סקר שנערך במיוחד לקראת יום העצמאות: שני שליש (67%) מהישראלים ירצו להתנסות בתחליפי בשר מהצומח במהלך אירועי החג

לקראת יום העצמאות ה- 74 של מדינת ישראל ואירועי ה"על האש" המסורתיים/ יצאנו לבדוק – כמה מהישראלים יעדיפו השנה תחליפי בשר מהצומח?מה הסיבות לכך? ומי טורח לבדוק מה העדפת אורחיו בנושא?

יום העצמאות נחשב לחג המנגל ו"על האש" וסביב אירועי החג עולים הביקושים למוצרי בשר מהחי ובשנים האחרונות – גם לתחליפי בשר מהצומח.

בשנים האחרונות מתחולל שינוי נרחב ומשמעותי בתחום צריכת הבשר מהצומח. מעבר לפן הבריאותי שבצמצום תזונה מהחי, יותר ויותר צרכנים מחפשים אלטרנטיבות המאפשרות לשמור בצורה טובה יותר גם על הסביבה ולצרוך מוצרים נגישים איכותיים, מובילים, בעלי טכנולוגיה מתקדמת.

כמיליון איש (21%) מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל, בגיל 40-49 או 18-29, אקדמאים ונשים אלו הם "קהיליית מפחיתני הבשר", הם לא צמחונים או טבעונים אך נוהגים לאכול תחליפי בשר לפחות פעם אחת בחודש.

 מסקר חדש שנערך על-ידי מכון המחקר "רושינק" עבור חברת ביונדמיט  Beyond meat במיוחד לקראת יום העצמאות ה- 74 של מדינת ישראל, עולים נתונים מעניינים לגבי העדפות צריכת תחליפי הבשר במיוחד לקראת "חג המנגל".

שני שליש (67%) מהישראלים ירצו להתנסות בתחליפי בשר מהצומח ביום העצמאות הקרוב.
כשנשאלו האם יתנסו במידה ויציעו להם, בבשר מהצומח מי שהיו מוכנים להתנסות יותר היו:
72% מהחילונים, 73% מהנשים, 74% מגילאי 50+ , 74% מהאקדמאים ו- 75% מבעלי הכנסה מעל הממוצע.

ומה לגבי העדפות האורחים?
רק 15% מהישראלים שמארחים "על האש" בחג יבררו את העדפת האורחים לבשר מהצומח על פני בשר רגיל.כשנשאלה השאלה לגבי העדפות האורחים, והאם המארחים טורחים לברר עם האורחים שלהם אם הם מעדיפים בשר מהצומח על פני בשר רגיל רק 15% מכלל הנשאלים ענו כי הם מבררים עם האורחים. מתוך העונים בחיוב 20% מנשים, 20% מהחילונים ו- 18% בעלי הכנסה מתחת לממוצע.

מהן הסיבות העיקריות לצמצום / הפחתת אכילת בשר מהחי?
כשנשאלה השאלה מה גורם לך לצמצם את אכילת הבשר הרגיל, שתי הסיבות העיקריות שעלו הן: דאגה לאיכות הסביבה ולבעלי החיים (51%)  וסיבות בריאותיות (43%).

הנתונים מסקר אינטרנטי בקרב 512 משיבים שבוצע באמצעות "רושינק" בית למחקרי שווקים
מדגם אקראי ומייצג של יהודים דוברי עברית בגילאי 18-64

איסוף הנתונים בוצע ב- 25/04/22

מעניין לדעת:

כשמייצרים Beyond Burger מייצרים 90% פחות פליטת גזי חממה 46% פחות אנרגיה, 99% פחות שימוש במים ו – 93% פחות בזבוז קרקע, בהשוואה לבורגר בקר אמריקאי סטנדרטי 80/20 במשקל 113 גרם.

מוצרי Beyond meat מבוססים על חלבון אפונה, עשירים מפרוטאין מהטבע, ללא סויה וגלוטן ואינם מהונדסים גנטית. מגוון מוצרי החברה  מעבירים חוויה של בשר ונקניקיות בטעם, במרקם, בנראות ובשיטת ההכנה. מוצרי  Beyond meat מעניקים חוויה של צריכת מקור חלבון מהחי מבלי להידרש לשלם את המחיר הסביבתי, המוסרי והכלכלי של תעשיות אלה.

מוצרי Beyond meat משווקים על-ידי דיפלומט Plant Based

 מסקר קודם שנערך באוגוסט 2021 עלה כי:

 כמיליון איש (21%) מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל, בגיל 40-49 או 18-29, אקדמאים ונשים אלו הם "קהיליית מפחיתני הבשר", הם לא צמחונים או טבעונים אך נוהגים לאכול תחליפי בשר לפחות פעם אחת בחודש. כך עולה מסקר מייצג בקרב 502 איש, שערך השבוע מכון רושניק, עבור חברת ביונדמיט  Beyond meat לרגל השקת סדרת מוצרים  חדשה.

 מי הכי משפיע על הרצון להפחית את צריכת הבשר?
בסקר נמצא כי בן/בת הזוג הם המשפיעים המרכזיים עם 12%, אחריהם הילדים עם 8% ובמקום השלישי חבר/חברה עם 6%. אגב, מבין כל המשיבים בסקר, ההשפעה הכי גבוהה על רצון ההורים להפחית את צריכת הבשר הגיעה, איך לא, מצד הילדים שלהם.

תגובות

להשאיר תגובה