פרוזה ושירה, אנשי ספר ואקדמיה, תרגום וספרות ילדים, מוסיקה וקריאה בימתית בפסטיבל "גג" הראשון לספרות ישראלית מכל הזרמים והמגזרים:א.ב. יהושע, חיים באר, רוני סומק, שהרה בלאו, מיכל סנונית, פרופ' נורית גוברין, פרופ' ניצה בן דב, פרופ' שמעון לוי, פרופ' גד קינר קיסינגר, ד"ר יגאל בן נון, מרלין וניג, רן יגיל, פרופ' מירון ח. איזקסון, מיא שם-אור, נוית בראל, ברכה רוזנפלד, יהודה אטלס, פרופ' פארוק מואסי ועוד 11 עד ה-13 ביולי, בסינמטק תל אביב. עורך ומפיק את פסטיבל הסופרים הראשון מסוגו ד"ר חיים נגיד.

בין ה-11 ל-13 ביולי יתקיים בסינמטק תל אביב פסטיבל ראשון מסוגו לספרות  ישראלית שיארח את בכירי הסופרים בישראל, חילונים ודתיים, כותבי פרוזה ושירה,  סופרי ילדים, מוזיקאים וחוקרי אקדמיה,

בין אירועי היום הראשון: מפגש עם חיים באר, עם צאת ספרו "בחזרה מעמק רפאים" את באר יראיינו על הבמה פרופ' ניצה בן-דב וד"ר יצחק הררי.

המושב "ספרות נשמה אמונית" יעסוק בסוגיות רליגיזויות בספרות ובו ישתתפו מירון ח. איזקסון, שהרה בלאו, מרלין וניג, שפרה ריפקין, גילי דנון, חיה אסתר ושולמית חוה הלוי, עם ליווי מוסיקלי של  סיון עמרן

האירוע המרכזי של היום הראשון ישלב קריאת שירה של רוני סומק, ציפי שחרור, נוית בראל, אשר רייך, פרופ' פארוק מואסי, יוסי אלפי, יערה בן-דוד, שולמית אפפל, ליליאן דבי גורי ועדינה מור-חיים, עם מוסיקה חיה בביצוע ירונה כספי ועומר מושקוביץ.

ביום שלמחרת, ה-12 ביולי, יתקיים המושב "על דאבדין ולא משתכחין" – על עמוס עוז ועמליה כהנא-כרמון עם פרופ' שמעון לוי,  ד"ר דנה פריבך-חפץ, פרופ' נורית גוברין ופרופ' אברהם בלבן.

לאחר מכן יתקיים רב-שיח "לדבר בשני קולות" עם משוררים ויוצרי שירה הכותרים בשתי שפות או מתרגמים לעברית: מרגלית מתתיהו, פרופ' קרן גוט אלקלעי, פואז חוסיין, נהוראי מ. שטרית, גד קינר קיסינגר וברכה רוזנפלד.

המושב "מי קובע את הקאנון שלנו?" יעסוק בדרך התקבלותן של  יצירות ספרות: בהשתתפות  ד"ר יגאל בן-נון, רן יגיל, ד"ר בלהה בלום.

ביום שבת, ה-13 יתקיים מושב על  ספרות ילדים ישראלית  עם מיכל סנונית, יהודה אטלס ופוצ'ו.

אחרי המושב תתקיים קריאה בימתית של שירה בבימוי שמעון לוי עם גד קינר קיסינגר, שרון מימון לוי ונטע נדב שיקראו מחזור סונטות של שקספיר בתרגום זיוה שמיר.

את הפסטיבל תחתום שיחה עם א.ב. יהושע – על המחויבות של אנשי רוח לחברה ועל הרומן החדש שלו, "המנהרה". ידברו עליו ואתו – אבי גיל, ד"ר משה גרנות וחיים נגיד.

עלות כרטיס לאירוע: 20 ₪.

עלות כרטיסים לכל האירועים – מחיר הנחה: 90 ₪

הזמנת כרטיסים: בטלפון:  *8786 בקופות הסינמטק או באתר: https://tinyurl.com/y2rdqaah

כניסה חינם לחברי איגוד כללי של סופרים בישראל ולמנויי הסינמטק בתמיכת מינהל התרבות, משרד התרבות והספורט

תגובות

להשאיר תגובה