לעבור להתגורר עם אחיה בדירה לבד כשהמשפחה היחידה שנותרה לה זה סבא וסבתא שתמכו בה.

– נשארת בגיל צעיר כשאת בעצם בלי הורים, איך מתמודדים?

"הקשר ביני לבין אמי ז"ל היה קשר מיוחד ואמיתי , היינו חברות הכי טובות, הייתי קשורה אלייה ברמות הכי גבוהות, קיבלתי את האמא הכי מדהימה שיכלתי לבקש. האובדן היה קשה , נותרנו אחי ואני לבדנו , אין לנו משפחה גדולה כי לאמא לא היו אחים , וסבא וסבתא שלי ניצולי השואה, הם היחידים שנשארו לצידנו. נלחמנו בכל הכוח כדי לעמוד על הרגליים כשהמוזיקה עזרה לי להיוולד מחדש , קיבלתי השראה ממקום עמוק יותר , וראיתי את החיים בצורה שונה ובוגרת . המשכתי לעבוד קשה גם אחרי מותה כדי להגשים את החלום של שתינו. בסופו של דבר המוסיקה ניצחה ומה שמחזיק אותי זו הנחישות להגשים חלום ואת משאלתה האחרונה של אמא: שאהיה זמרת ואקליט שירים,.

לפני כשנתיים היא חתמה  בחברת תקליטים בשם מליניאק הפקות ובימים אלו היא עובדת במרץ על אלבום הבכורה שלה.  באותה החברה את "ריקו" (דני אמינוב), גם הוא בן 24  וכבר נחשב לאחת ההבטחות הגדולות של ההיפ הופ הישראלי. לראיה, הלהיטים שלו 'הכל טוב' ו"מה בא לה" שקצרו מיליוני צפיות ביוטיוב.

– איך נוצר הפתח לעבודה משותפת ?

"הכרתי את ריקו במהלך עבודה באולפן , אנחנו חתומים באותה חברה, לימים התחברנו מאוד מוזיקלית וחברית. ריקו כתב והלחין את הסינגל השני שלי , ובמהלך עבודה משותפת נוצר להיט קיצבי וגרובי ששנינו מאוד אהבנו את התוצאה הסופית. החיבור בנינו נוצר מההתחלה, אנחנו אוהבים את אותם סגנונות מוזיקה ומאוד מאמינים אחד בשניה, אני עושה מוזיקה שהיוא יותר פופית ,סול ונשמה ריקו לעומת זאת עושה רגטון והיפ הופ".

בשיר החדש מצליחים השניים להביא את תו התקן העכשווי השולט בסצינת המוסיקה העולמית אל ישראל ולעשות זאת בצורה סקסית, שובבה ומפולפלת היטב. הקליפ המוצלח בהחלט מזכיר שירים שדומים לו מהעולם. לא מפתיע אם כך שהם מופיעים איתו הרבה ביחד.

 

"אנחנו שואפים הכי גבוה בתחום . אנחנו מתמידים ועובדים קשה ימים ולילות ובטוחים שזה ישתלם לנו בסופו של דבר . אנחנו כמובן רוצים להתפרנס ממוזיקה , להופיע ולרגש את קהל המאזינים שלנו."

– תמשיכו לשתף פעולה יחד?

"אני לא פוסלת עבודה משותפת עם ריקו בעתיד כמובן ,אך כרגע יש לי שירים שלי שחושפים אותי ואת סיפורי האישי שאני מחכה ונרגשת כבר להוציא לאויר העולם. כמובן שעם הסינגל המשותף שלנו אנחנו מופיעים כמה שיותר ביחד.

ולסקרנים, נגלה שליאל וריקו  לא בזוגיות (על אף שהם מצטלמים נהדר יחד)  "אנחנו חברים מאוד טובים . אני בזוגיות כבר שנה וחצי. אבל לבנות ישראל היקרות ריקו רווק", היא אומרת בחיוך.

– תכניות הריאליטי שירה שולטות לנו על המסך כבר יותר מעשור. חשבת לנסות את מזלך באחת שכזו?

"אני חושבת שתוכניות ריאלטי מהסוג הזה הן מקפצה ופוש אדיר לזמרים אנונימים שרוצים לפרוץ בתחום , אני אישית חושבת שהמסגרת הזאת פחות בשבילי , אני פחות רואה במוזיקה כמקום של תחרות ,אני רוצה שיכירו את ליאל ,את החומרים המקוריים שלי וכמובן לגעת בכמה שיותר מאזינים דרכם" .

 

3 הערות

להשאיר תגובה