כשיושבים מול דניאל לוי , רואים אישה. אומנם אישה צעירה, אך הנחישות והכמיהה להצלחה מוקרנים דרך שפת גופה , אמירותיה והברק בעיניים, כאשר היא מדברת על אהבתה הגדולה ביותר , המוסיקה מסגירות את האהבה שלה.

לוי נולדה לפני 21 שנים בחיפה, כבת בכורה להוריה. משמעות שמה היה חשוב ביותר לאמה, אשר חוותה סיבוך רציני במהלך הלידה. לאחר מכן , כשהסערה שככה, הוחלט לקרוא לה דניאל – דן אותה האל.את ילדותה העבירה דניאל כמו כל ילדה , אך הזיקה לעולם הבמה ניכר בה מאז ומתמיד ובגיל 8 כבר כבשה במה שכל ילד או ילדה חלמו להיות עליה, בימת הפסטיגל.

כבר אז, הילדה הקטנה אשר ניחנה בכישרון רב וכל מי שפגש אותה אמר שהיא " תופעה " בעולם הבמה אכן הצליחה לכבוש יעדים נוספים. לאחר שנה, השתתפה דניאל בפעם השנייה בפסטיגל, אך הפעם כמנחה וכך החלה לסמן את דרכה "כילדת הפלא" הראשונה בישראל שהייתה צמאה לכוכבים צעירים בעידן המדיה והפרסום שצבר דאז תאוצה רבה.

לא עבר זמן רב והסוכן רוברטו מיהר והחתים את דניאל במטרה להפוך אותה לילדת הפופ הישראלית. במסגרת עבודתם המשותפת הפיק לה רוברטו סינגלים וקליפים שונים , קלטות ילדים , ספר ילדים ועוד. פריצת דרך רצינית הייתה דווקא בעולם הדוגמנות שבו הוחתמה לשלוש עונות ע"י חברת קדס קידס כפרזנטורית ראשית וזכתה לשכר של לא פחות מ 45 אלף דולר. כמובן שבתקופה זו, היא קיבלה ליוו מלא מהוריה בכל צעד כאשר מערכת החוקים של מדינת ישראל מגינה עליה כילדה עובדת, דבר שהתבטא בכמות שעות עבודה , זמן שעות העבודה וכו'. דבר נוסף שהיה חשוב להוריה היה, שתגשים את חלומה, אך בסגנון התואם את גילה. לכן, כאשר משווים היום את דניאל לנערות העוסקות באותה הנישה של מוסיקת פופ , דניאל נעמדת על רגליה האחוריות ומסבירה בבירור, שאכן לכולן יש מקום , אך יורשת היא בוודאי שלא! דניאל הינה מחלוצות התחום ומה שהן חוות על בשרן כיום , היא כבר שכחה , אומרת בהומור וקורצת.

בגיל 11 בחרה בהחלטה מושכלת עם הוריה, להתפנות מעיסוקיה בעולם הבידור ולהתרכז בילדותה ובלימודים וליהנות מחייה כילדה מן המניין. העולם התובעני, שלא תמיד הוא פשוט עבור נערות וסדרי העדיפויות הנכונים לכל שלב בחיים, גרמו לה להיות שלמה עם עצמה ולסגור את הפרק הזה בחייה. כל זאת בידיעה ברורה שהיא תחזור אליו – ותחזור בגדול.

 

ספרי על התקופה הזו, איך מתמודדים עם זה בבית הסםר למשל?

"שבאותה תקופה להיות ילד מפורסם לא היה פשוט ולגיטימי . גם כיום חווים זאת ילדים מפורסמים . אך פעם, הדבר היה יוצא דופן וגרר עמו התנהגויות שונות שלא פסחו עלי כילדה ונערה. הנושא החברתי הפך להיות לעיתים קרובות קשה מנשוא. וכלל אקטים רבים של קנאה חרם חברתי מוחלט לתקופה ממושכת , חוסר פרגון מובהק וניפוי חברתי שהיו חלק משמעותי מחיי כנערה. הדבר הגיע למצב קיצוני שאף הורה לא רצה שילדיו ילמדו איתי בכיתה והורים רבים רשמו מכתבים להנהלת בית הספר שבהם הם כתבו שאני לא ילדה רגילה , שאני מקבלת יחס מועדף ושאני לא ראויה להיות חלק מהמוסד החינוכי"

ומה קורה אז?

"שגרת היום שלי הייתה בדידות מוחלטת , ימים שלמים ללא כל שיח חברתי , התעללות חברתית קשה מלווה בהמון דמעות לאחר קללות , גידופים ועקיצות שונות של בני גילי.נורא, פשוט נורא.

לוי החלה לחשוב מה היא עשתה לא כשורה , למה היא נענשת על כך שהיא משתמשת בכישרונה ובסך הכל רצתה להיות ילדה כמו כולם. דניאל שתמיד חיפשה להשתלב ולהסתובב עם בני גילה מצאה את עצמה ילדה בודדה בעל כורחה.  היא נשאבה לתוך עולם פנימי משל עצמה והייתה מעין אאוטסיידרית , פנתה להשקעה מרובה בלימודיה ואת זמנה הפנוי השקיעה בלימודי מחול מסוגים שונים , לימודי משחק , כתיבה ופיתוח קול. האהבה הגדולה למוסיקה ,ליוותה אותה והיא זו שהשאירה אותה שפויה כאשר בפועל היה לה קשה מאוד. "מהמוסיקה לקחתי את הכוח להתמודד התחזקתי וכתבתי סיפורים ושירים שביטאו את את התחושות והלבטים שלי ואני מאמינה שיום יבוא ואשכתב אותם ללהיטים גדולים ומושמעים אשר יוכלו להוות השראה לכל אדם", היא אומרת.

אין ספק שאת " עור הפיל " שעטף אותה עם השנים היא גידלה במאבקים רבים שלה מול עצמה ושל הסביבה כלפיה. החוויה שעברה דניאל כילדה ,ניכרת בה עד היום וכיום היא מזדהה רבות עם ילדים שסובלים מבריונות ברשת ומחרם חברתי , דבר שנהיה די שכיח כיום בקרב ילדים והייתה רוצה לקחת חלק בהסברה ומניעת התופעה. הדבר לימד אותה תמיד להיות עם אצבע על הדופק ועם חצי עין פקוחה בכדי שלא תיפגע שוב. החוזק והדבקות במטרה הינם תוצאה של ילדות לא פשוטה באור הזרקורים.

דניאל סיימה את לימודיה בהצטיינות בבית הספר הריאלי בחיפה ועם ממוצע 96 בבגרות. אין ספק שכאשר היא משקיעה במשהו את כל כולה, היא מצליחה ובגדול.  לאחר מכן , התגייסה לצה"ל וסיימה שנתיים של שירות צבאי בחיל הים ,תוך כדי שילוב המשך לימודיה בכל תחומי אומנויות הבמה. דניאל מתארת שעות רבות של נסיעה ברכבת על ציר חיפה- תל אביב, על מנת ללמוד אצל מיטב המורים בתחום , היא ויתרה על בילויים וחיי חברה בכדי ללמוד ולהעשיר את עצמה. שלא בדומה לבני גילה הייתה נוסעת עד השעות הקטנות של הלילה לומד , עובדת בנחישות מוחלטת ותמיד בתוך תוכה ידעה, כי העבודה הקשה תשתלם והיא תקצור את הפירות.

דניאל תמיד הייתה מאוד עצמאית ובוגרת לגילה ואת שיעורי המשחק , פיתוח קול וכו' מימנה מכיסה לאחר שעבדה כמדריכת מחול בסטודיו לנערות . דניאל הייתה מרפקנית לא קטנה ובכדי לשווק את עצמה, דפקה על דלתות שלעיתים נסגרו בפניה , אך לא וויתרה. כל זאת בכדי לעבוד ולהרוויח את כספה בעצמאות מוחלטת. במקביל , כשהייתה בת 18 פתחה עסק קטן לריקודי בת מצווה ונתנה מעצמה ומכישרונה ללימוד נערות ריקוד בת מצווה עבור היום המיוחד שלהן.

כיום לאחר שני סינגלים מצליחים, דניאל שועטת קדימה ולא מפסיקה לעבוד. דניאל מאמינה בעבודה קשה , לא מוותרת לעצמה ומחויבת למוסיקה באופן טוטאלי. דניאל מקיפה את עצמה באנשים הכי מקצועיים בתחום ולא מרפה. העבודה על השירים , ההפקה הקליפים והעיבודים תמיד נעשים בשיתוף פעולה מלא אתה והיא שותפה מלאה ואדון לעצמה בגין הבחירות המקצועיות שלה.

היום, דניאל מרשה לעצמה להיות האישה שהיא. אישה של כוח ועשייה , אישה שמגשימה את עצמה ויכולה להוות השראה לנשים רבות ולא יורשת של אף ילדה בת 15 ! היא כאן כדי להישאר !

 

תגובות

להשאיר תגובה